Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Allmänt
 Skriv ut ämne
Chernarus Life: Revolution - Seriös RP spelkväll - Sign + idéer
Då det har efterfrågats en Chernarus life kväll så tyckte jag att det var dags att ta tag i saken på riktigt. Iom att vi spelar dom riktigt seriösa uppdragen på söndagar så passar det väl troligen ganska bra om vi tar det på lördagen.

STARTTID SENARELAGD! 18.00
Starttid: 18.00 nu på Lördag - Var gärna på plats ca en kvart innan.
Sluttid: När vi inte orkar längre


"Marker out of city" kommer vara Off och "Time skipping" kommer vara Realtime.

Någon snackade om att han hade frågat om vi kunde använda någons server. Går det bra och vi får tag på en annan server (förslagsvis den vi brukar använda!?) så är det toppen. Annars hostar jag på samma dator som jag hostat den senaste veckan. Verkar ju ha fungerat rätt bra iaf.

----------------------------------------------------------------
Kort story!
-----
Kriminaliteten i Chernarus har ökat lavinartat. Två större grupper kriminella har etablerat sig och börjar nu bli ett hot mot dess invånare. Bankrån, personrån, mord, drog slav och vapenhandel är bara några av alla brott som begåtts den senaste tiden.
Polisen har inte resurser att hantera allt och har därför kallat in en specialstyrka till huvudstaden. Dess uppgift kommer nu bli att tillsammans med polisen försöka minska brottsligheten och fånga in ledarna för båda grupperna för att slutligen få dom grova kriminella grupperna att splitras upp igen. Polisen har bra signalement på ledarna för grupperna, men har inte tillräkliga bevis för att kunna bura in dom.

-----

Dvs, ledarna för grupperna kommer vara dom högt uppsatta "bossarna". Dom smutsar inte ner sig i onödan utan komenderar andra till skitgörat. Medlemarna kommer få sin beskärda del av det dom tjänar på brotten (lön), men i slutändan är det ledaren för gruppen som bestämmer vad som ska göras med "hans" pengar. Medlemarna transporterar ju trots allt bara hans saker. (ungefär som på riktigt)
----------------------------------------------------------------

Förslag om att ha en SL (spelledare) har kommit upp. En idé som jag själv funderat på och tycker känns som en mycket bra idé. Jag kan själv tänka mig att testa att vara SL samtidigt som jag spelar en helt oberoende roll som polis. Självklart kommer jag isf spela som att jag inte har vetskap om något. Jag har tänkt lösa det genom att jag ska spela tillsammans med någon annan som får ta alla besluten om vad han och jag ska göra och vart vi ska ta vägen. Inget problem där alltså.

Vad ska SL göra då? Tanken för mig är att SL hela tiden ska styra spelet till att få händelser och lite struktur. Tala om för dom olika grupperna vad dom ska göra, ge dom uppdrag som att t.ex. styra in en grupp på att genomföra ett bankrån en viss tid. Att fungera som allmänheten och tipsa in om olagligheter osv osv.

----------------------------------------------------------------


För att göra spelet lite roligare och mer spännande så har jag lite regelförslag som bör gälla under den här spelkvällen (och kanske efter det med).
Listan är för tillfället ganska kort, men kom hemskt gärna med egna förslag. Allt är diskuterbart.


Regler som "får" brytas ingame men är olagliga.

§1; Trimmade fordon är ej lagliga för civs. Polisen har rätt att be att få provköra bilen. Otrimmat på plan väg med "shift" intryckt går den snabbaste bilen under 120 km/h så vitt jag vet, så allt över det är trimmat. Olovlig trimning bestraffas med en bot om 15000$ och fordonet skall förstöras på plats.

§2; Helis får inte flygas av civs då dessa inte har flygcertifikat. Olovlig flygning bestraffas med en bot om 25000$ och fordonet skall förstöras på plats. Undantaget är Civ19 och Civ20.



Regler som INTE får brytas ingame.

§1; Civs får inte skjuta varken civs eller Poliser utan anledning. Att säga att man är polismördare är inte en anledning. Nu är det seriöst RP som gäller. Skottlossning får endast ske i samband med något "uppdrag", t.ex ett bankrån där polisen kommer till platsen, vid jakt av djur, uppdrag åt Assasins Guild, eller andra "legitima" uppdrag.

