Visa ämne
Anrop » Övriga Spel » Övriga spel
 Skriv ut ämne
Resistance and Liberation
Resistance and Liberation är en WWII- mod till HL2, med både SP- kampanj och MP. I kampanjen får man följa 82nd Airborne Division från Dagen-D och framåt. Självklart är det en realismmod, och om man ska tro utvecklarna är realismen minst lika hög som i RO.

Trailer
Officiell webbplats
F.A.Q.

Jag är iallafall kär! <3
Redigerat av Farks den 2007-02-06 12:22
synd att Steam gänget är så sega.. köpte HL2 när det släpptes för cirka 100 kr, tänkte var schysst deal för alla mods.

Installerad, aktiverade inga problem.. kom inga mods (day of defeat kostade ju pengar, wtf).. så gick ett tag, avinstallerade allt. Köpte red orchestra.. nu kommer det roliga. Tänkte "eftersom jag ändå har steam kan jag ju lika väl installera hl2 igen".. det gick fint men vid registeringen sa dom att den där cdkeyn redan var kopplat till ett konto så gick inte koppla till granq840.. så skrev ett "request account based on product key", fick ett mail att cd nyckeln tillhörde "granq840".. mailade Steam om det för typ 3 veckor sen.. inte ett enda svar.
granQ, ta en bild på CDkeyn, högupplöst, skicka en "fråga" på steampowered's support sida där du bifogar bilden, ditt kontonamn, e-mail osv...
Ser ju rätt trevligt.
Kanske att de kan släppa ett fristående spel istället... då slipper man införskaffa HL2... Wink

Fast å andra sidan är jag rätt nöjd med att ha RO, varför ha ett till?
Finns ute en ALPHA version nu!
http://www.forum.resistanceandliberat...php?t=7423
_____________________________________________________________________________________________
Simma lugnt: Arma2 - F4:AF - SH:5 - FSX - RO:41-45
nagon som kan bjuda pa en snabb recension, skriva nagot pa news kanske?
Spelades alldeles för lite för det, dels för att det knappt var nått folk och spelade när jag var ute och för att det verkligen är en alpha version. Jag gillar granaterna i det, bättre än i RO tyckte jag men det kan knappast i helhet mäta sig med det spelet. En patch var tydligen på gång också. Som sagt Alpha men ska bli kul att se vart det leder. Ja jo just fan, enligt dom själva så har dom övergett realism tänkadet lite grann men det kändes ändå inte som DOD iaf.
_____________________________________________________________________________________________
Simma lugnt: Arma2 - F4:AF - SH:5 - FSX - RO:41-45
var verkligen inget fel pa dod nar det kom.. men sa kopte jag spelet (behovde nagot for fa source grejen och halflife2 hade jag men steam problem).. long story short.. vem fan gillar DOD?

Gillar man dod spel ar det ju roligare med Unreal eller quake istallet for wwii miljo med lustiga vapen.. but it seems popular.

Lange leve RO.. blir lira nar kommer hem, skall joina anrop gruppen pa anrop ocksa.

Citera

granQ skrev:
Gillar man dod spel ar det ju roligare med Unreal eller quake istallet for wwii miljo med lustiga vapen.. but it seems popular.


Testade DOD när jag köpte DOD source för att kunna spela insurgency, jag är fortfarande deprimerad efter den händelsen, vete fan varför jag drog upp det spelet egentligen, RnL har mera gemensamt med RO än dod, jag fick bara känslan första gången att man fick skjuta in fler kulor i fienden innan han föll men igår lyckades jag då sänka fiender med ett skott.

Det finns inget crosshair givetvis. När man trycker fram mappen över banan lägger man undan vapnet och viker fram ett papper. Man kan klättra över staket och stängsel men spelet krashade varje gång jag skulle prova det.

Citera

granQ skrev:
Lange leve RO.. blir lira nar kommer hem, skall joina anrop gruppen pa anrop ocksa.


Tror jag ska försöka mig in på Darkest hour idag, sist så skulle typ varje server lägga till massa filer och när hastigheten gick 0.1% - 0,3% så gav jag upp.
_____________________________________________________________________________________________
Simma lugnt: Arma2 - F4:AF - SH:5 - FSX - RO:41-45