Visa ämne
 Skriv ut ämne
Editingfråga
Håller på med ett litet uppdrag till ArmA. Enheter och waypoints är ute och klara, men nu vill jag givetvis ha ett slut på uppdraget. Jag har satt ut en "End#1"- trigger, längre än så har jag inte kommit...

Såhär vill jag att det ska vara: När alla, låt oss säga OPFOR, inom triggern är döda så ska uppdraget vara slut. Det är allt... För jag antar att Ending- triggern måste var runt de personer som måste dö.
i "actication" (sn där lista med massor, precis som End1), välj OPFOR, sen under det finns "present", "not preset", "detected by bluefor" osv.

Välj "not present".
sen skall det vara klart.
Tack för hjälpen! Ett problem bara - man måste skjuta sönder alla toma fordon inom triggern för att uppdraget ska avslutas.
Man ska inte behöva förstöra tomma fordon. Är de verkligen tomma, har du kollat att ingen gubbe gömmer sig någonstans?
Jag sitter och ritar på Strv-122 (skala 1:1) i AutoCAD, började med det i helgen och börjar att få fronten klar.

Snubblade på en detalj, som jag skulle vilja ha hjälp med.
Jag vill ha mått på 122:ans underrede.
Hur fanken ser den ut i underredet där bottenplåten vinklar uppåt mot chassiet, vilken vinkel har "plåten"??

Har någon utav er en detaljbild där man kan se chassiet i front, från främre hjulpar och upp till front. Detta gäller även bak, mellan drivhjul och bakre hjulpar..
Om Anrop fick en resourcesida med bilder, ritningar, skisser etc hade jag blivit grymt glad då jag själv försöker mig på liknande dock i Solid Edge istället. Samma princip, annat upplägg. Vi kanske skulle försöka samarbeta NON, jag kan få ritningar ur AutoCAD/Solid Edge till o2.
Fråga annars på www.soldf.com 's forum
Vi skulle kunna lägga upp en photobucket motsv. för bilder som alla kan ha någon form av gästlösen till... får titta mera på det...

Eller inte, går inte att ha en "master" nivå på det hela, går ju köra så att man delar lösenord osv. men då alltför lätt att "kapa" kontot. Får titta på någon annan lösning. "Problemet" med bildhosting är att det äter bandbredd av bara fan.
Redigerat av ugga den 2007-03-19 19:46

Citera

ZiP skrev:
Om Anrop fick en resourcesida med bilder, ritningar, skisser etc hade jag blivit grymt glad då jag själv försöker mig på liknande dock i Solid Edge istället. Samma princip, annat upplägg. Vi kanske skulle försöka samarbeta NON, jag kan få ritningar ur AutoCAD/Solid Edge till o2.


Tycker att det låter som en utmärkt idé. Smile
Det är jättekorkat att 10 personer sitter å ritar upp varisna varianter av en Leo-2:a.

Vore bra om man kunde komma överens om vilken modell och vem som gör vad.

Hittade en bra genomskärningsbild på nätet.
NON bifogade följande bild:bild:
comparison.jpg
Jag ska undersöka möjligheten att på en 1gb host ha en resourcewiki, vore det intressant? Så kan man ha artiklar på separata föremål med bilder, specs, ritningar, modeller etc.

Edit: ääää orka vänta på svar Pfft. Wiki'n är uppe, inte orkat skriva någon tutorial till hur man skriver artiklar eller dylikt, det kommer... Ingen riktig mall utformad än heller, styr upp det senare Smile. http://mjrzip.110mb.com/wiki/index.ph.../Huvudsida
Redigerat av Dahlgren den 2007-03-20 01:09

Citera

ZiP skrev:
Jag ska undersöka möjligheten att på en 1gb host ha en resourcewiki, vore det intressant? Så kan man ha artiklar på separata föremål med bilder, specs, ritningar, modeller etc.

Edit: ääää orka vänta på svar Pfft. Wiki'n är uppe, inte orkat skriva någon tutorial till hur man skriver artiklar eller dylikt, det kommer... Ingen riktig mall utformad än heller, styr upp det senare Smile. http://mjrzip.110mb.com/wiki/index.ph.../Huvudsida


Super!

Ska länka till en sida med referensbilder.
Är det någon som skulle kunna hjälpa mig?

Jag skulle vilja komma åt orginal M113 i O2 från ArmA för att kunna använda mig av banden till Strf-90.

Jag kunde inte öppna ArmAs 3ds orginalfiler. Sad
Någon utav er som har öppnat 3ds orginal filerna och i så fall berätta hur man gör?
ingen har lyckats öppna armas modeller ännu, OFP går använda men icke arma.
Hur mycket från det gamla mtrl (SFP-4) går att använda?

Det kanske går att utgå från 3D-modellerna och fixa texturerna, istället för att rita om varenda modell helt från scratch?

Finns det någon utav er som har jobbat med SFP som har "arbesfilerna" kvar?
Jag försökte att öppna SFP4 filerna i O2, men misslyckades Sad
inget.


tagits upp 20000 gånger om varför.
Jag har lite problem med Buldozer och får inte det att funka Sad

I egenskaper i O2 anger man sökväg till .dll filen. När jag anger att .dll ska hämtas från Buldozer så verkar programmet funka, men när jag an ger att .dll sökvägen ska vara i O2 mappen så verkar det som om buldozer inte startar fullt ut.

Hur har ni gjort för att få Buldozer att funka? Måste man ha OFP installerat för att Buldozer ska funka?
Redigerat av NON den 2007-05-02 09:58
Ja, åtminstone måste en serienyckel från Operation Flashpoint finnas i Windows registret.
Någon som har hört om Oxygen och Buldozer snart kommer till ArmA?

/NON
lol, den var bra Pfft

Citera

ugga skrev:
lol, den var bra Pfft


Jo, jag vet att det låter lite korkat, men...

Alla äger inte OFP som har ArmA och man behöver åtminståne "reg" på OFP i datorn för Buldozer.

Visst går det att köra Oxygen utan Buldozer, men det underlättar.
Gatebuilder kanske kan vara något?
http://bxbx.atrey.vdsoft.org/gatebuil...uilder.php

BX GateBuilder 0.0.2.5
http://bxbx.atrey.vdsoft.org/GateBuil...er0025.rar


bxbx.atrey.vdsoft.org/bxgb2m.JPG
http://bxbx.atrey.vdsoft.org/bxgb2.JPG
Redigerat av WolfAss den 2007-06-07 08:07
Cum Deo et victribus armis