§2; Polisen får inte skjuta (för att döda = beanbags är okey) om det inte är absolut nödvändigt. Undantag är sönderskjutning av däck för att få stop på flyende bilar.

----------------------------------------------------------------

Då Vehicle Export buggar så kommer denna tas bort ur spelet. Problemet består av att den som är polischef av någon anledning får minus på taxes. Detta är inte så roligt. Därför låter jag denna vara bortplockad under det här liret.

----------------------------------------------------------------

Sign + lite info och idéer till klasserna:

Poliser kommer spela som patrulerande poliser med bil. Bevaka städerna, och helt allmänt bete sig som riktiga poliser. Polisen kör Lada (VAZ). (Undantag kan ske om SL t.ex beordrar ut någon att köra "civilbil".

"Cop1" Agerar polischef och ledare över poliserna.
"Cop2" är borgmästare om ingen spelar som ärlig (Civ19).
"Cop6" är SL. Får i normala fall ej ta egna beslut för vad han ska göra ingame.

Cop1:
Cop2:
Cop3:
Cop4:
Cop5:
Cop6:

SOBR som kommer spela som antingen ett team eller i 2 par och ha hand om att plasera och arrangera vägspärrar, ta hand om kustbevakningen samt helikopterspaning. SOBR kan även få rycka in vid större tillslag och dyl. SOBR ska köra UAZ, heli eller "polisbåt" (RHICool. Minst en i denna grupp bör kunna flyga heli bra.

"Cop7 SOBR" agerar ledare för den militära insatsgruppen. Dock står han under ledning av "Cop1" då detta är på civil mark.

Cop7 SOBR:
Cop8 SOBR:
Cop9 SOBR:
Cop10 SOBR:

Civgrupp 1 kommer vara den första organiserade kriminella gruppen. Dessa är rivaler med "Civgrupp 2" som då är den andra organiserade kriminella gruppen.
Dom har i spelets början inget otalt med varandra, med detta kan ju ändras. Eller hur? Smile
Civ1 är ledare för Civgrupp 1.

Civ1:
Civ2:
Civ3:
Civ4:
Civ5:
Civ6:
Civ7:
Civ8:
Civ9:

Civgrupp 2 kommer vara den andra organiserade kriminella gruppen. Dessa är då rivaler med "Civgrupp 1" som ni kanske har förstått. Dom har heller inget otalt med grupp 1. Men samma gäller här, det kan ändras när som helst.
Civ10 är ledare för Civgrupp 2.

Civ10:
Civ11:
Civ12:
Civ13:
Civ14:
Civ15:
Civ16:
Civ17:
Civ18:

Civgrupp 3 kommer vara dom enda två helt ärliga spelarna (om nu någon vill vara ärlig Pfft ). Som hederlig spelade kommer man kunna spela som allt från fiskare till anställd åt "bilprovningen" och vara med vid vägspärrar för att provköra bilar. Köra helikoptertaxi (när ni får råd att köpa en egen) m.m. Allt som inte passar till varken polis, militär eller kriminella. Någon av dessa två bör kunna flyga heli bra.
Civ19 är borgmästare (spelar ingen Civ19 kommer Cop2 ersätta den positionen.

Civ19:
Civ20:

----------------------------------------------------------------

Att vara medlem i en organiserad kriminell grupp innebär inte att man endast kommer (eller måste) hålla på med enbart kriminella handlingar. Tänk er att det ska spegla verkligheten. Man kan mycket väl ha ett jobb vid sidan av kriminalliteten.... Eller var det tvärs om kanske? Wink

----------------------------------------------------------------

Aja, orkar inte skriva mer nu. Håller tummarna för att vi kan skrapa ihop 30 pers till det här.

Har ni fler regler ni tycker borde läggas till eller kanske att något jag skrivit inte är så bra av någon anledning, säg / skriv det då så är ni snälla. Smile

Men nu ska jag sova för jag är skittrött och ska upp och jobba igen om några timmar.. Natt natt. Smile


//FireZtreaM
Redigerat av FireZtreaM den 2009-08-22 08:25
Poliser

"Cop1" Agerar polischef och ledare över poliserna.
"Cop2" är borgmästare om ingen spelar som ärlig (Civ19).
"Cop6" är SL. Får i normala fall ej ta egna beslut för vad han ska göra ingame.

