Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Allmänt
 Skriv ut ämne
Problem med mods på olika versioner
Hej!
Jag är ny här på ert fina forum och även relativt ny till spelet ARMA 2, som jag för övrigt har lite problem med.
Är det något ni kan hjälpa mig med så är jag evigt tacksam - det snurrar rejält i huvudet efter att ha försökt få ett grepp om det här spelet och framförallt dess "aftermarket"-värld!

Förutsättningar:

För några dagar sedan drog jag hem ARMA 2 via steam. Strax efteråt köpte och installerade jag även operation arrowhead (fråga mig inte varför jag inte bara köpte "combined operations", jag hade ju tjänat en hunka där, det är historia nu iaf).
Nu sitter jag alltså med de två spelen, i separata installationsfolders.


Nu till problemen:

----Jag har "installerat" SFP och CBA till OA och det är funkis, men jag får det inte att funka till vanliga ARMA 2. Jag antar att det är för att det senaste SFP jag har tankat inte är gjort för ARMA 2 och dess version utan enbart till OA? Hur gör jag isf för att få SFP till arma 2?

----En till sak jag skulle vilja få svar på är om moddar i allmänhet funkar till "combined operations". Min dröm är att bara kunna trycka på EN ikon och starta ETT spel där jag har alla campaigns, alla maps, alla mods (SFP exempelvis) osv. Jag kan konstigt nog starta CO via steam och få allt gemensamt, men då funkar inte moddarna ordentligt och det blir ett allmänt strul. Jag har heller ingen ikon för CO, som jag kan göra genvägar till, utan jag måste alltid gå via steam. Fins det ens en möjlighet att jag kan få min dröm att gå i uppfyllelse eller är det helt kört?


Tack!
/Christoffer
usäkta att jag är lite trött på att förklara detta, jag har redan gjort det för flera andra, men jag ska beskirva för dig hur du kan köra dina modar med CO. Smile

Först startar du och stänger av både A2 och OA, sen så lägger du in dina modar (t.ex. SFP) i OA mappen.
Sen så trycker du på Properties i Steam för OA, sen där så trycker du på Set Launch Options. där i skriver du det du normalt skriver efter måladressen i genvägarna.
i detta fallet:
-mod=SFP

sen så väljer du Start CO från Steam-menyn och så får du A2+OA+SFP. Smile
för att köra CO utan SFP sår tar du bara bort SFP från Set Launch Options.
OBSERVERA, ska du köra med flera modar så måste du skriva det flera gånger.
t.ex.
-mod=SFP -mod=CBA -mod=ACRE -mod=Christoffer_är_bästa_namnet_som_finns!_Smile
Åhhh! Prisad vare Sossarna! Shock

Vore du här skulle jag kyssa dig!! Allt funkar perfa!

Tack skall du ha för den förklaringen! Smile

Nu skall jag njuta hela kvällen..
/Chrille

Citera

Coveise skrev:
Vore du här skulle jag kyssa dig!! Allt funkar perfa!

du skrämmer mig. Pfft

Citera

Coveise skrev:
Tack skall du ha för den förklaringen! Smile

Nu skall jag njuta hela kvällen..
/Chrille

du menar skuta? Wink
glad att jag kunde hjälpa till och att det funka, ha det bra!
syns kanske på min server i kväll då? Smile
haha!

Ber om ursäkt, blev lite överglad där kanske. Men du måste förstå, att få det att funka är en oerhörd känsla efter allt jox!

Jag har inte så stor koll på MP dessvärre. När jag har bemästrat resten av spelet skall jag pröva det också..
Redigerat av Coveise den 2010-09-21 14:54
gör tvärt om, bemästra MP först och sedan Singel, eller, gör Tutorialen först så du lär dig spelets funktioner, men det är i MP som man lär sig bäst. Trodde jag var bra innan jag gick med i Anrop, men sedan des har jag lärt mig mycket. Smile

PS. Det finns en Citat-knapp, använd den. Smile