Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
Regler
Hejsan!

Jag undrar lite om vad som är tillåtet.

-mod=@asdg_jr;@cba_a3;@sthud_a3;@tmr_cso;@tpw_mods;@ww_aimenu;@ww_aicover

Ignorera AI grejjerna...

Benstöd eller att bara stödja bössan mot terrängen, det känns fusk om ingen annan gör det så jag undrar vad som gäller. Personligen har jag lite svårt att vara utan den detaljen... Det känns helt sjukt att det inte är med i vanilj arma 3. Men att använda det om ingen annan gör det är ju fusk.

/mvh Tony
Kan gå igenom listan för dig:

@asdg_jr
- Isf måste vapen-addonet som finns i spel ha den involverat i sig. Det är inget fusk där men inte alla andra addons som använder ASDG.

@cba_a3
- Viktigt för ACRE, så ett måste.

@sthud_a3
- Bra att ha.

@tmr_cso
- Vi kör med AGM så TMR är out.

@tpw_mods
- NEJ, gör så att en massa ai-civila aktiveras.. så nej på den.

@ww_aimenu;@ww_aicover
- vet inte vad dom gör, men du sa att ignorera den..


--- Ang benstöd så finns det i AGM, så det är med i spel hursom iom att vi alltid kör med AGM. Så du är säker där..
Stay frosty !
Operationerna är nästan uteslutande coop så att spela med mods som möjliggör benstöd är nog inga problem, de flesta är t.o.m. whitelistade på våra PlayWithSix presets. De flesta operationer kör dessutom med t.ex. asdg joint rails. Såvitt jag förstått verkar AGM blivit en standard på våra operationer nu så de flesta vapen bör ha möjlighet till ökad stabilitet etc. Om det inte redan är med i SFP kommer det med i nästa uppdatering Smile

Kan vara bra att undvika eventuella AI-mods när man joinar en operation då det kan få oväntade effekter t.ex. massa bilar som spawnar över halva kartan. Sånt kan förvirra en mission maker, det kan xealot intyga Wink. De AI-mods vi kör med är nästan uteslutande inladdade på servern och behöver / bör inte köras på klienterna / spelarnas datorer.

TL;DR; står det inget speciellt bör det vara lugnt så länge det inte orsakar problem med missionet. AI-mods körs server side och behöver inte vara inladdade om inte annat sägs. Följ eventuella instruktioner om svartlistade mods på operationen Smile
Här finns en tråd om addons och uppförande i allmänhet:

http://anrop.se/f...ad_id=2153
Stay frosty !
Kikade runt lite i forumet tidigare och hittade att AGM var er grej och det verkar ju overkligt mycket bättre. Min nuvarande mod lista är mest för att få lite liv i världen och göra så att AI't inte är helt blåsta, det piffar upp de flesta missions om man spelar själv eller ett par polare hoppar in...

Jahapp dags att leka med agm en stund.

Tack för infon!
Dra ner heads launcher så kan du ju alltid göra olika profiler för olika tillfällen! har en stående för träning och en för OP vilka man ändrar efter vad som kommer upp o på stora dagen är det bara att köra igång. aldrig strulat med addons för mig
You're putting points into your delusion skill right now, aren't you?
Om du använder PWS (PlayWithSix) finns det färdiga presets för varje operation med alla addons du behöver så laddar den ner och startar med det som behövs
vill bara säga att mängden möjligheter för helt jävla fuck ups ökar med antal spelare som har sin egna cocktail av moddar..

T ex kan vapen bli helt obrukbara, ai kan börja bete sig väldigt oförutsättbart (Den som gör en OP där man skall döda 2 vakter, som helt plötsligt bestämt sig för springa och iväg då någon hade en ai mod).

Min "favorit" var i arma1 när någon kom körade med sin bil 2 meter ovanför marken och ingen annan kunde hoppa in...

Så min spontana kommentar, ju färre saker dessto bättre.. reglen som finns på Anrop är dock att det är varje enskilt fall spelvärden som bestämmer.

Dvs, vill du köra med TMR istället för AGM. Hosta ett uppdrag på en torsdag och lira.. Fördelen ha det så är att vi blir mer flexibla och kan köra WWII mods ena veckan och något annat nästa.

Indirekt är det dock oftast AGM + SFP som är mest återkommande.
Haha alla ai mods som finns och alla har olika versioner av dom, skulle vara kul att se resultatet. Lekt med AGM det är ju fantastiskt skoj, tactical goggles var ju värsta fusket...
Den enda gången weaponresting är/kan ses som fusk är om man kör pvp utan AGM och således alla inte har det.
Nu har vi inte kört pvp sedan vi började med AGM så jag vet inte om det kommer nytjas där, det märker vi Smile