Visa ämne
Anrop » Anrop » Off-topic
 Skriv ut ämne
Fix my jäkla datta
Jag tänkte be någon som vill komma över och slå ett öga på min dator. Jag har fan förskt med allt jag kan hitta samt allt som funkat tidigare. Jag e fan trött påt i dagens läge om jag ska vara ärlig. Självfallet bjuder jag på det lilla jag har å dricka samt antagligen nått hemlagat om jag kan få frun att gå med på det såklart. Gränsen är enkel: över 20 år och kunna mer om datorer än mig. Varför... jo för reward är sprit och mitt hus har åldersgräns 20 på alkohol. Samt kan man mindre än mig så räcker det nog med inlägg om tips enbart ^__^

Detaljer och sånt kommer komma upp imorgon då jag jobbar till 23 och börjar 0800 imorn så har ej tid.

Min dator kan boota upp i safe mode men ej i normalt läge vilket är hela problemet.
Den funkar felfritt om jag stänger av grafikkortet men då kan man ju int lira Xcom 2 eller ARMA och så kan vi inte ha det
Redigerat av Armandur den 2016-02-25 22:35
Med all sannolikhet någon drivrutin som gått full retard såvida ditt grafikkort inte är fysiskt skadat.

Om du har Windows 8 eller 10 så kör en "Windows Reset". Då installeras systemet om utan att slänga dina filer. Program du själv installerat såsom Steam behöver dock installeras om de ligger på systemdisken

http://windows.mi...h-reset-pc

http://windows.mi...ry-options

Funkar inte det så testa plocka bort alla delar och sätt i en efter en i datorn. Kör med en RAM-sticka istället för två, byt till den andre etc
Kör win 7.. ska man uppgradera till 10an och se om det hjälper?

Jag ska testa att köra med stickorna men PCn har ej sagt att någon skulle vara dum, utan räknar alla 16 gb. men va fan. Får la pilla lit med den.

Jag tror det har med drivrutinerna också men det känns så jävla flum att de skulle balla ur när datorn stått med avstängd skärm (Fysiskt avstängd då) under natten och sen går full retard.

Jag kör på 2 partioner där den ena är Windows och den andra är allt annat. Så jag kan blåsa datorn utan att blåsa datorn. Men det är så möe meck med uppdateringar å skit så har typ önskat att något av de enklare lösningarna skall funkat. Att koppla från kortet, starta normalt. Ställa in på safemode minimal. Sen i med kortet igen (Jag har en bekväm av/på knapp men gjort det fysiskt bara för att det skall bli "ordentligt"Wink och i safe mode stänga av intergrerade drivrutiner (Aldrig funnit några men det är steget enligt ASUS-techs) Koppla ur safemode och sen restart så skall det funka igen.. det har funkat 2 gånger... men det gör det ej längre.
Altså, det kan ha varit jag!
Uppdatering ala ASUS.
Ringa komplett. Det är alltså kortet som stänger av sig när den skall ladda drivrutiner. Ett hårdvaru fel de kännt til och då har det varit så sen fabrik. DVS US tech som hjälpte till förut har vetat detta och skciakt ett temp fix som enbart är till för att hoppas att det håller eller att kund kan köra på felaktigt kort till garantin går ut. Inget som går att föra vidare för teknikern kan skydda sig med.. oh jag trodde det var ett annat fel.

Men men. Detta förklarar allt jäkla krångel jag haft med kortet. Nu får jag hoppas att komplett inte börjar bråka med mig. Det är nästa strid.
Altså, det kan ha varit jag!