Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Allmänt
 Skriv ut ämne
1.03
1.03 är här. http://forums.bistudio.com/showthread...hp?t=82753
Mitt steam patcher i skivande stund. Hoppas bara ded server kommer snabbt så jag kan köra på klerkans server igen.
Underbart! Ligger bara och väntar på installation nu, väntar dock på att klerkans server är up to date innan installation.

Dessa har jag längtat efter!

* Fixed: AI soldiers were able to hear extremely well
* Fixed: Prevent killed AI units reporting who killed them.

Rock N´Roll is a way of life!
Spotify - StagHunt
Många efterlängtade fixar! Redan patchat och klart här Grin

* Changed lighting values for early morning and dusk.
* Improved steering for car.
* Improved AI driving skills

Hoppas servern uppdateras snart. Måste prova på mitt nya i7-system och Win7 innan helgens bravader!
Redigerat av Tobe den 2009-08-05 23:24

Citera

Tobe skrev:
* Improved AI driving skills


tyvärr betyder det i praktiken typ noll.. samma sak i arma osv.. i IFO var det ju ok men..
De har tyvärr inte fixat auto rodret för flygplan än, flyger man snabbt rakt fram så flaxar planet fram och tillbaka...
Bevakningssoldat Marinbas Syd 2002
Arma2: Flyger högt upp i det blå!
Tänk på att det INTE finns nån dedicated server för 1.03 än!
Från BIS forum, Placebo:
"Dedicated server will be released later, no idea when that later will be, but it goes without saying it will be as soon as we possibly can release it. "
Så uppdaterar ni till 1.03 så kanske ni inte kommer kunna spela online/på anrops server på flera dagar.
Kör du steam så kan du stänga av autouppdateringen via "Games", högerklicka på arma2 välj "properties-updates"...
Redigerat av Trracer den 2009-08-06 00:41
Trracer, oh shit Shock Borde utfärdas som stor varning på startsidan...

Citera

Ouchtime skrev:
1.03 är här. http://forums.bistudio.com/showthread...hp?t=82753
Mitt steam patcher i skivande stund. Hoppas bara ded server kommer snabbt så jag kan köra på klerkans server igen.

Citera

Trracer skrev:
Tänk på att det INTE finns nån dedicated server för 1.03 än!
Från BIS forum, Placebo:
"Dedicated server will be released later, no idea when that later will be, but it goes without saying it will be as soon as we possibly can release it. "
Så uppdaterar ni till 1.03 så kanske ni inte kommer kunna spela online/på anrops server på flera dagar.
Kör du steam så kan du stänga av autouppdateringen via "Games", högerklicka på arma2 välj "properties-updates"...


Kommentar till Ouchtime: Ouch!
märkte inte ett skit skillnad jag...
kanske kör AI något sämre än innan...
Någon som kan svara på att varför det inte funkar att lira på vissa servrar och vissa kan man det på efter uppdatering till 1.03?

Är det inte logiskt att det inte ska funka på någon alls eftersom inte nya dedicated har släppts eller är jag ute och cyklar?

Har man redan hämtat patch 1.03 så är det väll "bara" installera om ArmA 2 så kan man lira igen förutsett att man inte hämtar patchen igen då!
Redigerat av Zky den 2009-08-06 01:46
Men åh, vadå ingen dedicated server. Fan håller dom på med där borta egentligen Sad Får väl hoppas att det kommer till helgen då, för jag tänker fan inte installera om spelet igen och sitta i en halvtimme och ställa in alla kontroller igen Pfft

Citera

Zky skrev:
Någon som kan svara på att varför det inte funkar att lira på vissa servrar och vissa kan man det på efter uppdatering till 1.03?

Är det inte logiskt att det inte ska funka på någon alls eftersom inte nya dedicated har släppts eller är jag ute och cyklar?

Har man redan hämtat patch 1.03 så är det väll "bara" installera om ArmA 2 så kan man lira igen förutsett att man inte hämtar patchen igen då!