Cop1:
Cop2:
Cop3:
Cop4:
Cop5:
Cop6: FireZtreaM


SOBR

"Cop7 SOBR" agerar ledare för den militära insatsgruppen. Dock står han under ledning av "Cop1" då detta är på civil mark.

Cop7 SOBR:
Cop8 SOBR:
Cop9 SOBR:
Cop10 SOBR:


"Civgrupp 1"

Civ1 är ledare för Civgrupp 1.

Civ1:
Civ2:
Civ3:
Civ4:
Civ5:
Civ6:
Civ7:
Civ8:
Civ9:


"Civgrupp 2"

Civ10 är ledare för Civgrupp 2.

Civ10:
Civ11:
Civ12:
Civ13:
Civ14:
Civ15:
Civ16:
Civ17:
Civ18:


"Civgrupp 3"

Civ19 är borgmästare (spelar ingen Civ19 kommer Cop2 ersätta den positionen.

Civ19:
Civ20:
Redigerat av FireZtreaM den 2009-08-20 13:09
Poliser

"Cop1" Agerar polischef och ledare över poliserna.
"Cop2" är borgmästare om ingen spelar som ärlig (Civ19).
"Cop6" är SL. Får i normala fall ej ta egna beslut för vad han ska göra ingame.

Cop1:
Cop2:
Cop3:
Cop4:
Cop5:
Cop6: FireZtreaM


SOBR

"Cop7 SOBR" agerar ledare för den militära insatsgruppen. Dock står han under ledning av "Cop1" då detta är på civil mark.

Cop7 SOBR:
Cop8 SOBR: Edlund (om jag fixar mitt jävla DC:ande)
Cop9 SOBR:
Cop10 SOBR:


"Civgrupp 1"

Civ1 är ledare för Civgrupp 1.

Civ1:
Civ2:
Civ3:
Civ4:
Civ5:
Civ6:
Civ7:
Civ8:
Civ9:


"Civgrupp 2"

Civ10 är ledare för Civgrupp 2.

Civ10:
Civ11:
Civ12:
Civ13:
Civ14:
Civ15:
Civ16:
Civ17:
Civ18:


"Civgrupp 3"

Civ19 är borgmästare (spelar ingen Civ19 kommer Cop2 ersätta den positionen.

Civ19:
Civ20:
Poliser

"Cop1" Agerar polischef och ledare över poliserna.
"Cop2" är borgmästare om ingen spelar som ärlig (Civ19).
"Cop6" är SL. Får i normala fall ej ta egna beslut för vad han ska göra ingame.

Cop1:
Cop2:
Cop3:
Cop4:
Cop5:
Cop6: FireZtreaM


SOBR

"Cop7 SOBR" agerar ledare för den militära insatsgruppen. Dock står han under ledning av "Cop1" då detta är på civil mark.

Cop7 SOBR: Robinio (Kan flyga riktigt bra, ska dock inte styla nu)
Cop8 SOBR: Edlund (om jag fixar mitt jävla DC:ande)
Cop9 SOBR:
Cop10 SOBR:


"Civgrupp 1"

Civ1 är ledare för Civgrupp 1.

Civ1:
Civ2:
Civ3:
Civ4:
Civ5:
Civ6:
Civ7:
Civ8:
Civ9:


"Civgrupp 2"

Civ10 är ledare för Civgrupp 2.

Civ10:
Civ11:
Civ12:
Civ13:
Civ14:
Civ15:
Civ16:
Civ17:
Civ18:


"Civgrupp 3"

Civ19 är borgmästare (spelar ingen Civ19 kommer Cop2 ersätta den positionen.

Civ19:
Poliser

"Cop1" Agerar polischef och ledare över poliserna.
"Cop2" är borgmästare om ingen spelar som ärlig (Civ19).
"Cop6" är SL. Får i normala fall ej ta egna beslut för vad han ska göra ingame.

Cop1:
Cop2:
Cop3:
Cop4:
Cop5:
Cop6: FireZtreaM


SOBR

"Cop7 SOBR" agerar ledare för den militära insatsgruppen. Dock står han under ledning av "Cop1" då detta är på civil mark.

Cop7 SOBR: Robinio (Kan flyga riktigt bra, ska dock inte styla nu)
Cop8 SOBR: Edlund (om jag fixar mitt jävla DC:ande)
Cop9 SOBR:
Cop10 SOBR:


"Civgrupp 1"

Civ1 är ledare för Civgrupp 1.

