Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Allmänt
 Skriv ut ämne
Äntligen ArmA2
Hemma hos mor och far, arma2 uthämtat och installerat..

som ni ser, behövs nytt gfx kort.

Positiva är att dock flyter på runt 30 fps och har precis "upptäckt" att jag faktiskt kan överklocka min cpu från 2.13 till 2.3 ghz utan några problem, kanske tom lite mer.
Så väntar lite med beställa processor och väntar in bättre pris.
Granquist bifogade följande bild:bild:
arma2.jpg
Vad har du för grejer i burken i da...???
Redigerat av Pappa den 2009-08-02 11:25

Citera

granQ skrev:
Hemma hos mor och far, arma2 uthämtat och installerat..

som ni ser, behövs nytt gfx kort.

Positiva är att dock flyter på runt 30 fps och har precis "upptäckt" att jag faktiskt kan överklocka min cpu från 2.13 till 2.3 ghz utan några problem, kanske tom lite mer.
Så väntar lite med beställa processor och väntar in bättre pris.


Men shit, vad har du får crap i den burken, fina streck Pfft hehe

Skönt att se å, ä, ö i dina meningar nu Smile

Citera

Pappa skrev:
Vad har du för grejer i burken i da...???


mitt spec är väl ungefär något sånt här:

Sapphire Radeon X1900GT 256MB GDDR3,PCI-E

Asus P5N-E SLI, nForce-650i SLI, ATX, Socket-775, GbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16

Intel Core 2 Duo E6400 2.13GHz Socket LGA775, (klockad till 2.34 nu.. sen igår efter 2 år )

Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB (tror jag.. minnen brukar hoppa runt mellan alla maskiner)
Jo ditt grfikkort går ju lite varmt vad ja kan se ..vad är tempen på de när du spelar arma ???en lätt lösning på sina "streck" är o ta ut kortet skruva bort syddnsplast/plåten som sitter på de så att du kommer åt kylflänsarna och blåsa bort allt damm som sitter där (de blir som ett duntäcke en sommarnatt).....sen kan du höja varvtalet på fläckten oxo ...så bör de problemet va löst....Smile


Ja du kan klocka den mera men var FÖRSIKTIG om du inte har 100 koll på de..

Detta är ett moste vid oc http://sp2004.fre.../beta2.htm så du kan testa stabiliteten kör det gärna 10-15 timmar så är du säker...

Jag utgår ifrån att du inte har orginalkylaren på din cpu...
Redigerat av Pappa den 2009-08-02 12:21
tror inte är värme utan att kortet typ är stekt.. men i brist på andra aktiviteter kan jag pyssla om lite. Återkommer.
Har du fixat nånting? Smile
nix, men alltså kortet har typ noll damm, i en del spel blir det linjer direkt, typ arma1, i arma2 krashar det på under 2 minuter. Tror inte det hinner överhettas på 2 min? Fläkten snurrar fint.

En del andra spel funkar hyfsat nice som det brukar men linjerna kommer i flesta spelen. Något är paj, för har inte ändrat något på datorn i princip. (Samma cpu, minnen, gfx kort) och arma1 var hur nice som helst men sista 3-4 månader har det blivit mer och mer krash.
men ja blir nya prylar snart.. då så Smile
Du kan ju prova att tillaga ditt kort i ugnen.
Jag kanske ska utveckla mitt svar lite...

Du kan stoppa in ditt grafikkort i ugnen (200grader i 8-10 minuter). Montera av kylaren först, annars kommer den bara smälta. Låt svalna i en halvtimme.

Det som kommer att hända är att lödningar som kan ha lossnat eller spruckit (och därför fått ingen/dålig signalstyrka) kommer att smälta och få kontakt igen.

Läs här hur du exakt ska gå till väga: http://hardforum.com/showthread.php?t...?t=1421792
200 grader är väl lite klen temperatur... Kan funka, men blir inga bra lödningar. Som temporär lösning kan det dock fungera =)

Sen får man hoppas det inte är några extremt värmekänsliga komponenter på. Borde iofs inte vara, men man vet aldrig.
Redigerat av Klawen den 2009-08-04 09:59

Citera

Snabel skrev:
Jag kanske ska utveckla mitt svar lite...

Du kan stoppa in ditt grafikkort i ugnen (200grader i 8-10 minuter). Montera av kylaren först, annars kommer den bara smälta. Låt svalna i en halvtimme.

Det som kommer att hända är att lödningar som kan ha lossnat eller spruckit (och därför fått ingen/dålig signalstyrka) kommer att smälta och få kontakt igen.

Läs här hur du exakt ska gå till väga: http://hardforum.com/showthread.php?t...?t=1421792


det lät ju nästan lite kul pröva.. roligast vore om mina nya lägenhetskompisar kommer in och ser mig tillaga grafikkort. Blir man klassad nörd direkt Smile

Kortet fungerar ju 100% i windows, film osv, och tänkte eventuellt sätta den i min HTPC och koppla tv:n till den.. men är lite sugen på pröva baka gfx kort nu. Smile