Kanske för att hosten har gjort en "listen" server, där han själv spelar.
* Fixed: missiles should pass through vegetation

ÄNTLIGEN! hur ofta har inte en javelin stoppats av lite björklöv.

*New: Direct analogue throttle and brake for airplanes now available.

Är mycket hoppningsfull på detta, har känts som att det inte finns några mellanting där.

Citera

Robinio skrev:

Citera

Ouchtime skrev:
1.03 är här. http://forums.bistudio.com/showthread...hp?t=82753
Mitt steam patcher i skivande stund. Hoppas bara ded server kommer snabbt så jag kan köra på klerkans server igen.

Citera

Trracer skrev:
Tänk på att det INTE finns nån dedicated server för 1.03 än!
Från BIS forum, Placebo:
"Dedicated server will be released later, no idea when that later will be, but it goes without saying it will be as soon as we possibly can release it. "
Så uppdaterar ni till 1.03 så kanske ni inte kommer kunna spela online/på anrops server på flera dagar.
Kör du steam så kan du stänga av autouppdateringen via "Games", högerklicka på arma2 välj "properties-updates"...


Kommentar till Ouchtime: Ouch!


Jo, jag vet. Grejen är att mitt steam började patcha i stället för att starta arma när jag skulle in efter en krash. Och när patchen är påbörjad är det liksom kört, om man inte gör en ny install med 1.02 och det är inte lätt att hitta en 1.02 steam version nu.
Jag får väl klara mig ändå ett tag Wink

Citera

Robinio skrev:

Citera

Zky skrev:
Någon som kan svara på att varför det inte funkar att lira på vissa servrar och vissa kan man det på efter uppdatering till 1.03?

Är det inte logiskt att det inte ska funka på någon alls eftersom inte nya dedicated har släppts eller är jag ute och cyklar?

Har man redan hämtat patch 1.03 så är det väll "bara" installera om ArmA 2 så kan man lira igen förutsett att man inte hämtar patchen igen då!


Kanske för att hosten har gjort en "listen" server, där han själv spelar.


Precis. 1.03 servrarna som är uppe är ej dedicated. Hosten har helt enkelt skapat en server ingame
Hur kan man släppa 1.03 client före dedicated server....
Varför inte bara hålla inne på den ett par dagar till och släppa dem samtidigt? Smile

Citera

CASP skrev:
* Fixed: missiles should pass through vegetation

ÄNTLIGEN! hur ofta har inte en javelin stoppats av lite björklöv.



Har testat. Kan bekräfta missilers förmåga att passera vegetation nu. Jag körde en UH1, hovrade, sköt raketer så de båda raketerna gick på var sin sida om ett ensamt träd. Inga explosioner.

Citera

CASP skrev:

*New: Direct analogue throttle and brake for airplanes now available.

Är mycket hoppningsfull på detta, har känts som att det inte finns några mellanting där.



Här är det lite pest eller kolera varning. På jet funkar det UNDERBART, vad sägs om att taxa 55kph längs hela banan utan att accelerera eller bromsa?, men analog throttle funkar inte på helikoptrar. Så mappar du din throttle till analog så kan du inte använda den på helikoptrar Sad
För att kunna installera 1.03, måste man då ha installerat 1.02 (båda versionerna) tidigare?

/z

Citera

zebra skrev:
För att kunna installera 1.03, måste man då ha installerat 1.02 (båda versionerna) tidigare?

/z


Så långt som jag förstå så behöver man inte det.
SYSTEM REQUIREMENTS:
--------------------
- ANY ORIGINAL VERSION OF ARMA 2 from 1.00 to 1.02 other than the Steam version, Steam users should use the auto updating feature instead (their game will not be playable if they apply this patch until they recover it again from Steam)
- DirectX 9 March 2009 is required and should be updated during the patching process automatically as needed or you can update your version of DirectX from www.microsoft.com...


Med andra ord, alla orginal versioner från 1.00 till 1.02, så bara att tuta och köraSmile
Redigerat av Webdisciple den 2009-08-06 09:46
Rock N´Roll is a way of life!
Spotify - StagHunt