Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Allmänt
 Skriv ut ämne
Ny i Arma2 - lite frågor
Hej alla!
Jag har sedan tidigare varit ett stort fan av Operation Flashpoint, och givetvis då följt utvecklingen av Arma2 med stort intresse. Nu är spelet äntligen lanserat och jag vill då vara en del av denna community och helt enkelt ha kul, inte på Battlefield 2 nivå, utan mer realism och taktik!
Hörde talas om er via lite andra forum och ni verkar vara ett seriöst gäng jag skulle trivas bra ihop och spela med. Dock har jag lite frågor:
- Spelar ni på speciella tider varje vecka, eller är det lite mer spontant?
- Måste man ansöka för att bli en del av roostern till spelen ni kör?
- Casual, hardcore eller mittemellan - vad är ni? Smile

Förhoppningsvis får jag lite svar på dessa frågor!
Mvh,
Najk
Hej Najk!
Det är ju folk som spelar konstant, på domination-missions och grejer. Men det blir mer och mer organiserat, med 30-50 personers-spel, dessa läggs ut på lördagar/söndagar som det ser ut nu.

Idag spontankörde vi ett spontanuppdrag Smile

Måste inte ansöka (se forumet).

Mittemellan skulle jag säga. Men storspel är seriösa spel.
Redigerat av pellejones den 2009-07-30 19:54
Då har du kommit rätt. Det är bara att hoppa in i leken Wink

Vi kommer väl försöka att ha något stort varje helg. Just nu finns inga scheman eller dylikt, men det anordnas ändå lite seriösa matcher på helgerna att delta i så länge. Men det kommer mer av det snart!

Med tanke på nivån vi lirade på förra helgen så skulle jag säga att vi har potential och siktet inställt på hardcore-nivå, men många är fortförande gröna i spelet och har inte vant sig vid all struktur än, så det förekommer väl lite missförstånd och konstigheter ibland Grin (Hur många Anropares liv krävs det för att släcka ljusen på en Hummer? Pfft ) Men på vardagarna är det lite mer avslappnat, utan fasta roller och stenhård kommunikation. Beror väl lite på vilka som är inne och lirar, men oftast är det bra gameplay även då.

Men det är som sagt bara att hänga med nu i helgen och se vad du tycker.
Redigerat av Tobe den 2009-07-30 20:04
Hejsan Najk!

Själv är man ganska färsk i Anrop, men jag kan besvara frågorna från min synvinkel som färsking och sedan kan någon med lite skin på näsan svara mer utförligt.

- Spelar ni på speciella tider varje vecka, eller är det lite mer spontant?


De flesta av oss spelar på kvällen, men det är inte ovanligt att man ser 4-5 pers på dagen heller!

- Måste man ansöka för att bli en del av roostern till spelen ni kör?

Jag addade mig själv rent utav, bara ange ditt playerid som du har på din profil ingame och skriv även in ditt nick du använder i din profil här på anrop.>[Redigera din profil]<

- Casual, hardcore eller mittemellan - vad är ni? Smile

Casual-mittimellan. Vissa kvällar har vi kört organiserade spel med lite mer hardcore element.

Hoppas detta ovan gav dig några svar, välkommen hit! Smile
Hej alla och tack för era svar! Tycker att det låter mycket lovande och ni kan räkna med min assistans i spelet. Är grymt intresserad av riktigt lagspel med god kommunikation och välspelande taktiska medspelare!
Jag kommer att dyka upp snart, så fort jag kommer tillbaka från semestern. Vi ses och hörs då!
Mvh,
Najk