Visa ämne
Anrop » Övriga Spel » Övriga spel
 Skriv ut ämne
Project Reality Mod till BF2
Battlefield 2 är i första hand ett actionspel. Både bra och dåligt, men tack och lov för att moddar finns.

Som namnet kanske antyder är syftet med modden att göra BF2 mer realistiskt (inte omvandla det till en renodlad soldatsim, utan realistiskt fast "the BF- way" ). Rent grundläggande är det ungefär vad man väntar sig; inget crosshair på skärmen, realistisk skademodell, vapnen har bättre precision (jämfört med orginal) fast med kraftigt ökad rekyl istället, etc, etc, etc. Finns masser med andra förändringar och nyheter också. För att ta någa exempel; Blir man tillräckligt skadad blir man yr och börjar förblöda till döds, artilleri måste kallas in av en squadleader (tidigare kunde commandern avfyra fritt), stridsvagnar har seperata förare/skytt positioner, många flera skyttesoldatsklasser - nu får man istället requesta "tyngre" kit som support och sniper. Sen kan man inte längre se sin livsmätare eller hur mycket ammo man har kvar i magasinet. Killindicatorn ([X] killed [X]) är också borttagen.

Ska tillägga att moddens devteam till största del består av folk som tjänstgör eller har tjänstgjort inom militären, så dem kan sina grejer.

http://www.realit...
Redigerat av Farks den 2007-01-16 13:37
Yepp, tummen upp för Project Reality. Visserligen var det ett bra tag sen jag spelade PR sist... men ser ju ut att ha blivit mycket bättre nu Smile

Såg att den blivit några gig stor nu också... Har de lagt till britterna än?
Japp! Britter och arabiska rebellstyrkor finns nu spelbara.
Det är sjukt bra iaf, dock lite segt när man blir spawnkillad, då man måste vänta 40 sek på att återuppstå, vilket e helt okej de första 10 minuterna spel.. sen blir det bra jävla segt alltså. I övrigt så är det välutvecklat och grymt skoj. Rekommenderas! Smile
----------

Det finns bara ett I5 och det är nedlagt.
PR kan vara skoj som fan, men man behöver vara 3-6 personer för att skapa ett fint elit-fireteam. Lagom bra ösig action som kontrast mot ArmA.
Någon som spelat 0.6 dock? Har själv inte spelat sen den kom.

Citera

henk skrev:
PR kan vara skoj som fan, men man behöver vara 3-6 personer för att skapa ett fint elit-fireteam. Lagom bra ösig action som kontrast mot ArmA.
Någon som spelat 0.6 dock? Har själv inte spelat sen den kom.

Har kört 0.6 lite gran. Man bör dock tänka på att det är en öppen beta, alltså ska man hjälpa till att testa och rapportera buggar, det är ju iaf tanken. Så vill man köra "vanligt" ska man nog fortsätta hålla sig till 0.5.
Redigerat av Farks den 2007-06-27 17:27
Och snart så kommer 0.7 av modden. Kommer bli en riktigt trevlig release. Kan också tillägga att jag numera lirar i den officiella turneringen, på NATO- sidan.

http://tournament...tymod.com/
nagon som kan ge en liten kort recension pa project reality i forhallande med Insurgency Mod..
Tja, man kan väl köra denna jämförelsen:

Insurgency till Source är ungefär som en gisslansituation på en bank medan Project Reality är Operation Enduring Freedom, War on Terror!

PR är allout war, du spränger ammosupplies och raidar hus till hus skjutandes durka-durka-bilar med c4 spelandes catena-musiken från Star Wars, i insurgency-mod. Riiiiktigt skön känsla när man är en grupp som jobbar ihop. De övriga spellägena är mer som regular BF2 with a touch of zomg-realism. Så var det iallafall när jag lirade 0.6.....
Glöm inte att ADHDbarn får hjärtstillestånd då de förväntas vänta 30sek efter att de hoppar in i t.ex. en luftvärnsrobotbenny - d.v.s. devvarna vill att man ska dedikera sig sitt åtagande att bevaka luften med dessa tingestar och sitta gärna i 3 dagar och glo på himlen.

Märk väl att denna lilla feature gäller de flesta fordon och vad helst du vill göra annat än jogga till fronten i 45 minuter.

Kul?
Ja, en del tycker säkert det.

Kan du leka singeplayer? Nä.
Kan du Coop LAN'a med kidsen? Nä.
Kommer du se Odan på en server? Nä.
Snöar det idag? Nä.
Är frukosten klar? Ja.
odenhouse.servegame.com/OdenSig512.jpg

Citera

theOden skrev:
Snöar det idag?

JA!!!! Grin Grin Grin Grin

Anyway, spawntime är ju server setting och i 0.6 fanns mobil respawn vid fronten fast verkar som om den är borttagen Sad

Citera

ZiP skrev:

Citera

theOden skrev:
Snöar det idag?

JA!!!! Grin Grin Grin Grin

Anyway, spawntime är ju server setting och i 0.6 fanns mobil respawn vid fronten fast verkar som om den är borttagen Sad

Det var serverside, men med 0.6 var serverägarna tvugna att skaffa "serverlicens" från PR- teamet för att få köra server. Och det finns faktiskt en ganska god anledning till detta: Back in 0.5, 0.4 o.s.v. ändrade 90% av alla serverägare en massa saker serverside, t.ex. spawntider och hur begränsade vissa kit ska vara. Det hela slutade med att många servrar hade 5 sekunder respawn, nästan ingen kitbegränsning, fordon respawnade så fort de var förstörda, etc. Med andra ord fungerade Quaketaktiker ganska bra eftersom man inte behövde se vissa vapen och fordon som värdefulla saker, i.o.m. att de kom tillbaka på en gång efter att man väntat endast 5 sek på att spawna. Teamwork-moralen var relativt låg då folk som lekte James Bond kunde få lika mycket poäng som de organiserade spelarna.

Jag skulle kunna skriva en artikel om PR, men då behöver jag nog några dagar på mig. Smile
Redigerat av Farks den 2008-01-06 15:39
vore riktigt bra.. liten recension, skall fixa en insurgency recension senare.. da ktottes ar skriven for tidig version.
PR är något min dator klarar av till skillnaden för ArmA2.
Vilka servers brukar ni köra på, vore kul å´få ihop en grupp?

Jag har en rätt välbesökt tråd om PR på FZ.se, läs mer här
cache.www.gametracker.com/server_info/46.253.198.200:2302/b_350_20_5A6C3E_383F2D_D2E1B5_2E3226.png
Spelade med Skyttegrav förut då jag var admin där, pallade inte spela när jag fick W7 då det krashade och hade sig...