Visa ämne
 Skriv ut ämne
SFP Problem
Hej!
Har efter ett drygt år installerat OFP med SFP 4.1.7, och har lite problem. Vad jag vill göra är att skapa ett mission i editorn för att en kompis ska ha möjlighet att prova alla olika fordon som finns i spelet. Vill skapa ett motorområde med uppställda fordon, alla spelbara, samt stoppa in en kille på cykel en bit bort som skall kunna gå eller cykla till motorområdet, välja lämpligt fordon och ta det på en liten tur till skjutbanan. Jag kan inte för mitt liv lyckas med detta. Det funkar bra om man sätter player som förare/skytt/VC, men jag lyckas inte få till det om jag väljer fordonet som "playable as". Vad gör jag för fel? Har någonstans för mig att det fanns ett knep i tidigare versioner.
HJÄLP!
Mvh,
J
Du vill alltså ha en spelbar karaktär på en cykel som ska prova uppställda fordon? Isåfall ska fordonen vara empty inte playable as.
Har du mission editorn på easy eller advance?

Tomma rekommenderar jag med, annars tar först "player" sen välj "playable". Brukar funka bättre.
Redigerat av Granquist den 2007-01-22 02:25

Citera

ZiP skrev:
Du vill alltså ha en spelbar karaktär på en cykel som ska prova uppställda fordon?


Jajamän! Visst låter det ball?!!Smile

Lära sig krypa innan man går...........
/J
Hej!

Några frågor....

När man laddar hem OFP-missions under filarkiv står det i någon readme att man måste ladda hem FDF 1.4 för att få svenska röster..
Är det någon som kan förklara lite närmare.. Måste man t.ex ha en genväg som med både -mod=finmod OCH SFP4 t.ex ? Alltså hur fungerar detta...
En fråga till som tillhör detta. Är alla missions i denna Multiplayer missions??

mvh rillleee
-mod=finmod;sfp4

Kör du så laddas båda.

Det finns även specifika röster gjorda till SFP av Darkstar, med alla gruppkommandon intalade, hur grymt som helst Grin. Ska se om jag kan rota fram de.
Redigerat av Dahlgren den 2007-02-26 22:29
dom är inte alls gjorde för SFP.. (vad jag vet iallafall), såfall hade dom ju haft SFP_ tagen.

Tappert försök iallafall, och håller ju arma kvalitet WinkGrin
Dom är gjorda TILL inte AV granQ Wink
jo men tror dom kom innan SFP eller?

så längesen.. har dock träffat Herr Darkstar en gång.. men attans så glömde jag skivan med "demo" på sfp 3.0 eller vad det kan ha varit. Sorry för det om du nu läser.
(Andra eller tredje veckan i lumpen, man försökte glömma sig själv på söndagen..)
Nu ska jag inte säga säkert men första gången jag såg de på nätet var SFP's jääääättegamla forum. Tror det var någongång mellan releasen av SFP 1,1 (för ni släppte väl aldrig 2,0?) och 3,0 eller strax efter 3,0.

ZiP edit: googleade lite och hittade detta, http://forum.sold...t&p=228305
Redigerat av Dahlgren den 2007-02-27 07:43