Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Allmänt
Vad har du installerat?
Arma2 enbart Arma2 enbart 4%[1 Röst]
Combined Operations (A2+OA) Combined Operations (A2+OA) 80%[20 Röster]
Arrowhead enbart Arrowhead enbart 16%[4 Röster]
Totalt antal röster : 25
 Skriv ut ämne
POLL: Kör ni A2/CO/OA?
För att underlätta för alla som gör missions inom anrop tänkte jag starta en poll för att kolla om "alla" sitter med Combined Op eller om det är många som enbart har Arrowhead.
Redigerat av subroc den 2010-08-30 20:17
Jag kör med CO, dock är den rå-buggad med Steam. Iallafall så funkar den inte så som det är tänkt med Retail. Men, de har lovat att fixa det.

Citera

Chris_Acrobat skrev:
Jag kör med CO, dock är den rå-buggad med Steam. Iallafall så funkar den inte så som det är tänkt med Retail. Men, de har lovat att fixa det.


Vad är det egentligen som är så dåligt med BIS spel + Steam? Exakt vad är det som buggar? Jag kör CD version så jag vet inte.
Varför väljer man att köpa Steam istället för att ta det på Sprocket?
Har aldrig gillat Steam, och BIS verkar ju bara strula med steam.
Steam är jätte bra! men det är inte helt utan bekymmer. Steam har gjort så att Arma2 och OA ligger i var sin mapp vilket egentligen gör så att CO inte ska funka. Men då har de lämnat ut .OGG-filer som ska fixa detta genom att lura registret eller något. Detta funkar, men den gör också så att automatisk så är alla modar i ingame-Mod-lanchern inte funkar, det går ej att kryssa i eller kryssa av. Dock kan man fortfarande starta Modar via Startparametern. Sen är det andra liknande grejer med CO, som nu när jag vill starta min Didicated Server, då funkar inte CO, eftersom de ligger i var sin mapp.

hade det legat i samma mapp, vilket det borde, så hade det inte varit några problem alls, och då hade jag varit en Happy-Chris! Smile
(jag hoppas att de snart fixar så att de ligger i samma mapp istället)