Visa ämne
Anrop » Anrop » Information
 Skriv ut ämne
Tider för spel, fråga
Kan någon vara snäll och fixa en klistrad/låst tråd eller en kalender, eller en dast länk med fasta tider för spel. Där all organiserade spel läggs in så snabbt som möjligt. Och att sidan endast innehåller upplägget för spelet, och vem som håller i det.

Då får man svara och skriva privat till den personen att man kan vara med eller inte, och vilken position man vill ha. Så uppdaterar den ansvariga de positioner med namn allt eftersom.

Så slipper man ha sidvis med dravel. Och man ser enkelt en tid, och vad som ska köras, och vilka positioner som är lediga, och inget mera.

Kanske redan är på gång nått liknande? Smile
Typ en kalender med klickbara dagar?
Eller en ny länk i menyn, "Speltider", eller en låst tråd i forumet.

Är en bra ide för oss som inte sitter klistrade på anrop's sida att snabbt och enkelt kolla upp vilka tider som gäller. Smile
Funderade häromdagen på att skriva någon form av system där någon lägger upp en "operation" eller vad ni nu vill kalla det och andra kan anmäla sig till den. Skrev ett liknande system för anmälan till LAN till en annan phpfusion-sida för några år sen, kan kanske rota fram koden och anpassa...
Ja de vore ju bra. För idag är de väl sagt att de ska va nått lir ikväll??

op tactical eller va de va. vore ju fint om man kunde se info nånstans om de blir av med detta eller om de blir hederligt domination lir istället?
Dont stop, Dont think, Dont Sneak, Just Run!!
Min tanke är såhär:

Någon person anmäler han har grymt uppdrag, lämna förslag på tid (gärna 2 veckor framåt) och breifing osv. Allt finns i forumlär.

Därefter tittar Det Styrande Rådet på det hela, undersöker så missinonet verkligen har en briefing ingame, end triggers och i övrigt verkar buggfritt.

Uppdraget spikas, och läggs in på sidan. Mail skickas ut till alla anrop squad medlemar som uppmanas att ta en slot. Slotten går reservera och behöver inte uppdateras manuellt. Först till kvarn gäller och sen ifall folk inte dyker upp kan folk som inte hann anmäla sig osv ta en slot.

Tanken blir att aldrig har mer än max 2 större operationer per vecka, en under veckans gång och en på helgen.

Under en långhelg osv kanske det blir en mer organiserad evolution eller liknande och någon gång kanske det blir lir mot en annan squad.

Tanken blir även att röra lite på vilken veckodag som liras, så att någon som alltid kanske jobbar tisdag natt inte blir lidande.


Varför så här: Risken blir att om flera användaren lägger in större operationer, bytar dag osv blir det information overload. Jag tror det är ungefär 50/50% mellan de som vill lira nästan jämt, och de som vill lira någon gång då och då. Tanken är då att organisera oss ett fåtal gånger men som verkligen lockar folk att vara med. Man vill inte missa.. samtidigt som o-organiserade spel körs varje kväll som nu.
Det låter bra granQ.

Ett alternativ är också att boka in Söndagar 18.00 som fast speltid för alla stora OPs och om någon har gjort ett till uppdrag så får han posta sitt uppdrag på en lördag med brief etc. så kan rådet kolla på det.
Ja, jag kan se fördelar med att ha fasta tider. Blir enklare om man vet att varje söndag klockan 18 ska jag vara fastspikad framför datorn med ögonen 2cm från skärmen.

Halv OT:
Funderade förövrigt lite på om man kanske skulle ha en "träningsdag". T.ex. varje onsdag klockan 18:00 kör vi igång ett enklare, men seriöst uppdrag, typ operation Charlie. Kan givetvis vara större men tänker mest så att det inte drar ut på tiden och inte blir klart förrän sent på natten, blir jobbigt när man ska upp tidigt dagen efter Wink

Jag föredrar helt klart att ha spikade tider för spel. Det blir hopplöst annars att få till det med flickvän, tvättstuga osv. IRL.
Ja jag hänger ju på samma tanke där jag me.

Vore kanon om de va en specifik tid som man körde då man organiserade uppdragslir eller va de nu än kan vara.

Detta skulle göra de lättare för oss som måste gå upp 05 50 varje vardag (som undertecknad) att boka in lite härligt lir på helgen utöver de vanliga som pågår under veckodagar

så kan man flagga för uppdraget på onsdagen så folk ansluter sig å man har en full pluton redo
Dont stop, Dont think, Dont Sneak, Just Run!!
Ja tack till träningsdagar.
Och ja tack till fasta dagar. Smile

1 grupp till alla som är nya, tillsammans med 1-2st erfarna spelare, som går igenom saker och så där, allt från "kommunikation" till "allt annat". Typ.

1 grupp till det lite mera erfarna så dom inte känner sig utanför Pfft


Eller nått sånt...
DSR får fundera på lite fasta tider, söndagsmorgon föredrar ju jag... alla har bakis. Hinner man lira själv Smile
Jag är ganska öppen då det gäller dagar och tider, men som granQ säger skulle vara perfekt!Smile
tänkte såhär.. och admin kan se alla operationer, klicka på dem sen bestämma en tid och bocka i en ruta "publicera".

Användare kan sen klicka på en länk för lista alla operationer och välja en spelarslot.

Övriga funktioner som önskas?
Möjlighet att välja få email varje gång en ny operation publiceras (eller automatiskt för alla squad medlemar?)
Granquist bifogade följande bild:bild:
operation_foresla.jpg
så... inga fasta tider för OPs?
jo.. ungefärliga.. men skall ju ändå spikas en tid, tex körs uppdrag 1 på söndag 13.00, och nästa uppdrag vecka 3 samma tid.

men vi får väl se. Blir nog en fast tid på söndagar, en mer flexibel på veckodagarna. Och någon gång då och då blir det tidigt, köra heldag i princip eller hel helg. (Där ingen förutom folk utan liv förväntas köra non-stop) av t ex evolution.