Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Allmänt
 Skriv ut ämne
Zeus missions
Jag har tänkt att skriva en lite längre introduktion om mig själv i annan tråd men så ville jag skriva det här medans det finns i huvudet.

Jag är fortfarande inte helt 100 på att göra missions, jag var hyfsad men behöver fippla runt lite för att komma till den mininivå jag en gång var på.
Hursom, jag och och några vänner brukade köra ganska mycket med zeus. Vi brukade köra antingen "små" uppdrag av sorten som börjar med att en grupp (vi var 4-5st) ska ta sig någonstans för att reka/kolla till ett skyddsobjekt hämta upp någon/undersöka något osv. Ganska enkla men om man tänker "svenska nutida förhållanden" ganska realistiska.
Vi gjorde annat också men vi och jag tyckte av flera skäl att det här var det som gav oss mest just då. Hitta ArmA3servrar där man får kriga är ju liksom inte så jättesvårt.

Nu till min frågeställning då.
När jag väl får kläm på det här med att greja ett mission och vara Zeus/GM finns det något intresse för sånt här?
Alltså missions där det kanske inte är fler än en eller två individer som kommer skjuta på en. Där scenariot inte är fullt krig utan fred, det berömda skymmningsläget eller kanske att kriget förs som i Ukraina, i en del av landet och du befinner dig i en annan del.

Och för sakens skull, såklart man har med fempunktsorder/OBO osv.
(Det känns som ni har koll på vad det är här?)

Det kan vara bra många fler än en grupp, det blir bara roligare om man får fler grupper och fler nivåer i befälskedjan. Oftast så kommer jag spela nästa nivå som antingen finns med någonstans på kartan (finns det något stabsfordon i SFP?) alternativt på en stabsplats utanför kartan. Finns det någon som är gruppchef så är jag plutonchef, finns en plutonchef så är jag kompanichef osv.

Alltså finns intresset?

(Kanske la det här i fel forumsdel nu?)
Självklart finns det intresse!

Vi spelar överlag ganska lite uppdrag som styrs av en GM. (Och försvinnande få för att inte säga noll uppdrag som inte är ready to roll när servern startas). Men med det sagt så finns det definitivt intresse av att spela mer på Zeus-formatet.

Hoppa gärna in på Anrops Discord-server, du hittar en länk dit i menyn längst upp på siten.

Edit:
Vi sitter en helg hög scenario- och eventmakare på just Discorden, så där har du bäst möjligheter att ställa frågor och snabbt få svar.
Det finns även en del resurser som bäst förmedlas allteftersom det dyker upp frågor, för att undvika att totalt bomba ut dig med information. Smile
Ja. Ska ta och titta in en vacker dag. (har regnat som fan här de senaste dagarna).

Körde runt lite på Sturkö nyss, får så himla många idéer om vad man skulle vilja göra och som faktiskt är praktiskt möjligt att genomföra. Men det är ju det där med allt annat som bebis, hem, stuff.

Men absolut att jag kommer säga hej så fort jag kan Smile
Framåt! Mot ära och äventyr