Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Allmänt
 Skriv ut ämne
US Army '09 addon
Hej!

I veckan lirade vi ett helt oplanerat spel som helt plötsligt hade 20 spelare ungefär. Då spelade vi med US Army '09-addonen, dvs nya enheter.

Vad jag undrar är vad ni som spelade med den tyckte om den?

Själv gillade jag hur detaljerade enheterna är jämfört med USMC som är standard i ARMA2. Nackdelen är att det cammot lyser nått så otroligt, men det gör inget om vi kör mot AI för de skiter i hur enheter ser ut.

Jag undrar eftersom SFP säkert inte kommer än på ett tag, och jag själv börjar tröttna på USMC-enheterna. Det vore najs med lite färska figurer att fästa ögonen på när vi spelar.

http://www.youtub...VYtZ64VJXQ <- där är ett kort klipp som Tomten filmade under spelet.
Redigerat av pellejones den 2009-09-26 13:55
anrop.se/hosted/pellejones/anropbanner_pelle.jpg
Hmm jag tycker nästan att modden är en aning onödig, ser ingen större anledning att använda den men vill folk använda dom så är det helt okej för mig, det ger ju iaf lite förändring (dock kunde jag inte använda min facepaint add-on av nån anledning?!?)

Gillade inte att uniformerna var så jävla ljusa, ser ut som en ökenuniform snarare, ser US army uniformerna verkligen ut sådär eller är dom mörkare?
Redigerat av Tomten den 2009-09-26 14:07
Varför är den onödig?

De ser ut sådär.
anrop.se/hosted/pellejones/anropbanner_pelle.jpg

Citera

pellejones skrev:
Varför är den onödig?

De ser ut sådär.


För det ändrar ingenting förrutom uniformerna och jag är faktiskt inte trött på USMC uniformen, dessutom verkar en del folk ha problem att installera det så alla kanske inte är villiga men ändå. ^^
Bra saker:
Lättare att avskilja friendlies och fiender ,Osäker på om detta är bra eller dålig.. blir lite effekten Blue Vs Red vilket jag inte gillar, jag gillar paniken/stressen som bildas när man är osäker om det är fiender man spottat eller inte Grin Men om det är meningen med skinsen så lär det väll listas som en bra sak?

Dåliga saker:
Självlysande ^^ går INTE att använda för PvP
Kräver att alla har addonet
Jag har problem att utskilja personer efter deras look, tycker de va lättare med USMC
En gnutta onördiga, personlig åsikt
Anledningen till att det syns så bra är väl pga miljön, den är tänkt att användas i öknen?
Nej det är en Multi purpose uniform, den används i alla miljöer.

Citera

För det ändrar ingenting förrutom uniformerna

Den ändrar hur enheterna ser ut också. Det är ny gear på själva objekten.
anrop.se/hosted/pellejones/anropbanner_pelle.jpg

Citera

pellejones skrev:
Nej det är en Multi purpose uniform, den används i alla miljöer.

Citera

För det ändrar ingenting förrutom uniformerna

Den ändrar hur enheterna ser ut också. Det är ny gear på själva objekten.


Jaså det noterade inte jag.

Själv skulle jag gilla att köra med Engelska uniformer för Britterna är fan coolast. ^^

Citera

pellejones skrev:
Nej det är en Multi purpose uniform, den används i alla miljöer.

Citera

För det ändrar ingenting förrutom uniformerna

Den ändrar hur enheterna ser ut också. Det är ny gear på själva objekten.


this addweapon/ this addmagazine..

dvs ladda hem en addon för få ny "gear" är onödigt.

Ogillar även tanka hem addons som inte "tillför" något.. bra grejer är typ svenska addons, om så bara uniform.. så kan man lira som svensk. Amerikanska soldater, modern tid... vad lägger det till för nya mission grejer vi inte kan lira annars, nja.. känns onödigt tycker jag. Hellre då att anrop kör med spanska modden, välgjord, nya enheter.. eller fdf när släpps.

Om man nu "måste" ha en addon som bara bytar färg på gubbarna utan ändra "period" eller något så röstar jag nog också på britterna, ser så grymma ut..

www.armedassault.info/ftp/pics/addons/4-britcom3_shoot01.jpg


sen är den ju bättre än den där "LHD" addonet som är totalt onödig.. eftersom man ändå kan få ut de enheterna på kartan..

enda addonet såhär långt som jag skulle rösta för finnas med i en "anrop standard" är fast rope, den ger helt nya möjligheter, tar inte så mycket utrymme i anspråk.
Redigerat av Granquist den 2009-09-27 02:33

Citera

dvs ladda hem en addon för få ny "gear" är onödigt.

