Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Allmänt
 Skriv ut ämne
Chernarus Life Kväll!
Det senaste på tapeten verkar vara Chernarus Life och med en stabil server så skulle man kunna ta någon kväll i veckan där vi kör en ordentligt omgång!

En restart så att alla börjar med samma villkor och så ser vi till att ha KLARA regler innan spelstart - sen så kanske man kan dela upp civvarna i två "gäng" eller något sånt...Annars får polisen så mycket hat... Stackars polis as Sad

Tankar kring detta?
Om pelle inte får klart något uppdrag till lördag eller sändag kanske vi kan ta en kväll med chernarus life istället? vore ju ball o köra 30 pers...
Jag är fett på har spelar CL de senaste dagarna i typ 40 timmar totalt, har fan inte rört mig från datorn, det är så beroende framkallande!

Citera

Edlund skrev:
Om pelle inte får klart något uppdrag till lördag eller sändag kanske vi kan ta en kväll med chernarus life istället? vore ju ball o köra 30 pers...
Pffft.. Har du ingen tro i karln? ^_0
Redigerat av Ish den 2009-08-17 23:56
Jag vill tacka Wambo för en sjukt underhållande biljakt ikväll!, väldigt synd att jag inte fick den på film. Det började med att jag såg en bil som åkte förbi roadblocken med väldigt hög fart, jag satte efter med sirenen på och stumade min jeep med full Nitro matning... nu vet jag inte om jag mins fel men jag tror du va på väg in o tanka eftersom du körde med fullt spätt du med...jag trodde ett tag att jag hade tapat bort dig men jag hittade dig till slut... och då körde du av vägen och hoppade ur och öppnade eld. Jag åkte då iväg i full fart över fältet och åkte in o vände i byn en bit bort sen vände jag om och gav fullt åt ditt håll, och då hade du hoppat i bilen och åkte in mot staden och då möte mig...Jag gav på fullt igen och tänkte nu jävlar ska jag fronta med dig så vi båda dör, men det gick inte riktigt som jag hade tänkt mig utan jag körde typ över din bil och hoppade vidare med min bil...så jakten fortsatte jag for o vände en bit upp på åkern... och funderade vart du tog vägen. Ja just ja han skulle ju tanka Smile , eller han måste nog tanka än hur det är Smile , så jag for ditt o kolla och såg precis att han åkte därifån nu med lite lugnare tempo jag följde efter och gissade att han inte såg mig eftersom jag inte hade lysen eller sirener på. Jag ser till min förvåning att han viker av lite för tidigt innan järnvägs överkorsningen och voltar med bilen så den hamnar på sidan och han hoppar samtidigt ur....Nu jävlar tänkte jag... och ger fullt och siktar in mig på honom och bilen!! jag formligen flyger som en torped genom luften och träffar hans bil och honom så han dör och jag landar mjukt och fint och får mig ett gott skratt Smile.

Det som hade hänt innan va att vi poliser hade blivit dödade ganska många gånger av Wambo, Rigge,Carlkbark m.f och vi va inte så glada på de civila. Men till slut så fick jag min hämd Smile


Ett stort tack Wambo för underhållningen!, och även er andra.

Citera

Lastviking skrev:
Jag vill tacka Wambo för en sjukt underhållande biljakt ikväll!, väldigt synd att jag inte fick den på film. Det började med att jag såg en bil som åkte förbi roadblocken med väldigt hög fart, jag satte efter med sirenen på och stumade min jeep med full Nitro matning... nu vet jag inte om jag mins fel men jag tror du va på väg in o tanka eftersom du körde med fullt spätt du med...jag trodde ett tag att jag hade tapat bort dig men jag hittade dig till slut... och då körde du av vägen och hoppade ur och öppnade eld. Jag åkte då iväg i full fart över fältet och åkte in o vände i byn en bit bort sen vände jag om och gav fullt åt ditt håll, och då hade du hoppat i bilen och åkte in mot staden och då möte mig...Jag gav på fullt igen och tänkte nu jävlar ska jag fronta med dig så vi båda dör, men det gick inte riktigt som jag hade tänkt mig utan jag körde typ över din bil och hoppade vidare med min bil...så jakten fortsatte jag for o vände en bit upp på åkern... och funderade vart du tog vägen. Ja just ja han skulle ju tanka Smile , eller han måste nog tanka än hur det är Smile , så jag for ditt o kolla och såg precis att han åkte därifån nu med lite lugnare tempo jag följde efter och gissade att han inte såg mig eftersom jag inte hade lysen eller sirener på. Jag ser till min förvåning att han viker av lite för tidigt innan järnvägs överkorsningen och voltar med bilen så den hamnar på sidan och han hoppar samtidigt ur....Nu jävlar tänkte jag... och ger fullt och siktar in mig på honom och bilen!! jag formligen flyger som en torped genom luften och träffar hans bil och honom så han dör och jag landar mjukt och fint och får mig ett gott skratt Smile.

