Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Editing
 Skriv ut ämne
BIS Support Provider eller hur du får artilleri & flygunderstöd
Hur du gör för att på enklaste vis kunna kalla in artilleri, flyg eller helikopter understöd på ett uppdrag.


Steg 1
Gå till systems, välj supports och placera sen ut en Support Requester öppna modulen och i fältet Variable name döp den till något du kommer ihåg i mitt fall sup_call.
imgur.com/9i3YXRO.jpg

steg 2
Fundera ut vilket typ av understöd du vill ha på uppdraget i mitt fall valde jag en Support Provider: Artillery & en Support Provider: CAS(Helicopter Attack) och döp även dessa till något du kommer ihåg i mitt fall sup_art & sup_cas.
imgur.com/fsOLR8F.jpg

Steg 3
Placera ut den enhet du vill ska kunna kalla in understöd, därefter placerade jag ut en M119 kanon och en Ah-1Z attack helicopter.

Steg 4
Använd Sync to för att synca ihop den som ska kunna kalla på understöd med Support Requestern, sen syncar du Support Requestern till Support Provide: Artilleru & CAS(Helicopter) för att därefter koppla ihop rätt Support provider med rätt typ av enhet, Artillery med M119 kanonen och CAS(Helicopter) med Ah-1Z helikoptern.
imgur.com/iujFqYe.jpg

Steg 5
Öppna Support Requestern igen och titta System Specific
Här finns följande val.
Kod Källa  

Custom HQ = Här kan du ange ett eget namn på de högkvarter som du anropar.
Artillery Limit = Antalet artilleri uppdrag du kan begära.
CAS (bombing Run) limit = Antalet flyganfall du kan begära.
CAS(Helicopter Attack) limit = Antalet gånger du kan begära att attackhelikoptern kommer.
Supply Drop limit = Antalet gånger du kan begära Supply drop.
Helicopter Transport limit = Antalet helikopter transporter

UAV Recon limit = Antalet UAV spaningar du kan begära(Har inte hittat någon modul för att göra detta)
Jag lade in 20 artillery och 2 CAS (Helikopter Attack) men du kan lägga in precis vad du vill, men se till så du har matchande moduler placerade.

Du har nu en fungerande understöds funktion som du kan använda men den kommer inte fungera på en server som använder Headless client. (för mer info om de se följande tråd)https://www.anrop.se/forum/viewthread...ad_id=3819
För att den ska göra de måste du göra följande.

Steg 6 (för servrar med Headless client)
öppna modulerna en efter en och lägg in följande
Kod Källa  

this setVariable ["acex_headless_blacklist", true];

Byt ut this emot de namn du angett i Variable name.
imgur.com/qrdBqur.jpg
Nu har du fungerande understöd som fungerar på en server som använder headless client.
Redigerat av Grip den 2019-01-08 11:48
dl.dropboxusercontent.com/u/40357100/I31_Ros%C3%B6_liten.png
Kan man ändra parametern Artillery Limit under uppdragets gång, med script eller liknande?
Alltså lägga till flera fire missions efter en viss tid har gått eller en viss condition är uppfylld?
De bör gå ja https://community.bistudio.com/wiki/B...mitSupport
Man kan i alla fall göra så att support providerna inte är tillgänglig ifrån början utan blir de mitt i ett uppdrag https://community.bistudio.com/wiki/B...pportLink.
dl.dropboxusercontent.com/u/40357100/I31_Ros%C3%B6_liten.png