Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
Domination area..
Nu är jag ingen större vän av domination som många redan vet men då det är så otroligt populärt och många nya så tänkte jag kolla intresse på göra en forum avdelning för domination, där man kan ha stickys, lämna sitt UID för clan area osv.

Dock krävs det någon som tar på sig uppgiften att vara moderator där (min tanke är klerkan och kenta), så frågan går i första hand över till dem.

Tanken är ju även att kanske lägga upp guider på hur det funkar, hur man kommer ingame osv som alla kan skriva och admins kan välja klistra/redigera/flytta så blir lätt läst.
Absolut granQ.

Tillåt mig presentera mig :

I spelet och på TS3 heter jag Kent.
Jag är den som skriver in UID's samt fipplar med banorna vid behov.

Nu kan jag inte ta åt mig hela äran av vår nuvarande mission eftersom vi fick den av The Wrecking Crew. Sen har jag även fått en del hjälp av theOden vad gäller en del programmering(dyn dom-inslag , IED's samt konverteringen till revive).
Vad gäller UID's var dom från början på respektive fordon , nu tack vare lite hjälp från 7cav's duktiga programmerare sitter kollen nu på Area's istället.
Så ni som ännu inte gett mig era UID's för inskrivning kommer absolut att bli skickade i "finkan" när ni försöker komma in i clan-området.

Och vad gäller Clan area så finns en teleport vid flygledartornet i Rasman.
I clanarea finns även en returteleport. På kartan syns inte nån yta utmärkt men den är utstakad med stora feta skyltar när ni kommer dit.
I Clanarea finns i dagsläget 2 stryker-MC som jag satt under högre vakt så att vi inte har nån artyspamming av några områden. DVS ni måste visa att ni kan hantera och följa artilleri instruktioner innan ni får tillgång till dom.
Eftersom vi nu har låst arean till UID's så kan godkända medlemmar i nuläget hämta fordon från clanarea och lämna till public.
Gör nu detta med omsorg och gärna bara till folk ni vet kan hantera grejorna. skulle några av dessa fordon förstöras så är det lugnt , dom respawnar.
Även att tänka på, vid södra basen finns även servicepoints för respektive fordonstyp(helo, plane och vehicle). dessa är inte i några zoner så dom är lite av public.
Likaså finns ett antal vapenlådor som inte heller ligger i clanarea, men vapnen i dom är begränsade.

Nu ni som vill träna lite på era vapen så finns ett antal måltavlor(ej låsbara) utplacerade i terrängen söder om Loy Manara airfield.
Tanken är att ni som inte är vana vid era vapen ska kunna träna skyttet innan ni ger in i hetluften med dom.
Har jag nu glömt något är det bara för insatta spelare att fylla i vidare info.

Ha så kul så syns vi i spelet.
lite varning om IED´s. Man måste vara engineer och ha tre lediga slots för att desarmera.
Om Dog.Tag.dk är inne finns nästan alltid ett MHQ ute på banan ganska nära AO.

Citera

kotten747 skrev:

Eftersom vi nu har låst arean till UID's så kan godkända medlemmar i nuläget hämta fordon från clanarea och lämna till public.




Man behöver inte skicka UID't igen eller? Har för mig att mitt inte fungerade när vi bytte till clan area.
Archaeon; om du i dagsläget kan komma in i området , så behöver du inte skicka nåt till mig , nej.
Men just nu har jag inte dig i min mail lista så du har nog skickat ditt till klerkan varför jag just nu inte vet om du är godkänd eller inte.
dessutom finns i nuläget ett training area vid rasman airfield dit du behöver högre clearance för att komma in.
Säker på att jag skickade UID't till dig via PM.
Då har vi en "Alpha"- version klar av East revive som vi behöver testa lite granna innan vi släpper den fullt ut.
Jag kommer sätta upp en server som får gå över natten. dom som känner sig manade kan ju hoppa in och testa och lämna sin rapport om vad som behöver ändras.
Och nu så har theOden levererat en korrigerad version(tack theOden) som nu verkar funka som den ska.
Den ligger i posten så så fort Klerkan fixat in den på servern ska det finnas 2 Anrops alternativ banor.
Jag kommer fortsätta leta banor att modda om till "Anrop", har ni förslag hör gärna av er.
Jag är sugen att köra Warfare med Anrop.
warfare + sfp vore kul ja Wink
hmm jag tog och letade lite warfare på armaholic men kan bara hitta för chernarus och andra kartor , inga för Takistan.
Så om ni har nån liggande kan ni maila dom till mig eller Klerkan, alternativt så lägger ni en länk i tråden.
Vad är warfare? Förstår att det är nån smart mod för utmanande AI?
Det är väl bara att gå in på nån server som kör Warfare och ladda ner missionet och sen när du har gjort det så är det bara att gå in i MP misisons och öppna det? Eller? Jag vet inte vad som behövs för att kunna modda misisons som andra har gjort.
Gör inte som jag gör. Gör som jag säger.
warfare är som ett strategi spel fast i FPS.

T ex:

Du får pengar för kontrollera städer.
Pengarna används för bygga fabriker som du köper fordon ifrån.
Sådär då har jag trilskats lite med en East-revive mission så att vi nu har en klanarea samt lite lätta public-fordon.
La även in en FoB med helo och vehicle service, plus lite små fordon.

Sen så alla ni som lämnar sina fordon ute i sandlådan och inte bryr sig om dom, inga fordon kommer tillbaks till bas pga att dom är övergivna,
så där ni ställer dom, skadade eller ej så blir dom kvar där.
Och jag kommer INTE springa runt och leta efter dom.

Nu har jag dessutom lagt in lite understöd med 2 grk samt 1 art.
GRK finns för public medans artilleriet sitter i klanarea.
Missbruka någondera , dvs bomba skiten ur AO på måfå, och jag tar bort dom direkt.
Och nej jag kommer inte lägga in en Su-25 för er flygtokiga bombare, ni får fortsätta kämpa tills ni får en i mission reward.
Mer flyg till Anrops piloter! Vi är ett gäng som får knuffas i cockpits och de är ruskigt trånga.
Altså, det kan ha varit jag!
Håller med! Vi slåss om dem!
Gör inte som jag gör. Gör som jag säger.
Ser inget problem, ta en valfri domination-kopia och lägg in 43 stridsplan av önskad typ och kör igång uppdraget på er egna server?
odenhouse.servegame.com/OdenSig512.jpg
Grundlig poäng där Oden, dock förutsätter detta ork tid och en extra dator. Självklart rättar vi efter de mäkta fixarna, jag bara önskade. Wink
Altså, det kan ha varit jag!
Ja då var det dags för ännu en version av våran kära domination bana.
Har i dagarna initierat en konverting till SFP, så inom kort hoppas jag det arbetet blir färdigt.
Tanken är att det kommer finnas EN pilotgrupp och en enginers/understöds-grupp.
Det kommer alltså inte finnas några engineers i dom andra grupperna mer.
Dessutom har jag gjort om en man till ytterligare en Rescue-operator så att det ska finnas 2 public samt admins.
För er flygtokiga ska det finnas en del att jobba med , tanken är dock att det ska va piloternas jobb.
Sen satt jag och lekte med tanken att vi kanske skulle kunna göra en liten promotion video för sfp vid nåt tillfälle där vi kör ett storstilat , snyggt och effektivt anfall av en stad.
Allting naturligtvis styrt av en man och där alla kör sina roller på ett korrekt sätt , och inte på nåt jävla cowboys vis.
Ni som vill vara med kan ju anmäla intresse så ska vi nog kunna fixa till ett bra tillfälle för detta.