Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Allmänt
 Skriv ut ämne
Ny på Anrop, gammal spelare
Tjena!

Pelle heter jag och har hållt sen OFP. Lirade med Asylm tidigare (asylm.se) men de verkar ha lagt ner ARMA2 helt. I och med det tänkte jag antingen joina Anrop eller GOL. Men! Innan det går så långt tänkte jag höra intresset för att testa ett uppdrag jag gjorde till ASYLM men som aldrig spelades Smile

Jag gillar att göra uppdrag och har gjort det länge nu! Och nu har jag ingen att göra det till längre. Tänkte ju fråga på er TS men ni hade låst för spel Smile så jag frågar här istället.

Uppdraget går att köra med ca 50 pers, det var inte designat för så många från början men det är fixat. Det var också tänkt att använda F16-addonen (den har flares och laserguidade bomber) men A10 går att använda istället om det är besvärligt att använda addons Pfft

Säg gärna till om ni är sugna så skickar jag uppdraget till er Smile

Det använder NORRINs revive/respawn. Det är testat och donat med så det ska funka finfint.

OBS! Här finns en anmälninstråd:

http://www.anrop....ead_id=262

Här är lite fluff kring uppdraget:


www.mind-state.com/arma/pics/op_bothworlds.jpg

SITREP
In the city of Berezino the Chernarussian movement of the Red Star (ChDKZ) and Russian Armed Forces (RAF) have joined forces in an attempt to seize control of the eastern part of Chernarus. In order to prevent this from happening the USMC is set to attack Berezino. However, new intel suggests that the combinedforces of the Red Star and RAF might be hiding several armored units inthe nearby city of Gorka. The suggestion to withdraw the USMC before they reach Berezino has been considered, but before that decision is made, a small force will infiltrate Gorka and find out if the intel was correct, and with the help of the airforce, take out the armor.

TIME
June 2nd, 1455 hours. Expect light rain.

Spelbara grupper
(Upplägget bygger på BAS markörsystem)
HQ: 4 platser

Grupp Alpha
Alpha SL: 2 platser
Alpha 1: 4 platser
Alpha 2: 4 platser

Grupp Bravo
Bravo SL: 2 platser
Bravo 1: 4 platser
Bravo 2: 4 platser

Grupp Charlie
Charlie SL: 2 platser
Charlie 1: 4 platser
Charlie 2: 4 platser

Grupp Delta (Fire support group)
Delta SL: 2 platser
Delta 1: 4 platser
Delta 2: 4 platser

Recon: 2 platser

Aircops: 3 platser

Armor & Logistics Corps: 3 platser
Redigerat av pellejones den 2009-07-23 22:59
exakt såna här missions vi behöver Smile därför vore det kul inte bara att pröva utan om du kom med och lirade med oss.

Kör gärna detta när jag kommer hem (16 augusti) om ni orkar vänta så länge, annars får ni väl börja redan nu.Vad jag tycker vore bra är att om man kör sånt här mission så slänger man INTE bara in det på servern.

Utan man säger en tid och sen konfar någon (typ jag) upp teamspeak så den har samma struktur som slotsen.. och så folk lära sig köra whisper to osv om dom vill vara något annat än "grunts"..
Vi har kört strukturerat tidigare. Man bestämmer en dag och tid för spel. Söndag kväll brukar vara enklast att få till spel på Smile vi körde Söndagar 17.00 CET.

Jag har lirat lite med GOL också och deras struktur funkar ganska bra. Man har en subkanal på TS för varje Grupp (alpha, bravo etc).

SQUAD LEADERN i respektive grupp väljer CHANNEL COMMANDER i TS, ställer in en whisper button till "whisper to: Channel Commander". På så sätt har alla gruppchefer separat whisper till varandra.

För att göra det mer realistiskt bör Squad Leader också använda samma knapp som sin Channel Commander Whisper, till "Talk on Direct Channel" i ARMA2. Då kommer alla att höra honom prata in-game, men inte i TS (där hör bara Channel commanders den whispern). Enkelt och stiligt Smile

Resten behöver inte viska till varandra.

BTW! Uppdraget körs på ASYLMs dedikerade server Smile 100Mbit, finfint. TS har ju ni så. Säg ett datum bara så kör vi. Jag har nu fixat till ett till gammalt uppdrag så det är anpassat till 50 spelare.
Redigerat av pellejones den 2009-07-22 21:42
Låter riktigt najs.
Det är inte lätt när det är svårt.
jag kör ghärna med F-16 addonet ^^

Flare ser så jäval nice ut i Arma2
Detta låter riktigt skoj, är på när som helst.
Också sugen på att lira!
Bevakningssoldat Marinbas Syd 2002
Arma2: Flyger högt upp i det blå!
Skapade en ny tråd för anmälan (dedikerad till uppdraget alltså)

http://www.anrop....ead_id=262