Visa ämne
Anrop » Övriga Spel » Övriga spel
 Skriv ut ämne
Wargame Decks & Diskussion
Det har ju alltid varit ett litet gäng som kört Wargame här på Anrop och nu med julrean så antar/hoppas jag att några fler vågat sig på att ge sig in i det här härliga spelet.

Att skapa decks är en ganska stor del av spelet så om någon vill ha tipps på deck, dela med sig av ett deck eller be om synpunkter så tänkte jag att man kan lägga det i den här tråden.
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
Här är ett Czech deck jag använder för det mesta.
i.imgur.com/joBM3jb.jpg
R8 & H8
BLÄ!
Vad är synpukterna på dessa två?
Funderar på att ändra lite på decket.
i.imgur.com/T2hucqL.jpg
BLÄ!
Btw jag är rätt ovan som HATO spelare. Så är detta decket helt fel?
i.imgur.com/hXQKSHm.jpg
Är några patcher gammalt.
BLÄ!

Citera

Manticore skrev:

Vad är synpukterna på dessa två?
Funderar på att ändra lite på decket.
i.imgur.com/T2hucqL.jpg


Båda två har exceptional recon samt medium size så ur det perspektivet så funkar båda två lika bra som recon.
Mitt val hade personligen legat i deras vapen då armor är ganska irrelevant på den nivån om man har mer än 1.

Jag har tagit BMP-2 reconen i mina deck främst för att jag tycker att akanen är bättre men har varit lite kluven mellan den och BMP-1 för det är svårt att motivera 10pts dyrare för vapnet..
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.

Citera

Manticore skrev:

Btw jag är rätt ovan som HATO spelare. Så är detta decket helt fel?
i.imgur.com/hXQKSHm.jpg
Är några patcher gammalt.


Det går väl inte att säga att ett deck är helt fel men min åsikt är att det är ett dåligt deck.
Du vill nog ha de starka trumfkorten som US har att erbjuda som deras heavy tanks, Longbow etc.

Släng ut M48 och släng ut resten av deras heavy abrams och släng en av dina rangers och lägg in Longbow.
Släng M48A1 Chaprall (den dåliga) och lägg in ett kort med Avenger istället, bättre accuracy och de skjuter fort som fan. asra IR AA och kör 150 km/h.

Flygplanen ser väl mestadels OK ut men du saknar SEAD som kan vara nice att ha, jag hade nog ditchat F-15C mot antingen Prowlers eller Raven med tanke på att du redan har en massa AA.

Tre kort med supply fordon är kanske i överkant? brukar du bli av med dom? ;-).
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
Här är ett av mina favoritdeck som funkar i de flesta situationer.

NSWP Modern
i.imgur.com/ETqQqBC.jpg
tfAc0sZbng7nS59Ol39VXn06behEJVYmgvyUPNdGvDXpRM0iWyLamzzBJso2KXtNmCVFW6rVVKSQNUGvwA==

Det spelrummet man har i decket i mina ögon är att byta artilleriet mot något annat (bm-30, mortar eller msta/ondava) samt kanske ta bort brdm konkursen och fylla ut med fler flygplan eller något. Det är helt upp till egen preferens.
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
Ok bra synpunkter ska testa ett kort BPzV för 70p så en av varje nästa gång.
Får nog tänka om i US decket då.

Är inte moderna decket lite väl $_$... dyrt!
BLÄ!

Citera

xealot skrev:

Här är ett av mina favoritdeck som funkar i de flesta situationer.

NSWP Modern


Det spelrummet man har i decket i mina ögon är att byta artilleriet mot något annat (bm-30, mortar eller msta/ondava) samt kanske ta bort brdm konkursen och fylla ut med fler flygplan eller något. Det är helt upp till egen preferens.



"TOR..." "TUNGUSKA..." "STROP 2..." i samma deck inte OK!
BLÄ!
Du har alldeles för veka tanks Manticore, tanks ska kosta 100+ Frown

Citera

"TOR..." "TUNGUSKA..." "STROP 2..." i samma deck inte OK!

brrrrrrp. Man kan aldrig ha för mycket luftvärn

Citera

Är inte moderna decket lite väl $_$... dyrt!

Det är min spelstil men imo får man mest bang for the buck att köpa dyrare vagnar bara man är rädd om dom och håller dom vid liv från atgm gubbar/fordon/hkp/plan

Vissa medium tanks som Leo 1 serien är rätt bra också eller om du bara vill ha en kött tank som du kan spamma typ T-72A men jag skulle bara ta max ett kort av dom och sedan lägga övriga slots på high end vagnarna.
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
i.imgur.com/2ImDZtG.jpg
Käns lite för dyrt ibland.
BLÄ!
Bytt till biffigare tanks!
Saker som jag tänker på när jag ser soviet decket du länkade sist är (i ingen speciell ordning)

- För mycket supply
- Konstigt inf val (varför inte Motostrelki '90 och VDV '90?) och strela är helt värdelös
- Skumma IFV val, För motostrelkis t.ex. så är BMP-1D ett utmärkt val med lite granat spam, Se upp bara så du inte tar för "bra" IFVer som tar ner availability för mycket.
- Ganska short range AA överlag men kan funka. Strela 10M tycker jag inte funkar bra i red dragon dock
- Veka tanks, T-72B är helt okej men du vill fylla ut med tyngre också. T-55A är slöseri på slots
- Recon ser mestadels bra ut men en Spetznas GRU grupp är inte fel heller som ett komplement till ditt infanteri.
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
Så nu har jag ändrat om i decket, efter de förslag ni gjorde.
i.imgur.com/ltkLT4l.jpg
BLÄ!
Det ser bättre ut även om jag inte vet varför du absolut inte vill ha 90 varianterna av infanteriet, är det för att man får för lite av dem?

Byt ut T-80BV mot T-64BV eller T-64BV1.

T-64BV kostar 10pts mer men du får en kanon med bättre AP och bättre robot alternativt T-64BV1 som kostar lika mycket som T-80BV men du får en bättre kanon och slopar ATGMen.

Jag hade nog även bytt iglan mot ett kort spetsnaz eftersom du redan har en massa AAA så ett dedikerat anti inf hade nog varit mer välbehövligt men det gör du som du känner med tanke på att du även har BMP-1D som fire support nu.

EDIT:
och jag hade inte upvettat T-72BU, ja den är bra som veteran men du får bara en och ibland så kan de dö av BS som suicide atgm plan. bättre att ha 2.
de andra får du välja själv hur du vill upvetta.
Redigerat av xealot den 2014-12-25 17:08
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
Tog fel vdv skulle varit 90. Blir nog t-64BV nu när jag kollade lite.
BLÄ!
Här är mitt soviet deck:
i.imgur.com/nequjPB.jpg
jvAczq8xYQrFO4vu0xVaHCq0NFMz2E5BUg+QDIHkBCopUEqAU4KXmAi6RDIqURSLouXBNRXksMYFkvmVVIA=
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
Su-27M & Buratino! När hinner du avända dessa och har du värkligen poäng över från de dyra vagnarna?
Har du ingen plats kvar för T-55 eller är det bättre med BTR-70 Zhalo?
Mi-6 why?
Hur har du råd att vara med i demolition derbyt med så dyra grejer?
BLÄ!
Dyra grejer är skitbra om man lyckas balansera ut sitt spel och inte lämnar luckor som motståndaren kan använda för att spränga dina dyrgripar.
i.imgur.com/6oQGwyi.jpg