Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Allmänt
 Skriv ut ämne
Ny och en fråga?
Hejsan svejsan är ny här och har en fråga! Var är STRV 103? Har laddat ner alla SFP jag hittat men ingen STRV 103, lite besviken är jag på detta!
Postar huvudsakligen här för att jag har problem att köra Arma 3 FPS går nästan alltid ner till 3 och gör det stort sett omöjligt att spela det. Sad





Cool
Skjut inte på mig, du kan ångra det förr eller senare!
103 finns inte officiellt till Arma 3 för att Arma 3-motorn inte klarar av 103:s powerlevel och awesomness.
När det gäller att få att få Arma 3 att flyta så är du inte den ända som jagar FPS. Vad har din dator för processor och grafikkort? Kör du med några andra moddar? Kör du själv eller på internet?
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Ja nu var det ju inte Arma 3 det egentligen gällde eftersom jag postat detta i Arma 2 forumet.
Har sett denna video med en STRV 103 mot t 55:

https://youtu.be/...

Så den borde ju finnas till Arma 2 i alla fall.

Vad gäller min hårdvara så är processor och grafikkort bättre än rekommenderad, har 8 GB ram fast bara hälften används ser det ut som.Facepalm

Har inte 64 bitars operativsystem om nu det har betydelse.



Cool
Skjut inte på mig, du kan ångra det förr eller senare!
Ops, mitt fel. Grin

64 är hela betydelsen. Smile 32 bitars kan endast utnyttja upp till 4GB, detta behöver dock inte påverka Arma 2. Jag vill minnas att Arma 2 ska fungera bra på 4GB.

Arma 2 motorn tror jag inte heller stödjer 103, men ja den har iallafall funnits. Någon annan får svara om den är kvar eller inte.

EDIT: 64-bitars kan endast uttnytja upp till och med 16 EiB. Sad
Redigerat av Chris_Acrobat den 2015-06-09 09:27
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Jahaja då får det bli en bärbar dator också tror jag. Wink

Lite synd att STRV 103 saknas i alla coola stridsvagnsspel.Frown




Cool
Skjut inte på mig, du kan ångra det förr eller senare!
Testa att dra ner Viewing Distance om du inte redan har gjort det, den kan vara riktigt krävande.
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Ser ut som jag valde fel när jag köpte mitt operativsystem, köpte Win 7 32 bit när det skulle varit 64 bit.Shock



Cool
Skjut inte på mig, du kan ångra det förr eller senare!
Man får byta fritt mellan 32 och 64bitars.
Bara att ladda hem en skiva någonstans och använda den licensen du har.

Citera

MEHall skrev:

Ser ut som jag valde fel när jag köpte mitt operativsystem, köpte Win 7 32 bit när det skulle varit 64 bit.Shock



Cool


Går att byta i efterhand, bara att dra ner en piratad eller från MSDN´s hemsida =)

Men för att få lite klarhet, vad exakt har du för komponenter?
Du kan se lite av det under Kontrollpanelen -> System.

Bärbar eller stationär?

Mvh
Så vitt jag kan se så ska hårdvaran klara det men det jag inte tänkt på är om den klarar 64 bitars OP.
Tror faktiskt att den kan det. Grin




Cool
Skjut inte på mig, du kan ångra det förr eller senare!
Om du har en dator som har 8Gig RAM så har du en dator som är såpss ny att den har en 64bit CPU och då kan du köra 64bitars OS.

Och eftersom att det inte kostar något (samma licens) så är det bara till att köra på.
Kräver dock en ominstallation, och det är inte alls säkert att det är samma licens. Det går fortfarande att köpa endast 32-bitars licenser.
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Den länken är till installationsmedia. Licensen är giltig för både 64 och 32 bitars
Jaså? Det visste jag inte! Smile
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Det blir nog Win 8 64 bit. Kostar dock kring 1000:- Facepalm




Cool
Skjut inte på mig, du kan ångra det förr eller senare!
Fast om du har Win7 så funkar det lika bra. Samma med licenserna där. Och du kommer få W10 gratis**

**= 75% säker på att det gällde Win7 också

Förutsatt att den version du kör med nu är laglig
100% säker att Win7 får uppdatera till Win10. Smile
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Windows 7 Service Pack 1 och Windows 8.1 kan uppgradera till Windows 10.
i.imgur.com/6oQGwyi.jpg