Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Editering
 Skriv ut ämne
MP Missions.
jag hade just tanken att det vore skitskoj att köra ett "sneaky sneaky" uppdrag där man är guerilla/armed civilians och slåss mot kanske Ryssar/Chedaki eller tom USMC/CDF..

kanske något i stil med domination?

Guerillas har ju då väldigt begränsat med resurser och måste i princip stjäla tyngre grejjer för att kunna överleva.

de har ju tex inga helikoptrar (mer än civila MI8 om de kan hitta någon)
i praktiken får de altså försöka hitta främst civila fordon vilka är lättare att stjäla än fiendens som ju i praktiken endast finns i depåer och baser utspridda över ön.
större mängder fordon finns bara på den stora flygplatsen vilken ju så klart är i praktiken ointaglig utan att ha tillräckligt med tyngre grejjer.

vad tror ni om det?
känns som ett mission som skulle kunna ta väldigt lång tid att spela igenom iofs, men är man ett gäng och kanske sitter några stycken och kör lite då och då hela dygnet vore det inte omöjligt.

säg att missionet är för max 30 spelare.

vad tror ni om det?
köra kanske 8-10 "main missions" och ett flertal side missions där man kanske kan få tyngre grejjer (eller bara lite skoj)

vapen som guerillas har bör ju vara av rysk härkomst (AKM, AKK47, AK-S, RPK, RPG7 osv)

hoppas någon som verkligen kan mission editorn skulle kunna ta en klurare på detta.
att bygga om nåt befintligt mission tror jag blir enklast om det nu finns nåt liknande.

tror det skulle kunna vara jäkligt skoj iaf.

och jo.. Guerilla basen är givetvis gömd långt inne i nån skog inledningsvis.
alt kanske 3-4 små baser utspridda på ön.
Jag gillar idén!

Citera

vapen som guerillas har bör ju vara av rysk härkomst (AKM, AKK47, AK-S, RPK, RPG7 osv)

Skulle kunna ha så att om man slåss mot jänkarna ger ryssarna lite hjälp(och tvärtom) med lätta vapen vilket kanske ökar deståmer man tar över, lite proxy krig feeling?
Mundis Ex Igne Factus Est

i3.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/243/561/afc.gif
ja, varför inte...
och samma om man slåss mot ryssarna så ger jänkarna lite understöd.
eh låter ju lite som DFK2 som jag, ugga och ktotte jobbar med?

http://wiki.anrop.se/index.php?title=...design_doc

http://wiki.anrop.se/index.php?title=...ategisk_ai
Jag har en dröm om The Longest day med F35B och en AH1Z samt en Chinook istället för Osprey.
För att balansera för detta skall antalet tunguskas och andra AA enheter ökas på ordentligt. Detsamma gäller vanligt pansar.
Dubbla antalet fiender, tredubbla antalet pansar så blir det nog en jävligt skoj bana där både air/ground måste samarbeta för att fienden skall bekämpas.

Jag har provat, men det gick åt helvete med några script.
Det är inte lätt när det är svårt.
Ja det lät som en bra idé, eller ja, bra idéer! =) Dejjvid; Lite mer fiende helikoptrar också så cobran har lite mer att fightas mot Wink
Jag har med en idé, samla så många vi kan från anrop, och spela med och mot varandra, vi delar upp oss i 2 lag, ena laget tar en kanal i TS och det andra laget tar en annan kanal, sen har vi en bana som någon har byggt, eller om det redan finns, där ena laget ska anfalla och göra nått, kanske förstöra en mast eller nått annat, och det andra laget ska försvara det. Sen byter man av, kanske ha med spawns eller så kör man utan respawn om man vill ha det lite mera seriöst.

Så slipper man köra mot AI.
Ja, en ide bara.
Lät som en kul grej att köra som omväxling! Fast då får man bestämma tid eller nåt så det är så många som möjligt inne =)
Jag tycker det är obra att köra utan respawn när det finns så många färska.
Ingen höjdare att behöva vänta två timmar för att man råkar bli skjuten i början.
Det är inte lätt när det är svårt.

Citera

Dejjvid skrev:
Jag tycker det är obra att köra utan respawn när det finns så många färska.
Ingen höjdare att behöva vänta två timmar för att man råkar bli skjuten i början.



Det så klart... Jag är en av dom färska, så jag får skylla mig själv nu som får vänta 2 timmar =)

Nej, men kanske en begränsad respawn, 3-5 per gubbe kanske?

Och sen kanske man kunde ha kvar samma lag, och köra detta en gång i veckan, en gång i månaden eller nått sånt, kanske byta mission ibland. Behöver ju inte vara nått avancerat.