Det som hade hänt innan va att vi poliser hade blivit dödade ganska många gånger av Wambo, Rigge,Carlkbark m.f och vi va inte så glada på de civila. Men till slut så fick jag min hämd Smile


Ett stort tack Wambo för underhållningen!, och även er andra.



HAHAHA Jag hann nästan inte reagera alls på dig.. du lär då träffat mig i en bra bit över 200 Grin Går ut ur bilen, hör hur din bil närmar sig mig.. vänder mig om och ser dne 1½ meter ovanför marken och du träffar mig lagomt över bröstet/huvudet.. Skrämde skiten ur mig.. iofs, ja kan nog erkänna att jag va "värd" det. Efter att ha nackat iaf 5-6 poliser =)

Gjorde en gryymt läcker avrättning av Edwin.. 2 snabba skott i framdäcket på bilen som gjorde runt 100-120.. När den saktat ner tillräckligt så slängde ja iväg 1 skott igenom bakrutan på pickupen och ser hur du rullar ut ur bilen livlös och jag med en 30k dyrare bounty!! HA! Grin Så grymt nöjd haha
Sjukt bra idé med Chernarus Life Kväll! klara regler från start osv annars har det en tendens att spåra när man har 500 000+ så regler för spelet är väldigt viktigt. En tanke är ju också att de civila ska delas upp på något sätt för att inte alla civila ska drabbas om ett fåtal bestämmer sig för att göra "revolution".

Citera

Zky skrev:
Sjukt bra idé med Chernarus Life Kväll! klara regler från start osv annars har det en tendens att spåra när man har 500 000+ så regler för spelet är väldigt viktigt. En tanke är ju också att de civila ska delas upp på något sätt för att inte alla civila ska drabbas om ett fåtal bestämmer sig för att göra "revolution".


Precis! Sen kanske vi kan införa lite "hårdare" straff och skatter dvs. mer pengar från de civila till "staten"

Citera

Carlbark skrev:

Citera

Zky skrev:
Sjukt bra idé med Chernarus Life Kväll! klara regler från start osv annars har det en tendens att spåra när man har 500 000+ så regler för spelet är väldigt viktigt. En tanke är ju också att de civila ska delas upp på något sätt för att inte alla civila ska drabbas om ett fåtal bestämmer sig för att göra "revolution".


Precis! Sen kanske vi kan införa lite "hårdare" straff och skatter dvs. mer pengar från de civila till "staten"


Jo det låter som en bra idé men då ska straffen och skatter höjas när majoriteten av de civila når en 100 000+ nivå eller så kanske straffen ska vara baserade på den civila personens tillgångar!
Jo precis. Och när det gäller skatten så kanske man kan göra så att var tionde minut (eller något) ska varje civil betala in ... 10k till Polismästaren och någon liten slant till borgmästaren, på så sätt så kommer Polisen kunna göra sitt. Finns mycket att fila på ivarjefall.

Citera

Edlund skrev:
Om pelle inte får klart något uppdrag till lördag eller sändag kanske vi kan ta en kväll med chernarus life istället? vore ju ball o köra 30 pers...



Ja det lät som en bra idé!
Det är väl antingen Chernarus Life eller anrop övnings pvp som gäller om jag förstått det rätt.

Jag kör gärna chernarus life på lördagen (söndagen ska jag bort tyvärr så blir inget spelande då =( )

Citera

Klawen skrev:

Citera

Edlund skrev:
Om pelle inte får klart något uppdrag till lördag eller sändag kanske vi kan ta en kväll med chernarus life istället? vore ju ball o köra 30 pers...



