Visa ämne
Anrop » Anrop » Marknad
 Skriv ut ämne
[S] Fällkniven U2 från 2013 - Fällkniv
Säljer en lock-back fällkniv från svenska Fällkniven i Boden. Kniven är från år 2013 och hade då modellnamnet Fällkniven U2ge. På ena sidan av bladet har den stjärnbilden tvillingarna lasergraverad. Därav U2 Gemini. I år har de stjärnbilden Orion på U2 knivarna.

Kniven kostar 904kr ny och är använd endast ett fåtal gånger. (Repor finns, se bilder. Handtaget utan repor).

Kniven är nyslipad, striglad och mycket vass.

Tänkte mig typ 700kr med frakten inkluderar, så skickar jag rekommenderat brev/paket via posten så får du hämta ut det mot legitimation.

Bilder finns här

Saxat från Fällknivens produktsida:

Detta är världens första fällkniv med bladet tillverkat i laminerat pulverstål, det helt nya Super Gold Powder Steel, SGPS. Pulverstål är extremt dyrt och svårbearbetat och förutsätter en avancerad teknik i kombination med erfarna knivmakare. Fördelen med detta stål ligger i dess oerhörda skärpevaraktighet, något bättre existerar helt enkelt inte idag. Det slanka skaftet består av ett starkt kompositmaterial som gör kniven lätt och behaglig att bära. Med bladskåror på ömse sidor är kniven helt symmetrisk och lika lätt att hantera för såväl den höger- som vänsterhänte. Den traditionella lockback-låsningen erbjuder inga obehagliga överraskningar utan låser bladet i utfällt läge med ett distinkt, pålitligt snäpp.

Mod. U2
Totallängd: 150 mm
Längd hopfälld: 86 mm
Bladlängd: 64 mm
Bladtjocklek: 2,5 mm
Vikt: 42 g (1.5 oz)
Stål: Lam. SGPS
Hårdhet: 62 HRC
Skaftmaterial: Zytel
Låsning: Lockback
Vem behöver knivar i cs då detta finns????
Får jag skriva det här?
Är icke intresserad av kniven din, men jag måste säga att jag älskar ditt tangentbord! Väldigt '98-ish...
Es ist gut, ja? Und nein, Ich bin nicht ein dumbkopf... Nur ein wenig...

Citera

Masterchief461 skrev:

Är icke intresserad av kniven din, men jag måste säga att jag älskar ditt tangentbord! Väldigt '98-ish...


Det är en nyproduktion av IBMs kända Model M från http://pckeyboard... . Hittar du ett original Model M från IBM idag kan du sälja det runt en tusenlapp om du hittar det i bra skick Smile
jag har en tjuga, så har du inga problem med 20 spänn och kniv till minderårig så finns jag att kontakta Pfft
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to