In med en mast, några helikoptrar, nått plan och lite static defence prylar =)
tråkigt med lång väntan = löses genom korta missions, alternativt en trigger som startar en nedräkning så fort den första har dött.

Såna missions är grymt roliga, vi körde ett till ofp rätt ofta där ett lag försvarade en gård, och andra styrkan startade slumpmässigt från antingen norr/söder/väst/öst så försvaret visste aldrig exakt var dom skulle komma. Funkade jätte bra..

spel över 30 minuter BÖR ha respawn om inte som mitt första exempel. att behöva vänta mer än 10 minuter är inte ok.. även om arma verkligen inte är ett spel som andra

Citera

granQ skrev:
Såna missions är grymt roliga, vi körde ett till ofp rätt ofta där ett lag försvarade en gård, och andra styrkan startade slumpmässigt från antingen norr/söder/väst/öst så försvaret visste aldrig exakt var dom skulle komma.


Det är något jag tänkt på, skulle det liksom inte vara kul att lira korta strider mot varandra, typ sådär, anfall mot en defensive position osv, kanske någon ambush, bara lite goda gamla infanteristrider.
Redigerat av Dansk_skalle den 2009-07-13 15:24

Citera

granQ skrev:
Såna missions är grymt roliga, vi körde ett till ofp rätt ofta där ett lag försvarade en gård, och andra styrkan startade slumpmässigt från antingen norr/söder/väst/öst så försvaret visste aldrig exakt var dom skulle komma. Funkade jätte bra..


Perfekt, när börjar vi? Pfft

Citera

granQ skrev:
Såna missions är grymt roliga, vi körde ett till ofp rätt ofta där ett lag försvarade en gård, och andra styrkan startade slumpmässigt från antingen norr/söder/väst/öst så försvaret visste aldrig exakt var dom skulle komma. Funkade jätte bra..

Bjällbo Grin Grin Grin. Fan va hjärtat pumpade när man satt som lookout på en stor sten med Psg90 och hörde det prassla i buskarna runt en och det plötsligt är 3-4 fiender någon meter ifrån en... Jädrar... Smile
finns ju alternativ till respawn..
nämligen Revive vilket innebär att en kamrat måste komma och "återuppliva"
blir lite mer teamwork då tycker jag..

kanske lite mindre realism att ligga och vänta kanske 2-3min på att bli återupplivad men kombinerat med respawn och mobila spawn punkter tycker jag det är helt ok.
uppdraget kan man ju misslyckas med ändå utan att alla dör, tex ha time limit på vissa uppdrag, dvs är de inte avklarade inom en viss tid så förlorar man.

i DFK/motsv skulle det ju tex vara om för många av civilbefolkningen vänder sig mot gerillan.
dvs man har ett "popularitets" värde att tänka på, är man inte omtyckt av civilbefolkningen vänder de sig mot en och avslöjar var man har baser osv.

så Revive kombinerat med viss respawn tycker jag är bra.
Låter grymt ju, random spawnpoint i början så att försvaret inte vet vart man kommer ifrån, revive och tidsbegränsat låter vettigt, samt att man förlorar även om 90-95% av laget har stupat eller nått sånt, kanske går att ordna nått sånt?
Mål: Att spränga nått/Skydda nått?
Någonting riktigt najs är ifall man kör två lag.

Det delas in i 5 manna grupper. Tex. 5+5 per lag. Sen är det massor med små missions. T.ex. Alpha skall spränga någon liten mast. Bravo skall ta över en barrack. Vartefter uppgifterna löses låses nya upp. Så både Blue och Opfor måste hela tiden förflytta sig.

Sen kör man revive och 3min respawn timer. Det blir nog jäkligt dynamiskt så. Inte bara en jättestrid vid något airfield.
Det är inte lätt när det är svårt.
Låter ju hur najs som helst, allting låter gott.
Finns det nått man kan göra för att hjälpa till, inte för att jag kan koda eller så men iaf, hojta till om det är nått. Så kan vi börja spåna och göra en bana med nått av det ovanstående.
Låter riktigt kul det här! Som sagt, hojta till om det är något man kan göra. Kan inte heller koda direkt, men det borde man kunna lära sig...

Mycket bra idéer i alla fall!
vi spelade ju lite Evoultion eller vad det hette igår..

det var nästan exakt vad jag ville ha fast jag hade velat ha guerilla istället för marines..
och inte lika mycket tunga vapen osv då utan bara en liten bas med ett par fordon och några ammunitionslådor från start.
tyngre grejjer fås enbart efter att ha slagit ut fientliga depåer (vilka då används som baser)