Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Allmänt
 Skriv ut ämne
rendrar nytt hela tiden?
de var klart märkbart idag när jag spelade mattans nya mission.
när vi intog en stad mot slutet (även när vi flög över diverse byggnader och skjul) så märkte jag att mitt spel ständigt ville rendra om/läsa om hus etc vid jämna mellanrum,
vad beror detta på? minnet kanske? finns de någon inställning som man kan öka minnet in-game så att man slipper rendra om samma sak flera gånger vart efter man tittar på föremålet eller inte? eller vad är de som orsakar detta och vet någon hur man kan fixa de?

jag har ett XFX Radeon 4890 1GB xXx och med senaste drivrutinerna,.. hade inte detta "bekymmer" tidigare med mitt gamla grafikkort Frown
Har precis samma grafikkort. fast rendera om? isåfall bara när man vänder på sig och liknande
exakt, alltså har för mig att jag med mitt tidigare grafikkort (som var sämre på alla plan) inte alls hade dessa omrendringar. jag tittar på en byggnad å vänder mig runt, tittar på mina kamrater i skogen, zoomar in dem osv, sedan tittar jag tbx på samma byggnad så måst den rendra om, alltså inte så att typ hela huset försvinner, utan mer att texturerna på huset rendras om.. Frown
kanske är så för alla ^^, trots allt haft ett arma2 uppehåll i typ 2-3 veckor utan några missions.. så kan ha glömt hur de ska va..men reagerade på de idag och undrar ifall någon vet något.
Redigerat av milka den 2009-10-14 22:36
Har gjort det enda sän jag börjat spela ArmA 2 då jag hade mitt HD2600 XT 512 mb så var det samma... (eller mycket värre till och med, kunde inte gå in i städer då jag fick grafik buggar hela tiden)
Vet inte vad du menar med "rendera om".. Ok rent tekniskt vet jag vad du menar, men hur ser det ut? Video vore nice.
låter som att de är såhär de SKA vara, bara de att jag inte lirat på ett tag å inte har vant mig vid de Smile