Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Allmänt
 Skriv ut ämne
Använder du SLI/Crossfire...

Citera


For this game at least, SLI and CrossFire equipped gamers may consider disabling multi-GPU acceleration.
It certainly won't hurt, and depending on a number of other circumstances,
it might actually help your performance.


Källa: http://www.hardocp.com/article/2009/0..._quality/7
Redigerat av Kiptanoi den 2009-08-11 22:35
Japp har också läst den där artikeln, använder inte det just nu.
Läste den häromdagen och det är ju bra att man fixade ett crossfire kort tidigare i våras bara för detta spelet....
Bevakningssoldat Marinbas Syd 2002
Arma2: Flyger högt upp i det blå!
Ingen skillnad för min del. Dessutom finns det väll SLI patch från både nvidia och evga (för nvidia kort). Ingen aning om vad de gör eller nått dock. Kan ju inte tänka mig problemen ligger hos drivrutinerna.
Tråkigt att läsa när man har ett 4870x2 Pfft Men aja, man får väl hoppas på lite patchar som fixar det där i framtiden. Viktigare i ArmA2 är ju ändå processorn.
Redigerat av Tobe den 2009-08-12 04:05
Processorn är viktig till en viss nivå, sen blir det gpu power!
Redigerat av REALIN den 2009-08-12 12:47
Fast Arma2 suger som sagt mycket processorkraft. Normalt så är inte processorn jätteviktig, men i Arma2 tycks det vara kritiskt att ha en snabb processor...

Sen är ju grafiken givetvis viktig den med =)
Redigerat av Klawen den 2009-08-12 14:33
Ja, kör man med AI på banorna så blir det ruskigt krävande jämfört med rent multiplayer. Pallar inte processorn hela vägen så flaskar det grafikkortet. Och då spelar det ingen roll om du har ett grafikkort i värsting- eller mellan-segmentet. Så i ArmA2's fall så är det som sagt processorn som prioriteras Wink

Ett tips är att avbelasta processorn lite genom att inte köra med "shadows" på "normal", för då räknas dom ut av processorn. Kör du istället på "High" så beräknas dom av grafikkortet, vilket i många fall ger bättre prestanda Wink Det gav iaf mig några extra fps när jag lirade med en svettig dualcore. Fick tipset av någon på sweclockers.


Edit: Fast nu blev jag osäker på om det var "normal" eller "high" som beräknades av processorn :s Finns ju "Very high" också, som garanterat går på grafikkortet. Glömt, men det är bara att prova.
Redigerat av Tobe den 2009-08-12 16:45
High och Very High är gfx som beräknar så du har rätt i det du säger Tobe.
Bevakningssoldat Marinbas Syd 2002
Arma2: Flyger högt upp i det blå!
Då lärde man sig nå nytt, fast jag har haft Shadows på High/Very High hela tiden men endå bra att veta! Om ni hittar nå mer tips som ni tror folk kan ha missat är det ju bra om ni skriver det. Pfft
Hehe, har inte så många fler tips, förutom att möjligtvis stänga av "postprocessing" helt och hållet för att slippa ful suddig grafik, och då samtidigt tjäna runt 15 fps.
Och om man känner att det börjar gå segt i spelet så kan man stanna och gå in i grafikinställningarna, ändra på någon inställning som gör att spelet behöver ladda om grafiken (Alltså så att skärmen blir svart i några sekunder), och sen ändrar du tillbaka till de inställningar du brukar köra på. Då kan du få en tillfällig boost på 20-25 fps. Tror det har något med att man rensar vram eller dylikt. Detta brukar också funka om man får grafikbuggar!
Om du tabbar ut och in igen i arma så blir det sämre fps för varje gång du gör det.
Ja, hade jag en halvdassig processor och ett lika halvdassigt grafikkort och kunde köpa en ny sak av de 2, så skulle jag lätt köpa processor i första hand.
(Om man nu bara tänkte spela arma 2 den senaste framtiden)

Skulle inte vilja vara den kraken som sitter med en singlecore och kör arma 2 Pfft

Citera

Kiptanoi skrev:
Ja, hade jag en halvdassig processor och ett lika halvdassigt grafikkort och kunde köpa en ny sak av de 2, så skulle jag lätt köpa processor i första hand.
(Om man nu bara tänkte spela arma 2 den senaste framtiden)

Skulle inte vilja vara den kraken som sitter med en singlecore och kör arma 2 Pfft


senaste framtiden? Sorry, men jag kunde inte hålla mig Grin