Civ1:
Civ2:
Civ3:
Civ4:
Civ5:
Civ6:
Civ7:
Civ8:
Civ9:


"Civgrupp 2"

Civ10 är ledare för Civgrupp 2.

Civ10:
Civ11:
Civ12:
Civ13:
Civ14:
Civ15:
Civ16:
Civ17:
Civ18:


"Civgrupp 3"

Civ19 är borgmästare (spelar ingen Civ19 kommer Cop2 ersätta den positionen.

Civ19:
Civ 20: Trracer
Jag kom på att det kommer hit lite polare i helgen, så det blir nog inget för min del.. Satan jag ville ju bara chief of police Pfft aja, börjar tröttna lite smått på det faktiskt ändå.. Vi borde ha en CTI server tycker jag Pfft Fast vi kanske är för lite folk för det, jag vet inte.
Redigerat av Ish den 2009-08-20 14:39
Kul idé, dock tycker jag inte att life är stabil nog för organiserat spel så jag hoppar nog detta.
Jag menar, hur kul är det att försöka jobba som en grupp när folk kraschar ganska ofta? Jag försökte samarbeta med 2 andra för ett tag sen, vi spenderade mer tid till att omgruppera efter krascher än att faktiskt samarbeta.
Plus, servern får ALLTID problem när man blir fler än 10 inne. Det beror helt enkelt på att detta inte är en "äkta" life, utan en rippad konverterad ARMA1 mod.

Citera

Ouchtime skrev:
Kul idé, dock tycker jag inte att life är stabil nog för organiserat spel så jag hoppar nog detta.
Jag menar, hur kul är det att försöka jobba som en grupp när folk kraschar ganska ofta? Jag försökte samarbeta med 2 andra för ett tag sen, vi spenderade mer tid till att omgruppera efter krascher än att faktiskt samarbeta.
Plus, servern får ALLTID problem när man blir fler än 10 inne. Det beror helt enkelt på att detta inte är en "äkta" life, utan en rippad konverterad ARMA1 mod.
Det är visserligen sant, men jag har då inget bättre för mig.. Förutom en del viktiga saker jag borde göra istället.
Poliser

"Cop1" Agerar polischef och ledare över poliserna.
"Cop2" är borgmästare om ingen spelar som ärlig (Civ19).
"Cop6" är SL. Får i normala fall ej ta egna beslut för vad han ska göra ingame.

Cop1:
Cop2:
Cop3:
Cop4:
Cop5:
Cop6: FireZtreaM


SOBR

"Cop7 SOBR" agerar ledare för den militära insatsgruppen. Dock står han under ledning av "Cop1" då detta är på civil mark.

Cop7 SOBR: Robinio (Kan flyga riktigt bra, ska dock inte styla nu)
Cop8 SOBR: Edlund (om jag fixar mitt jävla DC:ande)
Cop9 SOBR:
Cop10 SOBR: Klawen


"Civgrupp 1"

Civ1 är ledare för Civgrupp 1.

Civ1:
Civ2:
Civ3:
Civ4:
Civ5:
Civ6:
Civ7:
Civ8:
Civ9:


"Civgrupp 2"

Civ10 är ledare för Civgrupp 2.

Civ10:
Civ11:
Civ12:
Civ13:
Civ14:
Civ15:
Civ16:
Civ17:
Civ18:


"Civgrupp 3"

Civ19 är borgmästare (spelar ingen Civ19 kommer Cop2 ersätta den positionen.

Civ19:
Civ 20: Trracer


*EDIT*
Föreslår att SOBR kan använda pickups också. Någon polis måste ju ha möjlighet att komma ifatt olydiga busar... Är ju trots allt snabbaste offroad (som jag hittat i alla fall).
Redigerat av Klawen den 2009-08-20 15:20
Hoppas mer kan komma, ska fortfarande prata med Pelle om han kan hosta på asylum, har nån länken till CL 19 så man kan tanka banan(Pelle behöver den banan)


Vad ska vi ha för scenario?

Citera

När det en helt vanlig vecka så går nått snett mellan affärer hos Maffia familjerna Anropaz Och Cortez. Båda förlorar sina bästa medlemmar och nu tvingas de familjerna slåss mot varandra, byborna i landet sitter också i en kris, det handlar om att gå med i en familj eller att dö.

