Visa ämne
 Skriv ut ämne
Operation Flashpoint 2!
sett "armed assault black hawk down" filmen? dar ser arma hur javla grymt ut som helst, men trots samma grafik, modeller osv sa ar ju inte riktigt spelupplevelsen san..


Sibylla, har du hort nagot om vilken motor dom har osv.. inte hort nagot, trodde var egen utvecklad (sa aven verktygen isafall, alternativt standard verktyg som 3dmax)
Grävde lite, verkar som du har rätt granQ.
Motorn heter tydligen EGO och verkar vara hemsnickrad. CMs forum

Utvecklas tydligen till XBOX360, PS3 och PC. Gamespot Preview

IGN rapporterar att alla tre versionerna kommer ha uppdragseditor.IGN

Vidare grävande på CMs forum gav en post av en högst inofficiell postare som hävdade att CM sagt "Modders will be happy". Vi får väl se vad dom menar med det.

Så OK, min första reaktion var kanske för oinformerad och pessimistisk.
Visserligen bygger allt vi sett hittils på förrenderad video, men vafan. Det ser ju sjukt snyggt ut. Jag vägrar tro att vi kan få både looks, kvalitet och modvänlighet. It's umpossable I tells you!

Edit: Vafan tänkte jag när jag sepe-animerade min avatar? Nu står korvjäveln still.
Redigerat av Sibylla den 2008-07-18 02:12
kolla nyss på den nya trailen, måste säga att det ser bra ut, hoppas bara att det kommer med en bra editor och bra mp. Blev så besviken på arma men man får ju nytt hopp nu när man ser ofp2. Må nu gud göra detta spel bra Grin
IMO är det bara bullshots från CMs sida. Visst, jätte fint och ascool video. Men den säger egentligen inget om spelet.
Mera in-game tack
Känslan är det viktigaste för mig, då kan jag gärna göra avhåll på andra saker och kollar man på bilderna så ser det lite elakt ut. Visst var det så att iaf fordonen skulle slitas och bli skitiga allteftersom? Hoppas vapen och soldater också får den funktionen.
_____________________________________________________________________________________________
Simma lugnt: Arma2 - F4:AF - SH:5 - FSX - RO:41-45
Folk ni måste se det här! Shock
http://www.gametrailers.com/player/37...37090.html
Redigerat av NordicStormtrooper den 2008-07-18 14:28
_____________________________________________________________________________________________
Simma lugnt: Arma2 - F4:AF - SH:5 - FSX - RO:41-45

Citera

NordicStormtrooper skrev:
Folk ni måste se det här! Shock
http://www.gametrailers.com/player/37...37090.html

OMG det där såg inte fel ut Grin

SCAR <3
Är det någon som har koll på vilket upplägg de har?

Är det en "riktig" efterföljare till OFP, alltså ett öppet landskap, eller blir det mer som Battlefield, kuta och skjuta i en mindre bana.
Skulle väl vara en icke dynamisk kampanj (á OFP, ArmA) vilket är lite synd Sad. Men jo, öppen terräng lär det väl vara, om du spelat OFP demon så vet du vad som hände om man försökte utforska ön (säkert så i riktiga OFP med men inte provat) Wink
Zip la jag nog aldrig märke till under demot Pfft

vad händer ? GrinGrinGrinGrinGrinGrinGrinGrinD Shock

Citera

Steel rat skrev:
Är det någon som har koll på vilket upplägg de har?

Är det en "riktig" efterföljare till OFP, alltså ett öppet landskap, eller blir det mer som Battlefield, kuta och skjuta i en mindre bana.


Om du kollar på developer walkthrough videon jag nyss postade så får du svar på frågan.
_____________________________________________________________________________________________
Simma lugnt: Arma2 - F4:AF - SH:5 - FSX - RO:41-45

Citera

Wobble skrev:
Zip la jag nog aldrig märke till under demot Pfft

vad händer ? GrinGrinGrinGrinGrinGrinGrinGrinD Shock


Man dog
oh Grin själv gillar jag julgranarna på julafton Grin
en trigger som spelade "ak74" ljudet och sen "player sethealth 0"... smart satt borde anvandas mer Smile
För er som missade i34 live-stream presentationen av OFP2 så har SHWiiNG från BIS-forumet som var där personligen gjort en snabb sammanfattning av hans intryck:

New information

- amphibious vehicles confirmed
- Tactically aware AI system
- MENU SEEN
- Full character personalisation
- over 400Gb of data! used for research - weapons, tactics etc
- Vehicles, weapons do become worn and dirty when used
- 220 sqKm without Sea
- 4 hours walk, 20 mins fast vehicle
- Full geological features, valleys, rivers etc
- Mockup of dense forest has been shown + farm - LIVE video!! very impressive
- Live video of destruction shown
- Persistence of Damage effects
- Dynamic night / day / weather cycle - video shown
- Full vehicle embarking animations
- Full weapon animations + reloads
- Guy was having an orgasm at level of detail
- player must learn how to use a weapon based on manuals
- 50 Vehicles - Land air, sea
- Live video of tank firing - Ingame models and dynamics
- First time public appearance?
- AI - Commander based - AI wathed you and moves their units like a commander
- Spring 2009
- Multiplayer - accessibility -
- Crossplatofrm - simplifying interfaces? enforced codemasters to use innovation in controllability
the PC versions have not been dumbed down and neither have the console platforms
- Multiplayer game types - definite - Co-op campaign up to 4 of your friends
Annihilation - deathmatch - war of attrition
- PLA classified information - apparent the PLA have been making themselves worthy of defeating the americans
- Armies have different balancing attributes such as soldier age, experience, training
- uses a dynamic loading system , where the island is shown with out excessive system load
_____________________________________________________________________________________________
Simma lugnt: Arma2 - F4:AF - SH:5 - FSX - RO:41-45
man får ju hoppas att "up to 4 players" bara gäller kampanj läget och att enskilda uppdrag klarar fler spelare Shock
later anda valdigt imponerande.. fast tror finns plats for bade ArmA II och OFP 2 pa min harddisk, speciellt da arma kommer tidigare..
Nya filmer, intervjuer och lite ingame.

http://community.codemasters.com/foru...p?t=303567


EDIT. granQ fixar länken
Redigerat av Granquist den 2008-08-21 10:24
i.imgur.com/RaoBdkV.png
ser ju grymt fräckare ut än arma II iallafall..
På senaste videon från GC08 så kan man se att dom verkligen kommer att leva upp till att skapa en realistisk krigsmiljö något Arma kapitalt misslyckades med och kan dom få de tyngre fordonen att inte hoppa omkring som plastleksaker så vet jag vilket spel jag ska satsa på.(Kommer dock att köpa ArmaII då det släpps före hehe)

Frågan är bara hur moddningsbart spelet blir, ska man gissa på att dom fortfarande jobbar på det? OFPII är ju trots allt "bara" i alpha stadiet.
_____________________________________________________________________________________________
Simma lugnt: Arma2 - F4:AF - SH:5 - FSX - RO:41-45