Visa ämne
Anrop » Flygsimulatorer » Flygsimulatorer
 Skriv ut ämne
DCS - Tips från Coachen
Det var lite liv om DCS här för ett tag sedan, och vi försökte oss på en liten operation.

Här tänker jag mig att man kan dela med sig om tips och trix vad gäller editorn, operationsidéer och annat DCS-relaterat i förhållande till Anrop.

Jag tänker starta här med en guide för hur man bygger ett enkelt SEAD-uppdrag för Su-25T i tre enkla bilder.

i.imgur.com/sB7YnGX.jpg
Sätta ut SAM-relaterade enheter i editorn.

i.imgur.com/AJA4xQY.jpg
Välja payload för flygplanen.

i.imgur.com/hL7n2Ff.jpg
Hur man brukar vapnen.
Skärmen slås på med O som i Olof, inte siffran noll, ifall det var otydligt.

Fråga om något inte är tydligt nog.

Notera att Su-25T är det enda flygplanet just nu som kan utföra SEAD frams till F-18C kommer från Eagle Dynamics. Vanligtvis så slåss inte flygplan mot SAM, så lägg endast in de i uppdrag ifall det finns medel att bekämpa det med, eller för att användas som en no-fly zone som man ska hålla sig borta från.

Jag har mer kunskap i editorn, som triggers och liknande, men tänker inte lägga ner tid på guider för det förens jag vet att det finns intresse för det Smile

I övrigt så finns det massor av tutorials på vardera flygplan och i princip varje funktion de har på YouTube. Kolla där ifall ni behöver lära er flygplanet till ett OP. Svårt att lära sig DCS genom att höfta lite om man inte ids lägga ner några veckor/månader med att flyga Wink
Redigerat av Echo den 2015-11-20 20:11
YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos
Snyggt Echo! Smile
Trevligt!
Jag ser fram emot lite DCS:ande under hösten.
Min X52 funkar ännu och Track-IR5:an sitter permanent fast i headsettet. Grin
----------

Det finns bara ett I5 och det är nedlagt.