Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
Sturkö Warfare
Hejhej!

Vi är ett gäng som har meckat på en Warfare med SFP grejer, och vi kände att varför inte bara lägga in allt patrask rakt in i Sturkö?
så det är vad vi har gjort Grin Vi tänkte även testa den och för att få en bättre test variant så skulle vi behöva lite folk!

så vi tänkte köra en test runda nu på söndag 7/12!

kort och gott om hela skiten :
Ryssarna har landsatt sina VDV och tänkte erövra sturkö, Sverige tänker tame tusan inte gå med på det!
I kartan har vi lagt in Capture points i skogar, städer och öar. så det innebär, allt från amfibie anfall till tungt rullade pansar.

Vi har tyvärr inte framställt vilka EXAKTA moddar man behöver ( för det är som vanligt ett jävla projekt att få igång arma med lite roliga moddar ), men jag
återkommer innom kort med detta! vi vet dock att följande behövs :
SFP.
SFP_ISLANDS.
Russian armed forces.
CBA3.
Task force radio.

är ni sugna på att vara med o testa så skriv gärna ner er här eller fråga what ever ni är sugna på.
Blir vi för lite folk så kommer vi nog hellre vänta och kanske försöka dra igång det någon annan gång.

Och sorry för säkerligen världens sämsta operations inbjudan!
hmm, vi har en operation nu på söndag 20.00 som förmodligen krockar med detta? (brukar ha det varje söndag)

Skulle lördagen kunna funka istället?
Ja, det går absolut, eventuellt skulle vi kunna säga 13/12, alltså nästa veckas lördag vid 20:00 ?
Verkar kul jag är på oavsett Lördag 6 eller 13.
Tyvärr så kanske TFR blir en stötesten vad gäller antal deltagare om man tänker på somligas aversion mot den.
Mod, kraft och spänst
Oh nice! Jag antar att "Russian armed forces" är RHS?

Jag har lagt till dig som OP-skapare så du kan slänga upp en operation på startsidan med!

Citera

Tordin skrev:

Hejhej!

Vi är ett gäng som har meckat på en Warfare med SFP grejer, och vi kände att varför inte bara lägga in allt patrask rakt in i Sturkö?
så det är vad vi har gjort Grin Vi tänkte även testa den och för att få en bättre test variant så skulle vi behöva lite folk!

så vi tänkte köra en test runda nu på söndag 7/12!

kort och gott om hela skiten :
Ryssarna har landsatt sina VDV och tänkte erövra sturkö, Sverige tänker tame tusan inte gå med på det!
I kartan har vi lagt in Capture points i skogar, städer och öar. så det innebär, allt från amfibie anfall till tungt rullade pansar.

Vi har tyvärr inte framställt vilka EXAKTA moddar man behöver ( för det är som vanligt ett jävla projekt att få igång arma med lite roliga moddar ), men jag
återkommer innom kort med detta! vi vet dock att följande behövs :
SFP.
SFP_ISLANDS.
Russian armed forces.
CBA3.
Task force radio.

är ni sugna på att vara med o testa så skriv gärna ner er här eller fråga what ever ni är sugna på.
Blir vi för lite folk så kommer vi nog hellre vänta och kanske försöka dra igång det någon annan gång.

Och sorry för säkerligen världens sämsta operations inbjudan!
Samt ska vi nog ha AIA TP Smile

Citera

Oh nice! Jag antar att "Russian armed forces" är RHS?


Ja precis Grin

Citera

Verkar kul jag är på oavsett Lördag 6 eller 13.
Tyvärr så kanske TFR blir en stötesten vad gäller antal deltagare om man tänker på somligas aversion mot den.


Angående TFR så är vi hur som, vi har kört med det pga "extra realism element". så det är ju hur vi vill. Sakerna finns implementerad i kartan, har man inte modden kommer dom bara inte upp i equipment.

Vi kan väl ändra helt enkelt till Lördagen den 13 kl 19:00? Jag bor i Finland så det är nämligen 20:00 för mig ;P sedan kan ju folk droppa in som dom vill!

följande moddar är det vi kör med! säkerligen många som går att plocka bort.
@A3MP
@ACRE
@CBA_A3
@sfp
@sfp_islands
A1Dummies <----\
Core <--------------\ All in Arma
PostA3 <-----------/
Replacements <-/
RHSAFRF <- Russian armed forces'



"Samt ska vi nog ha AIA TP" - Vad är detta för nått?

Citera

Tordin skrev:
Tyvärr så kanske TFR blir en stötesten vad gäller antal deltagare om man tänker på somligas aversion mot den.

Angående TFR så är vi hur som, vi har kört med det pga "extra realism element". så det är ju hur vi vill. Sakerna finns implementerad i kartan, har man inte modden kommer dom bara inte upp i equipment.

Brukar det inte vara tvärt om?


Citera

Tordin skrev:
"Samt ska vi nog ha AIA TP" - Vad är detta för nått?

