Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
TvT NAC-Anrop
Hej!

Jag kommer från NAC, och håller på att förbereda en TvT-campaign (TvT = Team vs team). Det jag har tänkt för denna campaign är att folk från NAC möter Anrop vid bokade dagar där vi helt enkelt kör en match. Jag ska försöka basera kommande uppdrag utifrån vad som hände på det senast spelade, så vi kan få lite story på det hela Smile

Uppdraget är 15 vs 15, och kommer inkludera Svenska trupper (spelas av Anrop) och Ryska (spelas av NAC)!

Passar detta?: Tisdag 18 november, klockan 20.00 Svensk tid!

Använda moddar:
@allInArmaTerrainPack
@CBA_A3
@mas
@Task_force_radio
@Bornholm
@sfp <-- Ni kommer gilla denna!
@thirsk


Ni kan adda mig på steam om ni vill prata med mig, borde hittas på namnen Swede295, eller alexak700
Annars kan ni hitta mig på NACs TS-server, IP: 94.23.31.25, inget lösenord

Mvh
//Swede295, NAC
Kommer förhoppningsvis en ny sfp inom snar framtid med massa göttegött Smile

Se: http://anrop.se/f...post_29249

Förövrigt: Bornholm är asnaaajs Smile Vill påpeka att det är väääldigt lätt att gömma sig bland vetefälten, sätter man sig ner är man i princip osynlig efter fyra meter. Kanske något du tänkt använda? Annars är det bra att ha i åtanke då du i princip skulle kunna gömma en tre plutoner på ett fält utan att någon annan ser något utan flygunderstöd.
Låter najs, är gärna med på det Smile
Jag tar postar en OP ikväll med infon.

Citera

Armandur skrev:

Kommer förhoppningsvis en ny sfp inom snar framtid med massa göttegött Smile

Se: http://anrop.se/f...post_29249

Förövrigt: Bornholm är asnaaajs Smile Vill påpeka att det är väääldigt lätt att gömma sig bland vetefälten, sätter man sig ner är man i princip osynlig efter fyra meter. Kanske något du tänkt använda? Annars är det bra att ha i åtanke då du i princip skulle kunna gömma en tre plutoner på ett fält utan att någon annan ser något utan flygunderstöd.


Bra information! Kanske får använda vetefälten om det passar Smile
Första uppdraget som jag nu har planerat kommer dock att utspela sig på Thirsk!

Skulle dock uppskatta om ni inte släpper en ny SFP innan den 18e, då det skulle sannolikt leda till att folk kommer ha fel version osv. Vi råkade ut för att en ny version av modden EastvsWest släpptes en dag innan ett uppdrag, vilket ledde till stora problem.

Jag ska försöka att nu på fredag få ihop ett Arma3Sync-repository som folk kan ansluta till och skaffa moddarna ifrån!

Citera

Swede295 skrev:

Citera

Armandur skrev:

Kommer förhoppningsvis en ny sfp inom snar framtid med massa göttegött Smile

Se: http://anrop.se/f...post_29249

Förövrigt: Bornholm är asnaaajs Smile Vill påpeka att det är väääldigt lätt att gömma sig bland vetefälten, sätter man sig ner är man i princip osynlig efter fyra meter. Kanske något du tänkt använda? Annars är det bra att ha i åtanke då du i princip skulle kunna gömma en tre plutoner på ett fält utan att någon annan ser något utan flygunderstöd.


Bra information! Kanske får använda vetefälten om det passar Smile
Första uppdraget som jag nu har planerat kommer dock att utspela sig på Thirsk!

Skulle dock uppskatta om ni inte släpper en ny SFP innan den 18e, då det skulle sannolikt leda till att folk kommer ha fel version osv. Vi råkade ut för att en ny version av modden EastvsWest släpptes en dag innan ett uppdrag, vilket ledde till stora problem.

Jag ska försöka att nu på fredag få ihop ett Arma3Sync-repository som folk kan ansluta till och skaffa moddarna ifrån!


Ber du ZiP snällt ordnar han nog ett PWS repo åt dig till tillfället. Annars uppskattas nog alltid direktlänkar till addons Smile
varför används bornholm när vi skall spela på thrisk?

Är det möjligt att börja 21.00 istället för 20.00?
Armandur, jag får ta och dyka upp på er teamspeak då och kolla med honom, och jag kan försöka hitta rätt länkar till moddarna, fixar det isf på fredag, lättast är dock om alla kan ansluta till samma slags server och hämta rätt moddar med samma version.

