Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Allmänt
 Skriv ut ämne
Frågestund
Hej på er!

Har lite frågor som jag behöver svar på för att fortsätta hålla intresset uppe för Arma2.

Fråga 1.
Finns det någon addon/patch/fix som gör att spelet flyter bättre för oss som inte får köpa ny dator?

Fråga 2.
Finns det någon typ av tutorial för hur spelet fungerar? altså hela vägen ut i fingerspetsarna?
har provkört tutorialmissions i spelet. Men känner mig fortfarande inte riktigt tillfreds.

Fråga 3.
Finns det någon enklare singleplayerbana som är bra för oss som fortfarande är gröna?

Fråga 4.
Operation Arrowhead eller inte? har inte spelat igenom storyn i första delen än.
Är det värt att köpa OA innan man spelat igenom första delen?

Hoppas på en vänlig själ som vill vägleda mig i mitt Arma2mörker.
Svar 1.
Spelet flyter inte ens bra på min dator, Core i7+5870. Smile
Hört denna? - http://www.youtube.com/watch?v=-DLJPr...DLJPr2lyno

Svar 2.
Spela med oss online så kommer du snabbt lära dig

Svar 3.
Gör egna, de är så jag gör ifall jag vill *lära mig* bättre om ett visst fordon, annars är Online att rekommendera.

Svar 4.
Storyn har inget gemensamt, men om du vill ha ett ArmA som flyter bättre så är AO att rekommendera, öken=mindre skog=flyter bättre.
Sen så har de senaste ArmA-kvällarna varit AO.

Hoppas jag har varit en vänlig själ nog nu. Smile
Tackar för snabba och klockrena svar! Du är vänlig själ så det räcker och blir över!
Har konstaterat att anrops forum har trevligast användare i sverige.

Spelet flyter perfekt när man är uppe i luften, på väldigt öppna fält och när det inte är
kaosartart med fiender runtomkring en. Så jag tror jag satsar på ökenkrig Wink
Redigerat av Pappak den 2010-07-20 11:43
låter bra, gissar att de flesta kommer att göra missions för arma2 + OA och med alla nya leksaker som kommer med oa är det inte ett dåligt köp.

bästa sättet att lära sig är nog att spela online, sen om det gäller att lära sig flyga helikopter eller liknande kanske det är uppskattat från medspelarna att man åtminstånde har testat att flyga runt lite i editorn innan man hoppar in på en slot som helipilot under ett spel. dock inget krav vi har ju folk här på anrop
som flyger heli i fyllan och villan och sånt kan även lätta upp stämningen Grin

Bästa sättet att lira med oss är att vara inne på irc kanalen anrop.net brukar oftast bli lite spontanlir frammåt kvällarna
Det finns ju proper modden man kan välja lite vad an vill förbättra genom att ta bort några lager. http://community....PROPER_Mod