Visa ämne
 Skriv ut ämne
Arma Önskelista
Saker vi skulle vilja se I Arma (förutom buggfixar)

* Explosioner som kan knocka dig till marken, och ge dig lite tinitus kanske

* Möjlighet att dra "kamrater" i skydd

mer ideer?
Ladda medans man går. Wink
Tappa magasin när man laddar medans man går
Att trycks upp/ner kartan utan att allt ska ladda och ha sig >_<
Mini karta [ESC]...

Önskar även att BIS kunde kostat på Arma nya fordonsljud...
Sedan kan man diskutera ljudnivåer och HMG ljud...
Redigerat av WolfAss den 2007-02-22 10:21
Ljudeffekterna är rent allmänt rätt klena. Hade hoppats på mer, typ som WGL-modden.
Hmm, inte så fördröjda dödsanimationer (t.ex. vid explosioner eller när man slänger sig ur fordon vid hög hastighet).
Möjligheten att stänga av bakgrunds"filmen" i menyerna och bara ha en enkel bild?
Möjlighet att starta med ett rent 2D interface (Så att jag kan editera missions på äldre icke dx9 kompatibla datorer)
Möjlighet att göra ammunitionsutjämning mellan AI gubbar.

Citera

Steel rat skrev:
Möjlighet att göra ammunitionsutjämning mellan AI gubbar.

Det hade varit jävligt nice! På Xbox-versionen av AA finns något liknande, ledaren stannar upp och man ger varandra magasin dock fylls ammunitionen på fullt istället för att utjämnas.
Redigerat av Dahlgren den 2007-02-23 00:08
Off the top of my head så anser jag att am utjämning "*BORDE*" fungera iom en del nya scripting kommandon i Arma:

*Räkna antalet mag för varje sold i grp (förmodligen svåraste delen)
*Räkna ut medelvärdet och avrunda till bästa heltal
*Ta bort alla mag från enheter och ge dem nya (medelvärdet)
om det bara är en mag sort är det rätt enkelt, men dynamiskt osv blir det nog mycke svårare. Tror faktiskt rätt liten användingsområde för det, även om jag gillar idéen.

Citera

Att trycks upp/ner kartan utan att allt ska ladda och ha sig >_<


BIS ska lösa det har de sagt. Vi får väl vänta och se om det kommer i någon patch framöver.

* vegitation som man faktiskt kan använda att gömma sig i

* och som sagt man kanske skulle kunna lösa kommandointerfacet snyggare och bättre

* mer CoOp

* Köp Spectating script ver av Kegety och gör det till standard

* Köp NIM realistic weather åxå
Redigerat av WolfAss den 2007-02-23 21:49
Kom på en grej min kompis sa när vi spelade ofp häromdagen, möjlighet att starta bränder. Skogsbränder, buskbränder eller varför inte bara en brand i ett hus vid explosioner eller dylikt?
Tjae, en pall brand i arma
Eld har roat mig sedan barnsben Smile
http://img.photobucket.com/albums/v51...onfire.jpg

Citera

ZiP skrev:
Kom på en grej min kompis sa när vi spelade ofp häromdagen, möjlighet att starta bränder. Skogsbränder, buskbränder eller varför inte bara en brand i ett hus vid explosioner eller dylikt?


finns till OFP.. Wink