Visa ämne
Anrop » Anrop » Information
Teamspeak 3?
Ja Ja 11%[2 Röster]
Nej Nej 33%[6 Röster]
Saknar kompetens att välja. Saknar kompetens att välja. 56%[10 Röster]
Totalt antal röster : 18
 Skriv ut ämne
anrop mogen för teamspeak 3?
Vet inte vad ni tycker.. skall vi byta till ts 3 istället för 2?

Är det bra, någon som har koll och barnsjukdomar osv?
TS3 är fortf. i beta-stadiet och det märks tydligt. Jag vet inte hur anrops standardupplägg är för TS, men här är några problem som ShackTac har stött på:

1) Finns (ännu) ingen channel commander-funktion, och det finns inget sätt att replikera den heller. TS-utvecklarna har sagt att det är på väg dock.

2) Finns inget sätt att exportera/importera hotkeys, så om ni kör med ett upplägg hotkeys för att byta till/prata till kanaler så måste alla sitta och plita in dom själva istället för att importera en fil.

3) Man måste knyta "switch to channel"-hotkeys till en unik kanal, så man kan alltså inte ha två likadana kanal-upplägg för en "A-styrka" och "B-styrka" och använda sig av samma knappar till båda. Dvs. du kan inte ha en knapp till "Första gruppen" enbart, utan du måste ha till "A-Styrka/första gruppen" och "B-Styrka/första gruppen", dvs. en dubblering av antalet knapptryckningar.

4) 3D-positioneringen av ljud fungerar riktningsmässigt, men det finns inget direkt smidigt sätt att hantera funktionen på så man måste sitta och flytta runt folk manuellt i 3D-vyn. Dvs. direkt opraktiskt om man vill separera 'vanligt' snack från ledar-snack i höger/vänster-kanaler.



I övrigt är TS3 riktigt nice. Bra ljudkvalitét framförallt.
Vi använder ju inte sånt tjafs längre ändå... Pfft Eller?

i.imgur.com/RaoBdkV.png
Teamspeak 3 är nytt å´säkert jätte fräsigt osv. men låt den få löpa ut Betastadiet innan vi börjar använda det. Personligen så känner jag att ja vill slippa genomlida dess "barnsjukdommar" och hålla mig till ett fullt fungerande TS2 tills dess att TS3 kommer upp sig lite i version. Jag röstar därmed nej
cache.www.gametracker.com/server_info/46.253.198.200:2302/b_350_20_5A6C3E_383F2D_D2E1B5_2E3226.png
Divide and Conquer! Grin

Varför inte Mumble

http://6thsense.eu/forum/content.php?...-to-Mumble

Mumble "Status"
http://www.mumbleviewer.org

Mer OSS! Angry
Cum Deo et victribus armis
haft diskussionen innan och teamspeak gäller som standard. Så vida inte det är extremt bra skillnader, funktioner ( dvs inte bara "ljudkvalitet"Wink så kör vi på teamspeak då de flesta seriösa simulator människor använder just det.

Dvs målgruppen för anrop bör redan ha teamspeak, bör använda det i andra sammanhang.
6th Sense är ju inte så seriösa Wink

Mumbel är värt att utvärdera, styrkan ligger inte enbart i ljudet Shock
Cum Deo et victribus armis
Lade min röst på Nej. Tycker inte man bör införa en beta som standard (om det inte gäller BIS spel som lämnar beta stadiet efter 5 årGrin ) röstar dock för att behålla TS som program, alla andra spel jag lirar online är det TS som gäller och jag har i princip samma keys i de spelen, känns som extra arbete att ha två mjukvaror som presterar i princip samma sak.
Som det känns nu så fungerar teamspeak 2 bra för oss 4 som använder ts för tillfället men när arrowhead släpps så kommer kanske lusten för arma 2 tillbaka.
lusten för arma2 finns så räcker och blir över, tyvärr är ju möjligheten lika med noll :/

Citera

granQ skrev:
lusten för arma2 finns så räcker och blir över, tyvärr är ju möjligheten lika med noll :/

du kan ju inte gnälla.. om du verkligen vill kan du ju plocka ihop en speldator