Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
After action CTI
Tänkte tacka alla för ett spännande lir igår, tyckte var riktigt kul att rensa en flygplats med hjälp av att leda indirekt eld. (Sango sköt 40 mm från en Mk 19 som jag gav instruktioner till.)

Chris fick ju den enda PVP killen, vi kom flygande i en hkp 9 och sen var det Sango som såg att det var en som sprang runt med laser påslaget Smile


Jag vill lägga vinsten på bluefor för vårat utmärkta pysOp arbete. Allt krånglade, tog skit lång tid för oss att över första staden. Gick knappt att uppgradera för interfacet laggade så mycket. Vår MHQ höll på att sprängas i basen och vi hade inga NVG när det blev natt.

Ändå var det bra stämning och när opfor frågade något så svarade alla att det gick hur bra som helst. Sen började opfor att droppa av servern Pfft

Kör gärna mer cti men det i huvudsak tre viktigaste ändringarna:
* Annan "teknisk grund" för ctin, som inte laggar så mycket. Snyggt interface men funkade inte i praktiken.
* Antingen amerikanski eller svenski.. inte blandat. Stör i allafall min immersion.
* En annan ö
Jag tror det hade fungerat mycket bättre om vi spelat på Stratis, eller MSKE4 men vi använder bara en ö. Då hade vi efter ungefär 1 timma börjat sloss med varandra om områden.
Annars tar det sådan förgrymmad tid innan vi kan träffa på varandra (efter 2 timmar hade vi inte tagit våran Ö än).

Opfor hade problem med interfacen också, när jag försökte uppgradera laggade den som fan och när den väll satte igång så tog den 3 gånger så mycket supplies som den skulle.

* Mindre Ö (Stratis storlek)
* Helst annan interface
* Mer struktuerat (Inte något Tordin kan fixa självklart men skulle uppskattas)

Tror CTI PVP kan bli jätte kul bara vi taggar ner på storleken.
Jag var inte med så mycket men:

* Blev spammad av scriptfel hela tiden.
* NVG kunde man köpa via interfacet om man våldförde sig på knapparna. Det var det jag gjorde när jag startade mitt i natten.

MSKE är en stor ö och kräver ju flyg för att man ska kunna PVP:a på ett bra sätt.
Säger inget om ön i sig jag gillar den (även om det var en del träd som var stenhårda) men man måste balansera mer för att få mer konflikt. Kanske att MHQ är en helikopter istället? Kanske att helikoptrar inte kräver att man har ett flygfält eller liknande utan att man kan skaffa dem direkt.

Spelar gärna någon mer gång. Kom in sent (missade att det började vid 18) och pallade inte med scriptfelen.
För mig såg allt ut att fungera bra, även fast jag blev spammad av skript-felmeddelanden. Eller, något måste katastrofalt måste ju ha hänt, eftersom jag faktiskt lyckades träffa det jag siktade på!
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Neg:
* Blev ruskigt jävla förbannad över att återigen Swede lämnar två timmar in för att det tar för lång tid eller dylikt. ( CTI tar tid, det är inte ett 2 timmarop )
* Riktigt sur över att folk inte dyker upp. Jag gör det här på min fritid, förväntar mig endel respekt från folk att dyka up eller avregga sig.
* Hud och andra system totalhavererade efter ett längre tag.
* Försökte styra upp något vettigare när vi var ett par kvar men fick rätt dryga svar tillbaks.


Pos:
* Fick mycket roliga strider. ( Ai´n var inte uber bra )
* Bra prestanda på Ai'n hade aldrig några lagg med Headless.

Jag är mest besviken. Hade sett fram emot det här med mycket folk, tyvärr blev det inte så.
Sedan förstår jag inte varför personer väljer att vara med på dessa ops när dom tar mycket tid men har inte orken att hålla igång.
Tekniskt sett så var det en del problem. jag försökte taöver command rollen mot slutet men slutade med att jag inte ens kunde spela och svävade runt i luften. Synd att det skulle gå så för jag hade gärna fortsätt spela ett tag till.

Annars hade jag en del roligt med Hogger att rulla runt i bmp1 och skjuta saker till döds.
för organisering så måste jag säga att som commander har man rollen att organisera saker. Jag hade aldrig någon koll på vad våran övergripande plan var, vad vi egentligen ville ådstakomma eller dylikt.

Vi fick köra om uppdraget två gånger för att folk körde runt med MHQ´na och att dem blev sprängda. som sedan klagades på att ingen berättar. En grej jag stör mig på är att folk hetsar igång spelet för att få spela utan att egentlige sätta sig in i något. Det hände alla tre omstarter. hade man lugnat sig lite, frågat osv så hade vi kanske inte behövt starta om tre gånger. Kanske skulle jag skrikit på folk att dom ska lugna sig, dont know.

Hur som helst, så var det här mitt sista op jag gör. Kul att ha gjort dom jag gjorde grabbar!
Jag blev mest förvånad över att det mest spelade spelläget i arma serien, som pågått i 15 år fanns det folk som inte fattar vad en MHQ innebär..

Edit. Och please tordin, man kan vara besviken men det är så tråkigt med alla som skall vara bittra och sura på anrop. Alla har en dålig kväll, om man blir bitter eller bättre är upp till en själv. Inte någon annan.

EDIT 2. och vaddå dryga kommentarer, ni (flera i erat lag) skrev en massa om att det var trasigt, tråkigt osv.. vårat lag ville fortsätta men sa också att om ni vill så kan ni ju förlora på walkover. Vi var dock inte villiga kalla det en "bryter matchen", för vi hade flow. Bara för ni var på dåligt humör kan ni inte bli arga på oss för att vi hade kul. Skärpning.
Redigerat av Granquist den 2016-02-02 12:19
"Edit. Och please tordin, man kan vara besviken men det är så tråkigt med alla som skall vara bittra och sura på anrop. Alla har en dålig kväll, om man blir bitter eller bättre är upp till en själv. Inte någon annan"

Det är inte anrop jag är sur eller bitter på, det är dem personer som skriver up sig på ops och inte dyker upp, dom som hetsar att vi ska starta bara för att. eller folk som är griniga rakt igenom hela grejen, att folk drar mitt i ett op. jag orkar inte riktigt hålla på och trixa med det som "op master".

"EDIT 2. och vaddå dryga kommentarer, ni (flera i erat lag) skrev en massa om att det var trasigt, tråkigt osv.. vårat lag ville fortsätta men sa också att om ni vill så kan ni ju förlora på walkover. Vi var dock inte villiga kalla det en "bryter matchen", för vi hade flow. Bara för ni var på dåligt humör kan ni inte bli arga på oss för att vi hade kul. Skärpning."

Ja, det gjorde dom, jag vill fortsätta spela precis som jag skrev innan. dock när jag försökte fråga om ni vill ha över oss till erat lag och forsätta spela en coop så vart det ett jäkla liv. vi sa inget om att byrta matchen. Jag var inte arg på er för att ni hade kul, långt från det jag sa.