Ja det lät som en bra idé!
Det är väl antingen Chernarus Life eller anrop övnings pvp som gäller om jag förstått det rätt.

Jag kör gärna chernarus life på lördagen (söndagen ska jag bort tyvärr så blir inget spelande då =( )


Problemet med skatter är att som den fattiga jägaren/misslyckade bankrånaren man är så kommer man sällan upp i summor över 100k på kontot. Att då var 10:e minut pynta ut 10k vore ganska förödande för sin ekonomi. Det skulle ju tvinga en till att begå brott bara för att få ihop pengar. Det är först när man jobbat ihop ekonomin så man kan köpa alla licencers som krävs för att tex bryta olja som det lönar sig. Då man kanske tjänar ihop 10k på 10 minuters jakt och får skatta bort detta så kommer det tillslut inte finnas något kött att köpa. Särskilt när polisen får gestapofasoner och ska stoppa en 3-4 gånger mellan jaktmarken och stan.

Ska vi köra det seriöst måste kommunikationen mellan poliserna funka bra så att samma civil inte behöver stoppas av varje polisman en gång i minuten. Detta gör att alla transportuppdrag fuckas upp eftersom man inte hinner i tid..
Annars kan ju borgmästaren höja skatterna efter en 1 timme när vi spelat eller liknande.

Hade varit super om vi kunde spela på asylum servern då den har lite mindre lagg än private servers osv

Citera

wambo skrev:Gjorde en gryymt läcker avrättning av Edwin.. 2 snabba skott i framdäcket på bilen som gjorde runt 100-120.. När den saktat ner tillräckligt så slängde ja iväg 1 skott igenom bakrutan på pickupen och ser hur du rullar ut ur bilen livlös och jag med en 30k dyrare bounty!! HA! Grin Så grymt nöjd haha


Den sved!
Finns det ingen handbroms till bilarna m.m?.. skulle va väldigt användbart tycker jag,undra om det skulle gå att fixa med en modd. Sen vore det bra om man såg namnet ovanför bilen vem som kör den så man inte stopar lag lydiga hela tiden eller märker fortare när en bandit kommer ananrs blir man ner skjuten m.m så lätt, utan istället så blir det lättare bil jakt på banditerna.
Redigerat av Lastviking den 2009-08-18 13:46

Citera

Lastviking skrev:
Finns det ingen handbroms till bilarna m.m?.. skulle va väldigt användbart tycker jag,undra om det skulle gå att fixa med en modd. Sen vore det bra om man såg namnet ovanför bilen vem som kör den så man inte stopar lag lydiga hela tiden eller märker fortare när en bandit kommer ananrs blir man ner skjuten m.m så lätt, utan istället så blir det lättare bil jakt på banditerna.


Ett tips på namn över bilarna.. Du kan se vem som kör bilen genom att trycka ner Space och sikta mot bilen, då dyker dennes namn upp brevid bilnamnet =)
Låter kul ;O
i490.photobucket.com/albums/rr269/lylix123/Anroplogo.jpg
Inte för mycket offtopic, om vi ska börja i helgen föreslår jag lördag.

Också att vi borde börja en timme tidigare, eftersom det tar en stund att få rätt på allt.

Sedan det här med gäng hade varit roligt.

Man kanske ska köra nått litet scenario eller en kort bakgrunds historia...

Exempel:

Citera

När det en helt vanlig vecka så går nått snett mellan affärer hos Maffia familjerna Anropaz Och Cortez. Båda förlorar sina bästa medlemmar och nu tvingas de familjerna slåss mot varandra, byborna i landet sitter också i en kris, det handlar om att gå med i en familj eller att dö.

Polisen gör sitt bästa för att stoppa blodbadet. (eller inte)


Vad sägs?

Då har man lite mer, eller så kanske det är så att familjerna går ihop och tar över hela landet?

Citera

Lastviking skrev:
Finns det ingen handbroms till bilarna m.m?.. skulle va väldigt användbart tycker jag,undra om det skulle gå att fixa med en modd.


Du kan alltid köra jävligt fort in i kurvorna och sedan bromsa stenhårt och svänga samtidigt då blir det som en handbromssladd, funkar varje gång när man fått snittsen på det dock behöver du nog en bil som gör 120+. Tillbaka till topic nu! (kanske behövs en allmän Chernarus Life tråd också)
Vem ska hosta server isåfall?!