Visa ämne
Gear up/down..
Sköts av piloten Sköts av piloten 68%[15 Röster]
Sköts av spelet Sköts av spelet 32%[7 Röster]
Totalt antal röster : 22
 Skriv ut ämne
SFP, Gear up manuellt eller automation
Blev en "design" diskussion på chatten precis, i korthet.

Skall piloten vara den som tar gear up/down.

Argument för piloten:

- Ökar "arbetsbördan", därmed "roligheten" med vara pilot
- Om man flyger 170 km/h på 10 meters höjd är hjulen ute (Går åtgärda med scripta egen lösning istället för BIS).

Argument för automation:

- Säkrare och mindre risk för piloten tar "eject" eller "engine off" och förstör för andra (Går scripta så helikoptern låses när man flyger)
- Mindre grejer i action menyn.
- Mindre tänka på vid laddning och så BIS fordon fungerar.
Sköts av piloten har 100 % av rösterna, seså bara och fixa nu.
Mundis Ex Igne Factus Est

i3.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/243/561/afc.gif
Jag tycker att det skall vara pilotens uppgift.
pilotstyrt, helt klart!
skriptat på hastighet och höjd i kombo.
Blir så jevvla mycket userActions på flyg annars så jag får rageBalkong svängningar.

HEXAgon franska Puma har skriptat, BIS Hind har, Johannes Tvålkopp har - varför inte ni?
odenhouse.servegame.com/OdenSig512.jpg

Citera

theOden skrev:
skriptat på hastighet och höjd i kombo.
Blir så jevvla mycket userActions på flyg annars så jag får rageBalkong svängningar.

HEXAgon franska Puma har skriptat, BIS Hind har, Johannes Tvålkopp har - varför inte ni?

Oden visar prov på oerhörd visdom, vi alla borde lyssna och lära
röstar för automatiskt, vill jag peta knappar åker jag allied force
oj, majoritet i forumet säger typ nej, men rösterna är 67% för action.. vet inte hur jag skall tolka detta Smile

och oden, när jag var ung, på ofp's tid.. var det ALLTID action meny.. jag har väl inge hängt med i dessa moderna dagar när datorn gör allt för en Smile

Tillsvidare kör vi scriptat då iallafall.
På helikoptrar så tycket jag att det ska vara automagiskt men inte på flygplan.

Vad händer om man vill landa i 171kmh? Man är körd är vad som händer.
Ett alternativ vore ju att också lägga upp frågan som en omröstning på större, internationella forum?

"Should the landing gear on an aircraft be deployed manually by the pilot, or autmatically by the game given a certain speed/altitude preset?"

Vill man "snabblanda" funkar ju landningsställen bra som luftbroms...
Ogion, näh.. av den enkla anledningen att SFP görs av folk på anrop, liras mest av folk på anrop.. så näh. Vi får väl se, majoritet röstar för piloten.. men vi få se.
Poängen var att göra den till en generisk frånga för att få en general consensus -.-
Alternativt skulle man kunna ha en on- och off-knapp för automatic gear up? Då får alla som de vill. Att ställa in sånt innan take off är inte så tidskrävande. Smile Det hade varit najs med det systemet i vissa situationer tycker jag. Men jag vill inte att det ska vara påslaget hela tiden. Jag vill helst bestämma över om det ska vara manuellt eller inte när jag flyger.
Redigerat av akhansson den 2010-06-13 14:43