Polisen gör sitt bästa för att stoppa blodbadet. (eller inte)

Tycker mitt låter lite roligt? eller?
Poliser

"Cop1" Agerar polischef och ledare över poliserna.
"Cop2" är borgmästare om ingen spelar som ärlig (Civ19).
"Cop6" är SL. Får i normala fall ej ta egna beslut för vad han ska göra ingame.

Cop1:
Cop2:
Cop3:
Cop4:
Cop5:
Cop6: FireZtreaM


SOBR

"Cop7 SOBR" agerar ledare för den militära insatsgruppen. Dock står han under ledning av "Cop1" då detta är på civil mark.

Cop7 SOBR: Robinio (Kan flyga riktigt bra, ska dock inte styla nu)
Cop8 SOBR: Edlund (om jag fixar mitt jävla DC:ande)
Cop9 SOBR:
Cop10 SOBR: Klawen


"Civgrupp 1"

Civ1 är ledare för Civgrupp 1.

Civ1:
Civ2:
Civ3:
Civ4:
Civ5:
Civ6:
Civ7:
Civ8:
Civ9:


"Civgrupp 2"

Civ10 är ledare för Civgrupp 2.

Civ10:
Civ11:
Civ12:
Civ13:
Civ14:
Civ15:
Civ16:
Civ17:
Civ18:


"Civgrupp 3"

Civ19 är borgmästare (spelar ingen Civ19 kommer Cop2 ersätta den positionen.

Civ19: Edwin (RocketMan på anrop.se)
Civ 20: Trracer
Poliser

"Cop1" Agerar polischef och ledare över poliserna.
"Cop2" är borgmästare om ingen spelar som ärlig (Civ19).
"Cop6" är SL. Får i normala fall ej ta egna beslut för vad han ska göra ingame.

Cop1:
Cop2:
Cop3:
Cop4:
Cop5:
Cop6: FireZtreaM


SOBR

"Cop7 SOBR" agerar ledare för den militära insatsgruppen. Dock står han under ledning av "Cop1" då detta är på civil mark.

Cop7 SOBR: Robinio (Kan flyga riktigt bra, ska dock inte styla nu)
Cop8 SOBR: Edlund (om jag fixar mitt jävla DC:ande)
Cop9 SOBR:
Cop10 SOBR: Klawen


"Civgrupp 1"

Civ1 är ledare för Civgrupp 1.

Civ1:
Civ2: Högberg aka Zodaz
Civ3: milka
Civ4:
Civ5:
Civ6:
Civ7:
Civ8:
Civ9:


"Civgrupp 2"

Civ10 är ledare för Civgrupp 2.

Civ10:
Civ11:
Civ12:
Civ13:
Civ14:
Civ15:
Civ16:
Civ17:
Civ18:


"Civgrupp 3"

Civ19 är borgmästare (spelar ingen Civ19 kommer Cop2 ersätta den positionen.

Civ19: Edwin (RocketMan på anrop.se)
Civ 20: Trracer
Redigerat av milka den 2009-08-20 22:11
@Robinio, ja det tycker jag låter som ett bra scenario. Kan väl blir lite svårt att särskilja dem bara? Om man nu inte så här dagen innan börjar pilla, men kanske är dumt av stabilitets skäl...

Föreslår förövrigt att vi kör den versionen av CL som vi körde innan bytet i ehm, förrgår (?). Den känns stabilast för tillfället i alla fall, även om det är gött med fler fartkameror =)


Vad säger folk om att SOBR poliser även får ha pickups? Förslagsvis enbart Tan, för att göra det lite enklare att särskilja i alla fall =)
Är ju inte helt ovanligt att insatsstyrkor är lite mer diskreta/har civila fordon för att enklare kunna smyga sig fram närmare. Om de nu inte har tunga typ bepansrade fordon då Wink
Poliser

"Cop1" Agerar polischef och ledare över poliserna.
"Cop2" är borgmästare om ingen spelar som ärlig (Civ19).
"Cop6" är SL. Får i normala fall ej ta egna beslut för vad han ska göra ingame.

Cop1:
Cop2:
Cop3:
Cop4:
Cop5:
Cop6: FireZtreaM


SOBR

"Cop7 SOBR" agerar ledare för den militära insatsgruppen. Dock står han under ledning av "Cop1" då detta är på civil mark.