Jag menar nya persedlar då, inte nya vapen,
anrop.se/hosted/pellejones/anropbanner_pelle.jpg
Själv så har jag noll emot addons. Kul att prova på nya grejer om inte annat.

Citera

Ishie skrev:
Själv så har jag noll emot addons. Kul att prova på nya grejer om inte annat.

men då har du missat poängen lite.. tex LHD addonet som du antagligen också tankade ned eftersom man var tvungen ha det i Ouchtimes mission, tillför absolut ingenting nytt, nada.. det är bara en del människor vet inte att man kan få fram LHD:n i mission editorn, så de gjorde ett 2 mb?! stort addon för att till att man kan klicka ut som enhet i editorn..


har du inget emot krasher, att folk inte kan vara med, att det blir buggar.. så förstår jag att man inte har något emot addons..

själv är jag alltid tveksam till addons, tanka hem, pröva kan man göra.. men slänga in addons i MP missions som tillför väldigt lite. .nja.

Exempel är ju F16, buggar.. tillför den något som inte går ha med av8b/a10/f35.. tveksamt.

Bra moddar är FDF, hög kvalitet, missions, världar och t ex skidor osv.. skit skoj och "nytt"..

onödiga addons är ju framförallt Wipman's m4 pack med m4 i 2000 versioner..

Mvh från en som gjort addons i över 5 år och ändå föredrar "rena" installationer i MP miljö..

Citera

Exempel är ju F16, buggar.. tillför den något som inte går ha med av8b/a10/f35.. tveksamt.


Den hade Flares, vilket alla andra plan saknar som standard i ARMA2, och RKLS (?)-modden fanns inte när vi körde F16. Den var ett nödvändigt tillägg för att man skulle kunna klara sig undan Tunguskor.
Dock buggade den.
anrop.se/hosted/pellejones/anropbanner_pelle.jpg

Citera

granQ skrev:

Citera

Ishie skrev:
Själv så har jag noll emot addons. Kul att prova på nya grejer om inte annat.

men då har du missat poängen lite.. tex LHD addonet som du antagligen också tankade ned eftersom man var tvungen ha det i Ouchtimes mission, tillför absolut ingenting nytt, nada.. det är bara en del människor vet inte att man kan få fram LHD:n i mission editorn, så de gjorde ett 2 mb?! stort addon för att till att man kan klicka ut som enhet i editorn..


har du inget emot krasher, att folk inte kan vara med, att det blir buggar.. så förstår jag att man inte har något emot addons..

själv är jag alltid tveksam till addons, tanka hem, pröva kan man göra.. men slänga in addons i MP missions som tillför väldigt lite. .nja.

Exempel är ju F16, buggar.. tillför den något som inte går ha med av8b/a10/f35.. tveksamt.

Bra moddar är FDF, hög kvalitet, missions, världar och t ex skidor osv.. skit skoj och "nytt"..

onödiga addons är ju framförallt Wipman's m4 pack med m4 i 2000 versioner..

Mvh från en som gjort addons i över 5 år och ändå föredrar "rena" installationer i MP miljö..


GranQ, LHD addonen är iof bara 100kb, inte 2mb, men den känns endå väldigt onödig. Vidare förstår jag igentligen inte varför alla måste ha den, för den har endast ett syfte, och det är i editorn. Inte ingame vad jag kan förstå. Så lite skummt är det, men definitivt onödigt.

Angående US army addon. Det kan kanske vara kul med lite nytt ögongodis, men var slutar det då? Snart har vi kanske hur många addons som helst bara för att vi tröttnar på hur enheterna ser ut.

Addons skapar alltid problem, spelar ingen roll hur tydligt, enkelt och simpelt man gör det, när det blir dags för lir så har inte alla det addon som man måste ha (förutset att det är nytt addon) och då dras det ut på tiden ännu mer. Men det är klart, om man bara håller sig till ett addon så är det ju inga problem.

Personligen spelar jag inte arma 2 för att jag vill att det ska se tufft ut Smile Klart att det är en bonus, men jag har inga problem med orginal installation. Svenska enheter är ju såklart något som önskas, men det är väll just för att det är svenska enheter isf. Men om det är US army, Engelska, Indiska eller vad annat det kan va bryr jag mig igentligen inte om Smile Då kan jag lika gärna spela med orginal skins.