Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Allmänt
 Skriv ut ämne
Hur lyckas han med detta?
Ja, just det.. Hur sjutton lyckas han tilta helin framåt utan att faktiskt åka framåt. Det skulle ju vara rätt epic att veta hur man gör det..

http://www.youtube.com/watch?v=_lqeJf...lqeJfzjORg
Hur i fiskpinnar gör han det?????
Bara för att man lutar helin frammåt så åker man inte alltid frammåt, skulle tro att han har backen i eller så kallat (av-accelerera).
Jag klarade det, jag började med att åka bakåt och stiga sen fullt roder åt vänster och luta nosen framåt med full gas.

Ju mer man lutar nosen framåt ju snävare blir cirkeln.

Kanske en dålig beskrivning men ändå.

Citera

fishstick skrev:
Jag klarade det, jag började med att åka bakåt och stiga sen fullt roder åt vänster och luta nosen framåt med full gas.

Ju mer man lutar nosen framåt ju snävare blir cirkeln.

Kanske en dålig beskrivning men ändå.



korrekt, jag lyckades med samma sak tidigare, men jag rodra åt höger (höhö)

lite småtrixigt att lyckas få de rätt så man snurrar i en exakt cirkel..

nästa sak nu är att flyga upp å ner med nån helikopter (så som man gjorde i project reality med littlebird)
i35.photobucket.com/albums/d173/rigge88/index2php.png
Det är mycket lättare än det ser ut. Allting handlar om att du skall hålla fullt roder, det går utmärkt att träna med UH-60. Den är lite segare i alla rörelser. Så den är mer förlåtande.

Börja backa, fullt roder, tilta lite åt något håll, pitcha fram och njut av åkturen. Jag brukar köra med halv collective. Annars stiger man.

Fast i praktiken är det väldigt få användningsområden för en sådan här manöver. En blind höna med Stinger plockar ner dig utan problem. Bättre att utnyttja snabba rörelser och skydd. Eller ännu bättre, ligga bakom skydd, och poppa upp när du tar skottet.
Det är inte lätt när det är svårt.
Jag satt en aa ryss på marken men hans strela eller igla missade och exploderade 5 meter ifrån mig, men jag tog ingen skada.
Fast jag tror Dejjvid menade hur det fungerar IRL. Och det är säkert en annan sak =)

Fick det också att fungera för övrigt. Inte särskilt svårt när man kommit in i det. Det svåra är att hålla helikoptern stabil och siktet på hyfsat samma ställe... Måste nog vara två för att den manövern ska vara tillämplig i spelet. Blir jäkligt svårt om man ska sikta samtidigt Wink

Men tack för tipset i alla fall! Är en nice move i vilket fall, kan man "hovra" ovanför en position och samtidigt se ordentligt på marken, utan att stå helt stil och vara ett lätt mål för krypskyttar.
Aha, då förstår jag.
Jag märkte det igår också, AA't har bara fire&forget robotar. Vilket är helt orealistiskt. Eftersom tunguskan har en jättebamsing till eldradar (inte den som snurrar).

De kommer säkert fixa till det här i någon patch. Hoppas det är samtidigt som de lägger till motmedel.. Smile
Det är inte lätt när det är svårt.
Motmedel räcker...
Annars så kommer man bli jagad av den jävla missilen över hel landeth haha.