Visa ämne
Anrop » Anrop » Off-topic
 Skriv ut ämne
Hårdvara för bästa möjliga spelupplevelse?
Hej gott folk jag tänkte dra lite hjälp av er outsinliga vidsom inom området ARMA 2 vs hårdvara.

Detta sitter jag på nu:

OS: Win 7 x64
CPU: Intel q4400 OC till 3 Ghz
MINNE: 6 Gb PC3500
GPU: XFX GTS 250 512 mb

WD Hd på 500 gb 7200 rpm

Mina fråga:

Kommer jag kunna köra Arma 2 på normal grafik i upplösningen 1920x1080 om jag byter grafikkortet till ett Nvidia GTX 460 1GB?
normal grafik och arma är alltid spännande..

vad är viktigaste fps? vilken view distance brukar du ha, vilken typ av mission..

men rent spontant, du har grym dator, så du lär inte ha några problem Smile
haha ja kanske jag har, det är en burk byggd för rendering som ny byter syfte lite Smile

Viktigast är väl egentligen att kunna ha bra fps vid 2500 i viewdistance, postprocess och AA är inget viktigt för min del.

Uppdragen jag gillar att köra är av den lite längre och ickelinjära typen dvs de tar 2-3 timmar att dra igenom med polarna.

Det kanske är settings som jag ska pilla med istället för att byta delar?
Om du kör med senaste patcherna så ska det inte vara någon fara att ha lång viewdistance. Jag kör på 5000 utan problem.
Core i7 och 5870

Eller, utan problem är på domnation när jag ställer bort allt gräs. Smile
men 2500 räcker gott och väl om du bara är ute efter att spela, jag kör på 5000 för jag vill ha en känsla av miljö och inlevelse.

ArmA2 - Real-Life Simulator. Grin
2 x 580gtx så kan man frapsa också Smile men jag väntar me fraps tills vi lirar med acre på coopsen Grin då kan man få fin film.

Men just din burk borde väl klara hyffsat, det finns en hel del tweaks man kan göra Smile
Skrivbords SSG Grin

Jag är idel öra! SLI config fixar inte mitt moderkort har bara en PCI-e plats.. men tweaks vill jag gärna ha tips på!

Senaste patcharna då, jag har arma 2 och OA via Steam hindrar det något? jag tycker det drar ner rejält över 2000 i viewdistance...
mycket handlar om kartan också.. chernarus inne i stan brukar knäcka rätt många medans Utes kan man ju ha 10 000 i view distance även med en dålig dator Smile

Citera

sillburk skrev:
2 x 580gtx så kan man frapsa också Smile

Det fixar min dator också och jag har bara ett kort. Smile
Hus brukar inte va några problem för mig, de är dom där jevla träden å buskarna som jag får feta fps drops av. Takistan har inte så mycke sånt dock så den flyter ganska bra men ska jag spela djupt inne i skogen på cherna så får jag sänka grafiken eller slå på proper moddarna.
Det är väl det som är kruxet jag gillar skog med undervegetation Grin och viewdistance... crap
då får du vänta till år 2150, då kanske du kan ha på medel-grafik... Grin

Citera

Chris_Acrobat skrev:
då får du vänta till år 2150, då kanske du kan ha på medel-grafik... Grin


Jaha men dåså Wink det blir väntan värt hoppas jag....

Har mixtrat runt lite nu och fått det helt ok spelbart i 1920x1080...med en viewdistance på 2500 på chernarus i skogen.
mina settings är allt på max, 1920*1080 och viewdistance ca 5000.
Bortsett från AA och texturfiltrering, de ligger på näst lägsta, om lägsta är att de är avstängda.
Funkar sådär i ArmA2, men jag ligger strax under 30 FPS på Chernarus. Spelbart, men inte mer. Bortsett från kul. Smile
Dock funkar det perfekt i Takistan. Grin