Visa ämne
Anrop » Anrop » FAQ
 Skriv ut ämne
Guide till hur man installerar in MOD's v2.01
Alright. Vi tar F16 modden som exempel då anrop använder den som standard! (Detta gäller INTE längre)


Steg 1. Skapa en katalog i "C:\Program Files\Bohemia Interactive\ArmA 2" eller vart nu nu har din \Arma2 mapp.
Denna katalog skall döpas till @GLT_F16.
pici.se/pictures/qQoXxnpxn.jpg

Steg 2. Nästa steg blir att skapa en map i Arma 2\@GLT_F16. Den SKA heta "Addons".
pici.se/pictures/yjbRvrEhP.jpg
Steg 3. Vart lägger man filerna då? Jo, ALLA *.pbo filer SKALL läggas i addons mappen.
Även alla *.bisign SKALL läggas där.

Steg 4.
Om det följde med en server nyckel SKALL den placeras i "...\ArmA 2\Keys"

Steg 5. Högerklicka på skrivbordsikonen. Där det står mål/target, beroende på vilket språk av windows du har installerat skall du sist av allt (efter "Wink skriva följande (exempel): "C:\Program Files\Bohemia Interactive\ArmA 2\arma2.exe" -mod=@GLT_F16
Glöm inte bort att det måste vara ett mellanslag mellan arma2.exe" och -mod=@GLT_F16.
pici.se/pictures/OcbVrpTLO.jpg
Tryck OK, och din mod är klar att användas! Vill du "ta bort" den är det bara att radera det du skrev.

FLERA MODDAR ÄN EN?

Det enda steget.
Gör samma sak som ovan men skriv ett ; mellan varje mod, utan mellanslag.
Tex: ...\arma2.exe" -mod=@GLT_F16;@RH_Heli_sound_mod;@cheytac;@TRSM_Tracked_Vehicles;@VopSound_1.1

Det spelar ingen roll vad mapparna heter, bara du använder samma mappnamn när du skriver ut modden i mål/target..

Hoppas jag hjälpt någon Grin

// Ish
Redigerat av Ish den 2009-10-11 17:05
Angående moddar och att starta fler, tycker ni det är jobbigt att skriva in kommandon så ladda ner arma2 launcher vilket ger er kryssrutor för all mods ni har samt ger er en massa alternativ guldvärd,

hittas här: http://forums.bis...hp?t=81060
Redigerat av Webdisciple den 2009-08-10 00:20
Rock N´Roll is a way of life!
Spotify - StagHunt
Pelleplutten har slängt ihop en anrop_addons.zip med all info och alla addons man behöver för att köra på våra dedikerade fighter. Behöver nånstans att hosta den, vad sägs om att lägga den på anrop.se?
Sure, skicka mig ett pm med hur jag får tag på den så drar jag upp den Smile