Cop7 SOBR: Robinio (Kan flyga riktigt bra, ska dock inte styla nu)
Cop8 SOBR: Edlund (om jag fixar mitt jävla DC:ande)
Cop9 SOBR: lylix
Cop10 SOBR: Klawen


"Civgrupp 1"

Civ1 är ledare för Civgrupp 1.

Civ1:
Civ2:
Civ3:
Civ4:
Civ5:
Civ6:
Civ7:
Civ8:
Civ9: Rigge


"Civgrupp 2"

Civ10 är ledare för Civgrupp 2.

Civ10:
Civ11:
Civ12:
Civ13:
Civ14:
Civ15:
Civ16:
Civ17:
Civ18:


"Civgrupp 3"

Civ19 är borgmästare (spelar ingen Civ19 kommer Cop2 ersätta den positionen.

Civ19: Edwin (RocketMan på anrop.se)
Civ 20: Trracer
i35.photobucket.com/albums/d173/rigge88/index2php.png
Poliser

"Cop1" Agerar polischef och ledare över poliserna.
"Cop2" är borgmästare om ingen spelar som ärlig (Civ19).
"Cop6" är SL. Får i normala fall ej ta egna beslut för vad han ska göra ingame.

Cop1:
Cop2:
Cop3:
Cop4:
Cop5:
Cop6: FireZtreaM


SOBR

"Cop7 SOBR" agerar ledare för den militära insatsgruppen. Dock står han under ledning av "Cop1" då detta är på civil mark.

Cop7 SOBR: Robinio (Kan flyga riktigt bra, ska dock inte styla nu)
Cop8 SOBR: Edlund (om jag fixar mitt jävla DC:ande)
Cop9 SOBR: lylix
Cop10 SOBR: Klawen


"Civgrupp 1"

Civ1 är ledare för Civgrupp 1.

Civ1:
Civ2: Högberg aka Zodaz
Civ3: milka
Civ4:
Civ5:
Civ6:
Civ7:
Civ8:
Civ9: Rigge


"Civgrupp 2"

Civ10 är ledare för Civgrupp 2.

Civ10:
Civ11:
Civ12:
Civ13:
Civ14:
Civ15:
Civ16:
Civ17:
Civ18:


"Civgrupp 3"

Civ19 är borgmästare (spelar ingen Civ19 kommer Cop2 ersätta den positionen.

Civ19: Edwin (RocketMan på anrop.se)
Civ 20: Trracer

Citera

Klawen skrev:
@Robinio, ja det tycker jag låter som ett bra scenario. Kan väl blir lite svårt att särskilja dem bara? Om man nu inte så här dagen innan börjar pilla, men kanske är dumt av stabilitets skäl...

Föreslår förövrigt att vi kör den versionen av CL som vi körde innan bytet i ehm, förrgår (?). Den känns stabilast för tillfället i alla fall, även om det är gött med fler fartkameror =)


Vad säger folk om att SOBR poliser även får ha pickups? Förslagsvis enbart Tan, för att göra det lite enklare att särskilja i alla fall =)
Är ju inte helt ovanligt att insatsstyrkor är lite mer diskreta/har civila fordon för att enklare kunna smyga sig fram närmare. Om de nu inte har tunga typ bepansrade fordon då Wink



Har det varit något problem med den nya versionen av mappen? Efter jag editerade menar jag? För det var egentligen inget speciellt jag ändrade, så det borde ju inte påverka något. Och jag hade nog tänkt en ny version till liret på lördag isf. Där grupperna är indelade och klara. Sen hade jag tänkt se över om man kanske kunde ändra lite på respawntid på helis i shopen för poliserna m.m. Men fungerar det inte bra så får vi väl hoppa över det ändå.

Beträffande SOBR och pickups så hade jag nog tänkt mig att det kan komma på tapeten det med. Men allt utöver det ordinära hade jag tänkt skulle vara upp till SL att godkänna/säga till om under spelets gång. Sen är det ju också så att trimmade bilar inte kommer vara lagliga för civs. Så vid såna problem kan ju polisen kalla in SOBR med heli om dom inte får stopp på dom. Dom i sin tur varnar och beordrar bilen att stanna, en eller kanske två gånger, annars öppnar ni eld. Självklart bara så pass att ni t.ex. skjuter ut något däck eller dyl. Prio ett kommer vara att inte Döda civila även om dom begått brott. Tänk er att svensk lag gäller. Eller kanske lite hårdare, amerikansk lag.. Men inte ens där dödar dom om dom absolut inte måste. Smile

Vi får se det så här också, att det här kommer bli lite som en testomgång där vi verkligen försöker RP-spela till 110%.