Konkurenten till @A3MP. Smile
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!

Citera

Tordin skrev:
Angående TFR så är vi hur som, vi har kört med det pga "extra realism element". så det är ju hur vi vill. Sakerna finns implementerad i kartan, har man inte modden kommer dom bara inte upp i equipment.

"Samt ska vi nog ha AIA TP" - Vad är detta för nått?


Vi älskar realism och radiomys, grejen är dock den att jag och fler därtill anser att TFR är ren skit och mycket hellre använder ACRE 2.

AiA = All in Arma
tomten är en militant motståndare till TFR
Off topic: TFR använder också TS3? Har den samma ljudproblem som ACRE, att det blir tystare ju fler ljudkanaler som används?
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
AiA:TP är mer eller mindre ersättaren till A3MP, det är samma content men mindre buggar och mer anpassat för Arma 3 med bättre stöd för nya vädret etc. Inkluderar även Arma 1 ön Sahrani i två versioner, SMD och vanilla. De är mer eller mindre kompatibla med varandra så länge man inte manuellt lagt in Arma 2 objekt i sitt mission, då knyts missionet mot en mod. Går såklart att lösa även det men men. Alduric som gjorde A3MP har mer eller mindre sagt att han lagt ner och rekommenderar AiA:TP istället.

Jag skulle rekommendera att inte använda det stora AiA, All in Arma, då det finns mycket inkompatiblitetsproblem med Arma 3. Notera att AiA inte är samma sak som AiA:TP. Vill man använda något content från Arma 2 är det bättre att använda några av de ordentligt portade versionerna från t.ex. CUP (http://forums.bistudio.com/showthread...de-Project) eller andra moddar som gjort en ordentligt konvertering.

TFR använder TS3 men verkar inte använda samma metoder för att positionera ljud och lider därför inte av problemet som ACRE2 har.
Vi säger så här istället, Ni kan bestäma alla "mys moddar" så fixar vi in allt det där. Det är ganska lätt att lägga till saker och så vidare så det är inga större problem.

Allt vi vet att vi behöver är ju sfp, sfp islands och rhs egentligen.
Vi hinner fixa allt det här till 13! och i så fall så lägger jag upp operationen på hemsidan med så hinner vi bugtesta lite mera i helgen och så vidare. Dock behöver jag gärna veta innan lördag till helgen vilka moddar vi bestämer att ha.
behövs inte AiA_tp för SFP island? eller e jag ute och cyklar?
*edit*
SFP Island 0.0.5
Kräver @AIA_TP

Citera

ZiP skrev:
TFR använder TS3 men verkar inte använda samma metoder för att positionera ljud och lider därför inte av problemet som ACRE2 har.

ACRE2 myteri låter lockande nu. ^^ (Sorry Tomten.)
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
@ACRE eller @TFAR får ni slåss om, båda är fine med mig Smile

@AIA_TP som krävs för att köra @sfp_islands, http://forums.bistudio.com/showthread...m-BI-in-A3
@CBA_A3
@rhs_afrf3 (RHS Russians)
@rhs_usf3 (RHS Americans, om de behövs?)
@sfp
@sfp_islands

Jag har lite servrar om det behövs hosting, 1gbit och har funkat fint när vi kört en 20-40 pers. Kan nog hjälpa till och testa lite i helgen om det behövs.
Redigerat av Dahlgren den 2014-12-04 17:01
@AIA_TP som krävs för att köra @sfp_islands, http://forums.bis...
@CBA_A3
@rhs_afrf3 (RHS Russians)
@rhs_usf3 (RHS Americans, om de behövs?)
@sfp
@sfp_islands

Blir bestämda, ska kolla in på det mera. och då säger jag tametusan att vi kör med Task force radio eftersom skiten är implementerad redan och det har funkat snuskigt bra för oss!

Om du vill hjälpa till och hosta vore det awesome och hjälpa till o testa i helgen är ännu mera awesome! Tack tack!

Citera

Chris_Acrobat skrev:

Citera

ZiP skrev:
TFR använder TS3 men verkar inte använda samma metoder för att positionera ljud och lider därför inte av problemet som ACRE2 har.

ACRE2 myteri låter lockande nu. ^^ (Sorry Tomten.)


Det var tamejfan det värsta du någonsin hävt ur dig, jag kommer aldrig hjälpa dig att bugtesta dina uppdrag igen!!!11 Wink

Som sagt, synd att ni kör TFR, hade säkert varit roligt att vara med annars.
som sagt, tomten är en ideologisk militant motståndare som allt TFR har rört.... kan själv säga att jag inte kommer, men det är av andra anledningar Grin

Citera

matheez skrev:

som sagt, tomten är en ideologisk militant motståndare som allt TFR har rört.... kan själv säga att jag inte kommer, men det är av andra anledningar Grin

Du menar "ACRE2 inte har rört"? Smile
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!