Visa ämne
 Skriv ut ämne
Operation "10 svenska hus"..
Viktigast när det gäller färgerna/texturerna oavsett vilka det blir är väl att de smälter in i miljön. Neonversionerna låter vi vara tills SPF-ravepatch kommer.

Lagom mossbevuxna och lite allmänt slitna. Sen kanske det kunde vara kul med mobförråd i olika färger, eftersom det nu finns lite olika förslag, men det är det ni som lägger tid på produktionen som får avgöra. Smile
Redigerat av Skogstoken den 2011-10-27 16:10
Mobförrådet har fått nya takstolar

i73.photobucket.com/albums/i236/steel_rat1/mobfrrd3.jpg

Citera

Iggy skrev:
Viktigast när det gäller färgerna/texturerna oavsett vilka det blir är väl att de smälter in i miljön. Neonversionerna låter vi vara tills SPF-ravepatch kommer.

Lagom mossbevuxna och lite allmänt slitna. Sen kanske det kunde vara kul med mobförråd i olika färger, eftersom det nu finns lite olika förslag, men det är det ni som lägger tid på produktionen som får avgöra. Smile


en gång i tiden gjorde Ugga en hippie terrängbil Pfft kan säga att en rave version är aldrig långt bort Smile

Citera

granQ skrev:

Citera

Iggy skrev:
Viktigast när det gäller färgerna/texturerna oavsett vilka det blir är väl att de smälter in i miljön. Neonversionerna låter vi vara tills SPF-ravepatch kommer.


en gång i tiden gjorde Ugga en hippie terrängbil Pfft kan säga att en rave version är aldrig långt bort Smile


Synd att 1981 är lite sent för hippierörelsen, annars kunde man ju fixat ett gäng fredsaktivister av hårdrocksmodellerna, satt blommor i pipan på Ak4an och låtit polisen övervaka en protestmarsch som uppdrag Grin

Nä, nu börjar det flippa lite off topic här...

Snygga takstolar steel, jag skulle gärna hjälpa tilll att texturera nånting om jag hade tiden och kunskapen. Smile

Citera

Iggy skrev:

Citera

granQ skrev:

Citera

Iggy skrev:
Viktigast när det gäller färgerna/texturerna oavsett vilka det blir är väl att de smälter in i miljön. Neonversionerna låter vi vara tills SPF-ravepatch kommer.


en gång i tiden gjorde Ugga en hippie terrängbil Pfft kan säga att en rave version är aldrig långt bort Smile


Synd att 1981 är lite sent för hippierörelsen, annars kunde man ju fixat ett gäng fredsaktivister av hårdrocksmodellerna, satt blommor i pipan på Ak4an och låtit polisen övervaka en protestmarsch som uppdrag Grin

Nä, nu börjar det flippa lite off topic här...

Snygga takstolar steel, jag skulle gärna hjälpa tilll att texturera nånting om jag hade tiden och kunskapen. Smile

fast vissa saker kan ha kommit lite sent till sverige... kolla bara på kvinnlig rösträtt sist i norden eller europa
Kommer du ihåg hur det var förra vintern?
Dags att bygga en vallokal i form av ett mobförråd som är hippiemålat
ena ladugården har fått textur Smile
Har redan satt ut den på sturkö också.. så fin.
Granquist bifogade följande bild:bild:
bonde.jpg

Redigerat av Granquist den 2011-11-02 15:42
Trevligt Smile

Fixade texturlänkarna till sfp_cow_house_2.p3d så är den redo också att placeras ut. Samma byggnad fast utan ramp. Att variera med på kartan.
Redigerat av Steel rat den 2011-11-02 18:29
Satte lite färg på hammocken. Mysigare att sitta i trädgården då.

http://i73.photobucket.com/albums/i23...mmock2.jpg
Fast jag ändrade lite på mappningen, annars.blir det betong golv på våning
2. Skon textur till hammoken, riktigt 70-80 tal.

Och kul se att.du ger sig på alla steg Smile
Får justera golvet på ladan då så det stämmer

Ja, hammocken ser lite kultig ut Smile

Edit. Golvet fixat i ladan
Redigerat av Steel rat den 2011-11-04 23:29
På cow 2 då hoppas jag? 1:an hade jag ju fixat.

Förövrigt fick ett error på tredje texturen till hammoken, samt tre texturer känns lite overkill men kan jag fixa när tillbaka.

Föredrag steel rat, istället för nya hus behöver vi ruiner.... Är massa jobb med hus, först alla lods, sen ruiner osv.

Att göra så man kan skjuta bort en vägg vore kul på de större husen men något vi kan avakta med.. Viktigast är att de går spränga på något sätt.
Cow 2 ja Smile

Vet att det inte blev optimalt med tre texturer till hammocken men du känner ju till mina talanger på PS Pfft

Vad gäller för ruinerna? Ska man göra en ny modell i förstört skick med lodar, skugga, geo mm som vanligt?
Yes.. Tror jag. Fast så lite som det används så jobbar jag enligt metoden.
1) kopiera gamla
2) ta bort väggar och tak, släng in lite ruin tjafs
3) ta bort loddar
4) fixa geo, done...


Vi har trots allt många hus som skall fixas
@Steel_Rat
Kan med glädje meddela att bv206 går in i mobförrådet med 2m marginal Smile

Dörrarna på bottenvåningen på ladugården skulle behöva bli lite högre man slår ihuvet när man försöker gå in upprätt
Redigerat av Grip den 2011-11-07 01:19
Bra att 206:an passade Smile

Ska ta en titt på ladugården. Den är byggd för krumma bönder och inte resliga soldater Pfft
Dörren 1 dm högre nu på ladugården
Gjorde ett vägmärke att sätta vid infarten till bensinmacken:
[url]
http://i73.photob...o_fire.jpg[/url]
Redigerat av Steel rat den 2011-11-11 16:24
Brevlådan har fått lite enkel textur. Kan passa vid Ica?

http://i73.photobucket.com/albums/i23...t_box1.jpg
nu har grävskopan också fått textur..
Granquist bifogade följande bild:bild:
toy.jpg