Visa ämne
 Skriv ut ämne
Nu har jag i alla fall beställt min kopia av ARMA
Visst, demon skulle inte släppts i det skick det gjordes, och visst patcharna fixar inte allt (än). Men OFP liknade tyvärr inte mycket när det släpptes det heller hehe. Lite synd då säker många testar en tidig demo och blir avskräckta!!! Nu väntar jag med spänning på utvecklingen och framtida mods gärna svenska Shock) Scandicmod ser lovande ut, trots att det hittils bara är under planering...
BI har mitt fulla förtroende!!
Köpte för 299 på www.cdwow.se
vet inte vad jag skall göra, köper väl spelet antagligen när det kommer (16 feb antar jag), men klarar inte spela det i dagsläget, kan starta spelet och skjuta lite mot kanske en skyttegrupp eller liknande på minsta ön.

Det jag kan roa mig och tycker om är editing, men några verktyg har inte släppts så även om går göra addons så går det inte fullt ut vilket tar på motivationen.. ser dock fram emot 2008 när det börjar bli färdigt patchat och jag skaffat mig en ny burk.. tror skall köpa en ny moderkort, processor, gfx i december..

grattis.. FÅR du det för 299 ? Låter billigt eller är det bara förbokningstjafs och priset kan gå upp osv.. ?
För mig funkar det fint sedan 5116 patchen.
Enda problemet är att jag ibland crashar ur och att ljudet spunkar lite.
Prestanda som många klagar på har jag inga större problem med.
Kör med (om jag inte minns fel 800*600) view distance 2500m och medel på det mesta, high på post process.
Ser helt ok ut och jag upplever att det flyter bra, trots att fraps visar ganska låg FPS.
[EDIT](mja vid en koll så ligger jag på 30-45 vilket är helt ok eller?)[/EDIT]
Min spec är
MSI 939 moderkort nforce 4 minns inte model
AMD 3000+
1Gb minne
ATI 800XT 256Mb

299Sek är vad det kostar men har ingen aning om när jag får det Shock/
http://www11.cd-wow.se/detail_results...de=1866785
Redigerat av WolfAss den 2007-01-29 22:32
Processor: AMD Athlon(tm) 64 Processor 3000+, ~2.0GHz
Memory: 1024MB RAM
Video Card: RADEON 9800 SERIES

Har du AGP eller PCI-express.. kanske skulle räcka för mig att uppgradera mitt gfx kort då?

Beställde också där ifrån, stora frågan är dock om dom skickar ut den 14-15 eller den 16. Skickas det ut den 16 får jag inte det förens på måndag iallafall.
Redigerat av Granquist den 2007-01-29 11:51
Jag har PCI-Express, skulle själv vilja byta grafik kort Shock)
Efter vad jag läst så är ARMA väldigt beroende av GPUn
Såg nån tråd någonstans om en som provat att klocka ned sin p4 2,8 till ehh nått typ 1,7 utan att det påverkade hans kassa FPS, minns dock inte vad han hade för kort.
Ja man får väll hoppas dom sänder i tid, det är det som oroar mig, med det priset kanske dom sänder det långt senare?!Sad

505 versionen ser lovande ut i alla fall.
(Perfect until tested and proved otherwise)
Håller på med liten sammanställning, även mailat cd wow och frågat om leveransen. Kommer under dagen, (beroende på hur snabbt dom olika butikerna hör av sig).

Jo, tror blir som jag planerade innan.. datorbyte vid december. Köra lite editing,slappande.. och sen uppgradera i jul istället. Att uppgradera nu känns fel, då har jag bara råd med grejer som "höjer" fps istället för nå höjder som gör det spelbart.. Smile
Cd-wow har alltid sjuka priser på nya spel. Men då är ju inte leveranstiden trevlig heller. :/
Holycow.se - Comics of Wisdom. Roliga enruta-serier. (Producerad av bland annat min bror)

Datorspel.xforum.se - Ett litet hemtrevligt forum. Snacka om gamla eller de senaste spelen. Eller dela rykten om kommande intressanta spel. Välkommen!

Citera

Hur lång tid tar frakten?
Efter att ha få email om att varan skickats så räkna med 7 till 10 dagar innan varen levereras (Priority World Post)


så nog får man vänta.. mig spelar det ingen roll, värt en vecka för en hundring mindre. Lirar warez versionen och kan vänta en vecka innan lirar online med skit fps..
aha, den har jag inte testat.
Prova demon med senaste patchen, den funkar bra mycket bättre än dom tidigare och vad jag kan förstå bättre än 1.03 wärez...

