Visa ämne
Anrop » Anrop » FAQ
 Skriv ut ämne
Introduktion till Helikopter
Började med att jag skulle lära BMJ hur man driftar med Hind som ryssarna gör. Sen tänkte jag att det är lika bra att göra en komplett guide på bra manövrar.

Du får högerklicka på bilderna och välja Visa bild.

Nybörjare:
img12.imageshack.us/img12/3294/basicnw.jpg
Nybörjare: Del 2
img844.imageshack.us/img844/3196/basic2b.jpg
Nybörjare: Del 3
img576.imageshack.us/img576/4628/basic3.jpg

Powerlift i lutning:
img12.imageshack.us/img12/8379/powerlift.jpg
Powerstop:
img809.imageshack.us/img809/3011/powerstop.jpg
Powerstop Full bakåt:
img638.imageshack.us/img638/4352/powerstopfullback.jpg

Bromsa genom att gira:
img195.imageshack.us/img195/1998/kurvlandning.jpg
Drifta i cirkel.
img52.imageshack.us/img52/430/driftq.jpg

Credits:
Mig själv för att jag är så himla allmänbildad.
Gary för helt underbara sketchbilder på Flygfordon.
http://www.inetre...html#rotor
Arma 2 och Bohemian Rapsody studio för spelet.

Om ni har fler manövrar jag ska skapa guider på så får ni gärna lära mig dem så gör jag en guide sen.
Dessa har jag lärt mig själv och sett på youtube.

Disclaimer: Ni med Joystick och pedaler får lista ut knappar och styrinstrument själva.
Och ni får inte använda min guide till att skada er själva eller andra. Till exempel: skriva ut den på papper och skära er.
Jag tar inte heller ansvar för att du kraschar helikoptrar efter att ha läst denna guide.

Mitt första inlägg rockar hårt.
Redigerat av Zeon den 2011-03-03 18:58
Jag kör och kör och kör men helikoptern står kvar på marken, vad gör jag för fel?
Blir så ledsen att jag snart tar med mig utskriften och går full-emo.

/Bengt-Evert
odenhouse.servegame.com/OdenSig512.jpg
Utmärkt iniativ Grin
Fick mig att tänka på följande SP scenario från Dslyecxi
http://www.armaholic.com/page.php?id=...p?id=12751
Haha riktigt trevligt. Jag brukar testa nya manövrar med folk i bagaget som en o annan fått erfara :/ Men alltid kul o flyga runt med blackhawken och komma på nya saker.

snyggt gjort Smile

Citera

theOden skrev:
Jag kör och kör och kör men helikoptern står kvar på marken, vad gör jag för fel?
Blir så ledsen att jag snart tar med mig utskriften och går full-emo.

/Bengt-Evert

Lilla gubben, du måste trycka på Q också.

Citera

sillburk skrev:
Haha riktigt trevligt. Jag brukar testa nya manövrar med folk i bagaget som en o annan fått erfara :/ Men alltid kul o flyga runt med blackhawken och komma på nya saker.

snyggt gjort Smile

Testar manövrar med folk i bagaget. Alla blir glada när helikoptern brinner på marken.

Jag kom på en till manöver medans jag tänkte. Powerstop fullt bakåt, sen ska jag göra en basic 3 med hur man landar på olika underlag.
Redigerat av Zeon den 2011-02-25 12:12
du glömt den viktigaste.. "hur gör man för att hinna före alla andra och sno helikoptern"
"TK for pilot seat" är en gammal klassiker på public servers.
dl.dropboxusercontent.com/u/6898448/swebat/pics/logo250.png
Bra guide! Fast en annan är ju redan mästare på sånt här efter många års träning i simulatorer och spel. Wink

Rekommenderar starkt joystick även om det går att använda keyboard. Du får aldrig samma möjlighet till tvära kast med knappar.

Sen är det väl övning, övning, övning som gäller. Rekommenderar att man övar så det sitter bra. Har varit med för många gånger där alla moment utom landning går bra. Trist att sitta där i helin och se sin grupp dö för att piloten aldrig orkat träna landningar.
och ni (alltid sådär 90% av alla som spelar), som är duktiga piloter, flyg alltid i första person vy.

När vi kör seriöst är det låst första personsvy och allt för många som landar ovanpå träd eller slå i stjärtfenan..
då skyller man på att färdmekanikern hade alt-tabbat ut och surfade pr0n
Jag slängde in Powerstop full bakåt.

Jag försöker minnas fler manövrar så om någon tycker att jag inte har tagit med en specifik manöver så får ni gärna skriva vad den heter.

Edit: Basic 3 Inlagt
Redigerat av Zeon den 2011-03-03 18:58
Någon som skulle vilja uppdatera guiden då bilderna inte är tilgängliga? Smile

Har suttit några timmar nu men får inte till nån vettig inbromsningsteknik och landar sällan där jag tänkt...

Mvh Gibson
Jag rensade ut gamla bilder på imageshack och tänkte inte på att jag hade bilder kopplade till den här tråden.

Men perfektionist som jag är så har jag sparat alla bilderna och laddar nu upp dem här till dig: http://www.mediaf...d7wpwor19i
Stop. Hammertime.

Citera

mossarelli skrev:

Jag rensade ut gamla bilder på imageshack och tänkte inte på att jag hade bilder kopplade till den här tråden.

Men perfektionist som jag är så har jag sparat alla bilderna och laddar nu upp dem här till dig: http://www.mediaf...d7wpwor19i


Sedär! Man tackar! Grin