Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Allmänt
 Skriv ut ämne
ArmA 2 Problem
Tjena, har märkt på sistone, eller nästan alltid att jag får nån ljudbugg när det är flera pers som skjuter.

Så här är det, Om t ex 15 pers bara matar på med skott, så hörs det ju, men när spelar så brukar det bli att ljudet går bort en sekund och du hör liksom bara statiskt ljud, sedan efter några sekunder så kommer det tillbaka, jag undrar, vad kan felet vara? hade problemet innan jag uppgraderade till W7 också.

Kan det vara ljudkortet? (har inbyggt)
Det spec jag kör
K9A2 platinum
AMD x2 64 6000+
3 GB Ram
4890 1gb
Jag upptäckte precis samma problem idag när vi allihop satt och mörsade samtidigt mot skogarna. Fast för mig förstörs ljudet så att allt knastrar och sprakar och låter allmänt otrevligt i mina öron. När folk lugnar sig så kommer det vanliga ljudet tillbaka igen.

Jag lirar också med ett inbyggt Realtek ljudkort och kör med Windows 7. Jag tänkte undersöka saken på de officiella forumen så fort jag får tid över. Säg till om du hittar någon lösning! I värsta fall får man väl trycka i X-Fi kortet igen.
Händer samma sak för mig, kör med det inbyggda realtekljudkortet och winxp.
Imagine how it would be, to be at the top makin' cash money. Go tour all around the world, tell stories about all the young girls.
Kolla så att inte ffdshow körs med arma 2, man får lägga till arma 2.exe som undantag i ffdshow. Om man inte gjort det kan det även resultera i att arma 2 krashar lite random.
Jag använder inte ffdshow men har samma problem. Kör med inbyggt ljudkort och XP
Mitt ljud försvinner också ibland. Oftast när man matar på med FFAR från hkp (då försvinner ljudet) men också om det är många som skjuter samtidigt (då knastrar ljudet och låter allmänt cp).
Afaik har dessa ljudbuggar funnits sen typ... flashpoint och jag har mer eller mindre vant mig vid dem.

För värvarande kör jag med externt USB ljudkort då jag aldrig fick mitt interna Realtek ljudkort att fungera
Har fått samma problem de senaste dagarna. Misstänkte att det hade att göra med VopSound eller nåt av starkommandona (-winxp eller -maxmem) som jag börjat köra med, för det har inte varit så innan, men jag är tydligen inte ensam då.
Jag har också samma problem. Testat att sänka spelets ljudvolym rätt drastiskt. Vet dock inte än om det har hjälpt...

Att ljudet försvinner när man bombar på med raketer från en heli känns som att det ska vara så, eller ja, känns inte som ett fel (jag kan leva med det i alla fall).

Men att det knastrar och grejer som att hörlurarna blev sprängda känns som ett stort fel...
Har inget att göra med vop sounds, hade det förut och har tagit bort det, men det knastrar fortfarande.
Har testat att ha igång Spotify i bakgrunden, och det funkar kanon när det händer, så det är antagligen spelet i sig och inte ljudkortet som krånglar (stor skräll att något krånglar i Arma2 Grin).
Såg denna:
http://forums.bistudio.com/showpost.p...tcount=128

Från Dwarden, moderator på bi-forumet.
just to keep You informed that this bug (the distortion, buzz and click/crack) shall be fixed in next patch ...

so there is no need to worry about

Redigerat av Trracer den 2009-09-08 12:45
Imagine how it would be, to be at the top makin' cash money. Go tour all around the world, tell stories about all the young girls.
YES!