Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Allmänt
 Skriv ut ämne
Kampanj för fixa mynningsflamman.
Finns en sida som kallas dev heaven. Principen är att man skriver in allt som är koko i ArmA2 och där kan utvecklarna titta för få lite hjälp med veta vad spelarna tycker är mest viktigt eller mest kritiskt.

Nu har jag lagt in en önskan om att mynningsflamman fixas, om ni inte förstår vad jag menar, ta en kulspruta, och skjut non-stop på natten. Som ni märker är den "konstant" ingen variation alls.

Vi har 3 röster nu, vilket ger oss en placering strax över 100. För att komma nummer 1 behöver vi cirka 30 röster. Dvs färre än vad som är medlemar i anrop squaden.

Tyvärr behöver man registrera sig för att rösta... men hoppas du orkar det.

http://dev-heaven.net/issues/show/2724

skicka gärna vidare länken till andra..
Okej nice, ska regga mig där Smile

En grej jag märkte på demot var att om man sitter som gunner i en helikopter och kollar ner på gubben så sitter han med händerna på knäna och inte på kulsprutan.. är det så i spelet också eller?

Beställde spelet från edgestore och trodde dom hade det inne, men dom får det på lager först den 14:e så om 1 vecka kan jag lira. Fan va jobbigt att vänta!
japp, kommer typ alltid vara sånt eftersom man antingen få binda gubben till vapnet eller låta vapnet hänga fritt..
Be dem fixa så att man inte kan gå och "hoppa över" staketet i luften, ganska irriterande om man går och råkar komma åt den knappen.

Citera

granQ skrev:
japp, kommer typ alltid vara sånt eftersom man antingen få binda gubben till vapnet eller låta vapnet hänga fritt..

Jag tycker att dom borde kunnat fixa så att gubben sitter som vanligt först, sen om man trycker på Skjut knappen så sätter han händerna på vapnet och när man släpper är han kvar redo att skjuta igen Smile

ajja

Citera

REALIN skrev:

Citera

granQ skrev:
japp, kommer typ alltid vara sånt eftersom man antingen få binda gubben till vapnet eller låta vapnet hänga fritt..

Jag tycker att dom borde kunnat fixa så att gubben sitter som vanligt först, sen om man trycker på Skjut knappen så sätter han händerna på vapnet och när man släpper är han kvar redo att skjuta igen Smile

ajja


jag tillhör dom som tycker att animationssystemet är en av dom största "bristerna" med arma, och hade mycket väl kunna ha betydligt sämre grafik osv.
men efter flera års moddande, vet jag även hur mycket jobb det är om man inte skall göra ett helt nytt system (vilket är sinnes mycket jobb det med).

Egentligen när det kommer till animationer är det bara battlefield i princip som kan mäta sig. Om ni tänker efter har dom flesta antingen jätte dåliga animationer för fordon (eller oftast inga alls) eller är det hyfsat orealistiska eller "olika". fördelen med arma är ju att alla ser samma sak, inget konstigt med "fps" kameran mot vad andra ser (undantaget en del special fall)..
wow.. ser ut som det går vägen.. status ändrades nyss till:

Uppdaterad av alef cirka en timme sedan
Deadline satt till 2009-11-01
Status ändrad från New till Assigned
Hehe nice! Smile