505s ver är ytterligare bugg fixad (säker en del nya buggar åxå)
Kommer ju alltid att finnas buggar, ju större och mer avancerade spelen blir, desto fler buggar får vi leva med.

Själv är jag så syk på alla nobbs som ska ut o spela att det är inte ens kul. Menar inte att de har dåliga skills(som jag har lol) utan enbart kassa på att spela den här typen av spel. Ta coop t ex, det finns ingen tid att ta hänsyn till, man har 2 humwees till förfogande, hinner knappt ner till dom innan folk börjar dö. Hur fan lyckas man med sånt? Och sen börjar gnället om restart innan man ens hunnit ut. Längtar till SP delen av Arma.

_____________________________________________________________________________________________
Simma lugnt: Arma2 - F4:AF - SH:5 - FSX - RO:41-45
vet vad du menar.. själv vart jag riktigt irriterad på Red Orchestra lir för någon dag sen.. alla var tvunga att pusha och in i capzone typ.. och folk låg tryckte på en del ställen.. och där fanns time limit.

Dåliga spelskills, skjuta, hoppa osv.. kan man leva med, dåliga "förstå vad som bör göras" skills är jobbigare. Därför så smidigt lira i "squads", hoppas blir flera till ArmA..hoppas hellre på många små än några riktigt stora. Vore kul kunna göra grupp vs grupp, eller gå ihop 3 fungerande squads och köra coop som pluton.
Körde RO för nån dag sen, det var en riktig rolig bana där, kul teamplay.
Aldrig kul dock när någon skjuter dig bakifrån när man avancerar fram mot obj. Fast det har ju respawn så det e lugnt. Smile

Har man AI med så behöver man inte vara så många när man kör coop, det är ändå tiofalt bättre och roligare än en full tyst server där alla springer iväg hejvilt.
Men seriöst, så himla rolig är ju inte demo coop mappen. Wink

När man sen får sin 505 edition så kommer man ju att ha en hel del att göra tack vare att den redan varit ute ett tag. Struntar fullkomligt i om det blir en flopp, det kommer att finnas hängivna spelare, klaner och servrar där ute. Hellre en server med bra spelare än hundra fyllda med drönare. Har man varit i VBS communityn så kan knappast något bli mindre. (Arma ligger förvrigt på 8:e plats på webhallens förbokningstopp.)

Men detta är väl inte 505 special edition eller, och var är den?
_____________________________________________________________________________________________
Simma lugnt: Arma2 - F4:AF - SH:5 - FSX - RO:41-45
8:e plats!!! Där ser man... wow
Nej skulle inte tro att det är special edition, men vad gör det?
Har inte hört nått mer om den, men är väll troligt att det släpps senare.
Demo Coop:en är som sagt inte världens höjdare men med rätt spelare är livet ok där med.
Vilka demo servrar brukar ni spela på, vore kul att lira med die hard uber seriösa spelare som oss på en server Cool
Brukar spela på http://www.armamods.net/ servrar eller vilken annan som helst med bra ping.

EDIT. granQ gick in.. fixade länken.
Redigerat av Granquist den 2007-01-29 23:21
_____________________________________________________________________________________________
Simma lugnt: Arma2 - F4:AF - SH:5 - FSX - RO:41-45
Som jag skrev som kommentar i nyheten om ArmA i olika butiker är CD-wow's priser exklusive moms, tror nämligen inte de ändrat det sen de kom. Företaget skickar sina saker från sitt lager i Hong Kong och om gubbarna i tullen får för sig att spela ditt ArmA på kontoret kan du räkna med 25% extra att betala i moms Smile. Snälla, om jag har fel kan väl någon slå till mig och säga att CD-wow har ändrat sig och inkluderar momsen i sina priser.
tja ingen aning.. dom drog 299 kronor av mitt konto iallafall. Får la se vad jag säger i slutet av nästa månad.
Nån som har koll på var man kan förbeställa 505's special edition av arma?
i.imgur.com/RaoBdkV.png
Står i nyheten på huvudsidan.

Själv tror jag nog att jag ska förhandsboka mitt på GAME, smidigt att bara hämta det efter skolan på release.
helt offtopic men vad betyder:
k1; m0;k4;l6;l1; l9;l3;m1;k5;k2; - k1; m0;k4;l6;l1; lk2;k3;l6;m0;l5;l0;l2;

låter som när jag gick i skolan och hade en Ti82 miniräknare och uppgifter på mitt bord.. dessvärre spenderade jag dom lektioerna oftast med dricka cola och snacka med kompisar i skolans cafeteria..
Gissar lite.

Modeminställningar?
Kommandon för terminalemulering?