En sak till jag har tänkt på. Jag skulle vilja att alla bindar "Direkt komunikation" till samma knapp som ni pratar på TS. Blir så mycket roligare då. Då har man t.ex möjligheten att smyga / spionera på folk. Man kan råka höra saker man kanske inte borde ha hört och man måste också tänka mer på vad man säger och vart man säger saker. Blir lite roligare så helt enkelt. Smile Sen att vi kanske undviker att använda chatten då såklart. Annars försvinner ju poängen med att använda det.

Vad tror ni?


Sen till Robinio:
Jag vet inte jag. Tycker nästan det låter lite som det skulle bli en massa skjutande bara. Blodbad hit och dit. Pfft

Sen kommer ju grupperna redan vara indelade. Så man kommer ju inte kunna "söka" sig till en grupp.

Men jag hade tänkt mig något i stil med:
-----
Kriminaliteten i Chernarus har ökat lavinartat. Två större grupper kriminella har etablerat sig och börjar nu bli ett hot mot dess invånare. Bankrån, personrån, mord, drog slav och vapenhandel är bara några av alla brott som begåtts den senaste tiden.
Polisen har inte resurser att hantera allt och har därför kallat in en specialstyrka till huvudstaden. Dess uppgift kommer nu bli att tillsammans med polisen försöka minska brottsligheten och fånga in ledarna för båda grupperna för att slutligen få dom grova kriminella grupperna att splitras upp igen. Polisen har bra signalement på ledarna för grupperna, men har inte tillräkliga bevis för att kunna bura in dom.

-----

Dvs, ledarna för grupperna kommer vara dom högt uppsatta "bossarna". Dom smutsar inte ner sig i onödan utan komenderar andra till skitgörat. Medlemarna kommer få sin beskärda del av det dom tjänar på brotten (lön), men i slutändan är det ledaren för gruppen som bestämmer vad som ska göras med "hans" pengar. Medlemarna transporterar ju trots allt bara hans saker. (ungefär som på riktigt)

Hur låter det tycker ni?

Vart ett längre inlägg än jag tänkt mig, men ni får väl säga vad ni tycker och tror om det här ni med. Är bara idéer från min sida än så länge, men om ingen säger annat så är det något i stil med det här det kommer bli. Smile


EDIT:

Är väldigt snålt med folk än så länge. Om vi inte får ihop ordentligt med folk så tror jag vi får skjuta upp det till nästa helg. För vi måste typ vara så gott som fulla grupper om det här så fungera och bli riktigt roligt tror jag.
Redigerat av FireZtreaM den 2009-08-22 08:21
Bra scenario, vi kan köra på det, hoppas det kommer tillräckligt med pers bara.
@FireZtream:

Direkt efter uppdateringen vart det massa lagg (dels pga folk som loggade in/ut givetvis). Sen kändes det som att det inte flöt lika bra som det gjorde versionen innan, men som sagts någon annanstans så är det ju lite instabilt, ibland fungerar det jättebra och ibland knappt alls.
Så jag vet egentligen inte, fick bara en känsla av att det var mer instabilt än den förra versionen. Kör ett test under dagen helt enkelt, se om/hur det fungerar. Fungerar det bra så kör på, fungerar det dåligt så är det bara att vi backar till en fungerande version så får vi ta det lite som det blir =)


Vad gäller TS binds så är det väl kanske dumt att ändra om allting då vi har en standard i anrop som ska följas på Coop uppdragen. Lätt hänt att man glömmer ändra tillbaka, men om man ändrar ingame bara så går det väl relativt enkelt att ändr aom det skulle vara så =) Bra idé dock, blir lite mer dynamik då =)

Sen scenario, kör på bara =)
Hade väldigt gärna vart med men kan inte under lördagkväll, måste vara social=) kommer haka på nästa gång dockGrin
Rock N´Roll is a way of life!
Spotify - StagHunt
Eller så kör ni 100% VON bara.
anrop.se/hosted/pellejones/anropbanner_pelle.jpg