Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Allmänt
 Skriv ut ämne
Irriterande frysningar med jämna mellanrum
Som rubriken lyder så har jag problem med väldigt enelverande frysningar som sker med jämna mellanrum, ungefär var 13:e minut. Vad som händer är att spelet fryser i 3 sekunder, flyter i en sekund, fryser i 2 sekunder, fyter i en, fryser i 8 sekunder, och efter det flyter det på hur fint som helst igen. Detta händer helt oavsett grafikkvalitén, i vissa fall blir det till och med värre med lägre inställningar. Det händer dessutom i både multiplayer och singelplayer. Deafaultinställningar resulterar också i samma problem. Ominstallation hjälpte inte.

För tillfället spelar jag med allt på high, AA och Postprocess avstängt samt upplösning 1920x1200. Hårdvaran är följande:

C2D E4300 @ 2,8 GHz
6GB RAM
8800GTX

Har någon råkat ut för något liknande och funnit lösning på det? Fruktansvärt irriterande, inte minst då man helt bryter formationen. Har hittills inte drabbats av det i någon avgörande eldstrid, men fruktar den gången det sker...

Tack på förhand!
Hade liknande förut, det är nog två dator komponenter som krånglar exempel vis att du har ett inbyggt ljudkort och att du sedan lagt till ett nytt.

Om detta stämmer bör du in aktivera ena komponenten.
Intressant, det ska jag kolla! Har faktiskt ett annat ljudkort som jag kör parallellt för musikskapande! Ska försöka avinstallera det!