GranQ, bra fråga! Det jag vill göra är en slags campaign, med ett fast modpaket, jag kommer alltså inte att ändra vilka moddar som kommer finnas i paketet på ett bra tag. Det är då lättare för folk att dyka upp och redan ha rätt moddar, jag har alltså tänkt att göra ett uppdrag på den kartan senare med samma modpaket! Smile
Så, nu har ett Arma3Sync repo, fixats: ftp://94.23.31.25...autoconfig

OBS: Arma3Sync, lär vara det lättaste sättet att få tag i rätt moddar till uppdraget! Förklaring nedanför...

Modsen som nu är i paketet är:
@NAC-allInArmaTerrainPack
@NAC-CBA_A3
@NAC-mas
@NAC-Task_force_radio
@Bornholm
@sfp
@thirsk
@NAC-sthud

Jag har dock pratat med modansvarig i våran klan och han vill sätta upp en standard, och det görs genom att moddarna som används på våra missions har "NAC-" innan vilket gör att dem är separata från samma mod, som kan kan vara en annan version.

ex. "NAC-CBA_A3". jag kan tycka detta verkar krångligt. Detta betyder att all som ska lira behöver döpa om sina moddar(och kontrollera version) så att dem accepteras på servern eller att alla laddar ner dubbla kopior (så man har både sin egen klans moddar och "NAC-versionen"Wink. Båda alternativen anser jag är väldigt röriga.

jag tror dock att vi kan minska problemet om vi minskar mddpacketets storlek.

jag skulle jättegärna använda moddarna "AllInArmaTerrainPack" och "Bornholm", men fördelen om jag tar bort dem är att filen blir MYCKET mindre och lättare för folk att uppdatera. vad tycker ni om det?

Citera

Swede295 skrev:
Jag har dock pratat med modansvarig i våran klan och han vill sätta upp en standard, och det görs genom att moddarna som används på våra missions har "NAC-" innan vilket gör att dem är separata från samma mod, som kan kan vara en annan version.

Varför inte bara släppa ett modpack i en .7zip-fil? Smile Då är det är det ju ingen som kan sabba något!
EDIT: Så länge som som man inte glömmer att avaktivera de andra moddarna. Pfft
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
eh dubbeluppsättning av allt det där.. seriöst??

Citera

granQ skrev:

eh dubbeluppsättning av allt det där.. seriöst??
´

Det var just det där jag tänkte, en dubbeluppsättning av så stora moddar är en ren mardröm, därför skulle vi kunna ta bort stora delar av paketet genom att stryka @AllInArmaTerrainPack och @bornholm, skulle det vara en bra ide?
det är nog en förutsättning, annars kommer jag inte dyka upp men förstår ändå inte poängen med att göra egna dubletter på saker.
för oss med inte mycket plats kvar på ssd så är dubletter ett stort nej! särskilt sånt som AIA och bornholm :/
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
Och även för dem med seg internetanslutning...

Ska vi försöka skjuta på uppdraget tills vidare, så får jag snacka med vår moddansvarig och komma fram till en bättre lösning? :/
låter klokt.. hinner vi ut med den nya sfp och slingloading osv Pfft
Okej, Perfekt!
Funkar fint med mig att ha mindre @NAC moddar men att göra det av en stor mod som AiA etc känns bara idiotiskt. Det gör ingenting om man har en nyare version av AiA, funkar fint med gamla versioner (har testat detta för).

Personligen skulle jag vilje fråga om vi kunde använda några andra uniformer än massi's. Massis uniformer och västar bär på mer än ryggsäckar, hatar det för PVP, folk tar alltid med sig så extremt mygget saker.

Citera

IISwede skrev:

Funkar fint med mig att ha mindre @NAC moddar men att göra det av en stor mod som AiA etc känns bara idiotiskt. Det gör ingenting om man har en nyare version av AiA, funkar fint med gamla versioner (har testat detta för).

Personligen skulle jag vilje fråga om vi kunde använda några andra uniformer än massi's. Massis uniformer och västar bär på mer än ryggsäckar, hatar det för PVP, folk tar alltid med sig så extremt mygget saker.


Mmm, att bara köra småmoddar kanske fungerar.
Bra information på AiA

jag använder dock inte uniformerna från Massis, bara deras några av deras vapen, det jag har gjort är att jag har svenska trupper (sfp) vs ryska (sfp och mas). Jag gör även så att folk har redan allt när dem spawnar, dvs det kommer inte kunna finnas några Sniper-AT-Pilot-grenadier-generaler Wink
Okej tack för informationen. Har vi bytt datum på detta? Om vi gjort det vilket datum är det planerat att börja på?