Visa ämne
Anrop » Övriga Spel » Övriga spel
 Skriv ut ämne
Kommande spel..ny sida
Okey, vill ha reda pa lite soldatsimulator. Kommande och som ni lirar nu.

Personligen ar det bara OFP och Redorchestra som galler, samt intresse for Hidden and dangerous, men far erkanna har inte full koll pa allt sa ni far hjalpa lie.
VBS
AmericasArmy, själva spelet alltså, inte spelarna.
*lol nu var jag elak och dum......sry, blir så på fredagkväll*
nagot spel som ni vet ar under utveckling ? VBS 2 da antar jag (alla vagar leder till bis, arma, game2 och vbs).

Nagot rykte om tex ett nytt delta force som faktiskt ar bra eller liknande?
jaha ja Enemy in sight fanns med redan.

Full Spectrum Warrior spelen då?
Redigerat av NordicStormtrooper den 2006-11-04 10:33
Steel Beasts 1 & 2.

Har inte spelat någon av dem själv så jag har ingen koll på vad de går för.
Steel Beasts Pro är jäkligt bra, spelar det rätt ofta
Du spelar fan inget annat...

Jag speler en del gamla spel eller tja halv gammla

Rainbow Six serien
SWAT serien
Delta Force serien
Close Combat serien (ok inga FPS men ändå)
BF1942
OFP (Självklart)
VBS1
Americas Army

Det är väl typ det jag spelar nu

Spel jag har testat nyligen men inte tyker om

BF2
BF2144
Half Life2
Redigerat av Hornet85 den 2006-11-04 16:43
Bor och jobbar i Danmark.
Spel som är på väg

F.E.A.R. Extraction Point
Lara Croft Tomb Raider: Anniversary (Kan man klassa det som FPS?)
Rogue Warrior
Half-Life 2: Episode Two, Portal and Team Fortress 2
Splinter Cell Double Agent


Bor och jobbar i Danmark.
FEAR ar valklassiskt FPS, massa skott, massa health och lite fokus pa realism? Lara.. tja, sa militar aktigt kanns det la inte? Smile
Är det soldatsim eller FPS som ska upp?
I sån fall passar väl dessa bättre:
Red Orchestra
Vietcong
Ghost Recon
Brothers in Arms

Min tanke var att lägga upp soldsim och kommande spel. Just nu vanlig html, skall fixa databas på det senare.

Men typ return to castle wolfenstein passar inte trots att det är "militärer"... realistiska MÖP spel kan man la säga.. Steel Beasts 2 är ju inte ens FPS men la in iallafall.
SteelBeasts Pro PE hade jag tänkt köpa, men efter att ha insett vilken förenkling och overkligt stridsvagnsstrid egentligen simuleras där så vettifan om det är värt det längre. Skulle väl vara för att få krix lite i 122:an när man väl muckat och börjar bli nostalgisk...

Citera

simon skrev:
SteelBeasts Pro PE hade jag tänkt köpa, men efter att ha insett vilken förenkling och overkligt stridsvagnsstrid egentligen simuleras där så vettifan om det är värt det längre. Skulle väl vara för att få krix lite i 122:an när man väl muckat och börjar bli nostalgisk...


Kan du inte utveckla dina synpunkter om SB Pro lite mer. Hur mycket SB Pro har du spelat?
Han har nog inte spelat det han menar att han troligen ska köpa det den dagen han blir nostalgisk över att få leka med 122an igen han ligger på P4 som VC just nu Wink
Bor och jobbar i Danmark.
Ingen som spelar något av Spec Ops spelen? De var trotsallt först.
nja.. prövade ett av dom, minns inte ens vilket. Inget jag gillade...
Spec-Ops (första spelet) spelade jag tills fingrarna blödde, det andra spelet var inte lika roligt (jag tyckte AIn hade lite OFP-AI-varning på sig. Man blev skjuten från halva kartan utan att ha en chans) men det spelade jag rejält mycket också.

Nu fungerar dock inget av dom på WinXP/min hårdvara så nu är det slut Smile
Andra spelet var helt kasst.

Har det faktiskt med kartong och allt. Vann det på LAN jag var på. Trist nog var det efter en CS-turnering. (Det här var 7 år sedan kids, so don't get any ideas.)

Wink

Citera

MatsW skrev:

Citera

simon skrev:
SteelBeasts Pro PE hade jag tänkt köpa, men efter att ha insett vilken förenkling och overkligt stridsvagnsstrid egentligen simuleras där så vettifan om det är värt det längre. Skulle väl vara för att få krix lite i 122:an när man väl muckat och börjar bli nostalgisk...


Kan du inte utveckla dina synpunkter om SB Pro lite mer. Hur mycket SB Pro har du spelat?


Har spelat en hel del nu och jag är imponerad.

SB skulle mycket väl kunna användas i en BTA-liknande simulator med enbart mänskliga spelare. Jag är mycket imponerad av grafiken, användarvänligheten och möjligheterna till att skapa realistiska scenarier. SB Pro PE överstiger BTA-simulatorns mjukvara på många punkter, särskilt vad gäller grafiken och verklighetskänslan.

Däremot är det väldigt förenklat om man spelar ensam tillsammans med en dator som skytt och/eller vagnchef, eller tillsammans med glada amatörer på internet. Striden är statisk, vagnchefen envisas med att ladda spräng såfort man ser något med mindre skydd än en T-72 och inga som helst styrningar mellan vagnchef och skytt kan i princip genomföras.

Dessa problem går man förbi om man har spelare på samtliga platser som är utbildade på respektive plats och som vet hur striden förs, dvs i BTA-sammanhang.

Om du (MatsW) har fler frågor så kan du PM:a eller fortsätta här, om du nu överhuvudtaget är aktiv på detta forum längre.

Dessutom funkar det utmärkt som nostalgi-/abstinensdämpare när längtan efter stålkatten blir för stor. Dessutom slipepr man ju vård och bandkontroller!
Redigerat av simon den 2007-08-28 22:52