Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Allmänt
 Skriv ut ämne
Ny inom Arma2
Hej!

Jag har precis köpt Arma 2 och hittade genom Sweclockers eran hemsida. Jag tycker det ni gör verkar väldigt intressant med olika scenarios m.m men jag förstår inte riktigt hur det funkar och när ni spelar. Jag hade gärnat vilja vara med och spela men känner att jag behöver lite mer kött på benen.

Så finns det nån vänlig själ som kan förklara hela denna världen för mig? Smile

Jag är 22 år btw, har Teamspeak och allt som (jag tror) jag behöver för att spela med er!

//Fredrik
Jag är på gång med att skriva en guide för Domination (ett spelsätt vi kör rätt ofta). Men annars är det bara att hoppa in på TS och ställa frågor.
Hej och Välkommen Lommen!

Kika gärna igenom forumen, finns väldigt mycket tips och tricks här.

Vi spelar i princip varje dag, främst kvällar både seriöst och lite mera löst. Hoppa in på servern (lösen hejsna) och joina teamspeak. Vi hjälper dig gärna om det är något du undrar.Smile

@Zip, kan vi öppna en ny forumdel kallad nybörjare, så har vi ett samlat ställe med info till nya, med mål att bli ett antal stickyposts för att snabbt komma in i anrops spel?


Rock N´Roll is a way of life!
Spotify - StagHunt
Välkommen Lommen!

Det är alltid bra att hoppa in på de "storspel" som kommer att bli av i helgen - på söndag är det t.ex Op Daedalus, där du inte behöver anmäla dig utan bara se till att vara på TeamSpeak-serven i tid.

Det är ett enkelt uppdrag och om du spelar som en vanlig soldat behöver du inte oroa dig över att något är krångligt Smile Då behöver du bara skjuta och ta emot lite enkla order (som t.ex. täck väst, eller säkra huset) etc.
Aloha!

Jag har spelat demon en del och väntar på att mitt ex ska dimpa ner i brevlådan.
Jag har installerat TS och satt och "tjuvlyssnade" lite igår för att få en uppfattning om hur det går till när ni spelar.

Det jag är lite orolig för är att jag eventuellt inte kan sitta och spela en hel kväll (Barn,Sambo,Vovve och hus). Är det OK att hoppa in och spela 1 timme eller 2 om det inte är ett "längre mission spel" (storspel?) igång?
Är det några add-ons som man behöver installera för att spela med er?
Redigerat av Loranga den 2009-08-05 09:42
Absolut, det är så de flesta av oss spelar några timmar här och där, eller ja under den regniga semestern många timmarSmile Enda gången det rekommenderas att köra några timmar är när vi kör operationer som igår med op irene. Detta för att grupperna ska fungera hela operationen.

Är det ett domination spel eller liknande kan du hoppa in och ut hur mycket som helst.
Rock N´Roll is a way of life!
Spotify - StagHunt
Normalt så kör vi inte med några speciella addons som krav. En del är valfritt, såsom Vopsound
http://www.armaholic.com/page.php?id=...hp?id=5884 (det är endast på klientsidan)

Om vi nån gång kör med nån speciell addon så kommer all info finnas här på hemsidan.
Hej gubbar,

Jag är också ny i sammanhanget då jag mestadels kört BF2/PR under senare år. Fick mitt spel i brevlådan för någon vecka sedan och behöver vänja mig vid miljön. Så jag hoppas det är ok att hänga på vid tillfällen.
Om jag förstått rätt så kör ni oftast mot AI'n. Men kör ni något mot andra humans/clans?

/zebra
det händer men inte lika ofta, till hösten när vi blivit mer varma i kläderna tänkte jag tock ta och bjuda in lite andra squads att lira mot oss.
Hej Zebra, welcome!

Som det ser ut nu kör vi ofast mot AI, många av oss som gillar sammarbetsdelen vilket vi lättast får till då pga antalet personer.

Det spelas en del "crcti Warfare" i pvp. En typ av spel där man kan bygga upp baser köpa units och enheter för att ta över så stor del av en yta som möjligt. Pvp med ai kan man säga.

Planen är att få till en fungerande squad som är tillräckligt samspelta med en bra struktur, många av de organiserade spelen nu är olika just för att vi ska hitta vad som funkar för oss. Med det menar jag kommunikation, plutonstruktur, svenskt eller amerikanskt. Innan 2009 är slut kommer vi nog clasha med annan clan dock.Smile
Rock N´Roll is a way of life!
Spotify - StagHunt
Fast i framtiden kommer väl addons bli lite av ett krav? Såvitt jag förstår så har tidigare krav(under arma1-tiden) varit ACE + avgani/afghan village + SFP ?
Tror iaf ACE blir ett bas krav.