Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
är det Daffman som är spammboten?
Ja Ja 88%[7 Röster]
Nej Nej 13%[1 Röst]
Totalt antal röster : 8
 Skriv ut ämne
Coop Torsdag 2011-03-03 19:30
Hejsan Anropare

Blev kul sist vi körde så tänkte hosta ett till eller låna chris server om det funkar för honom Smile
Det finns en hel drös missions på Chris Server så anta att vi har hittat något roligt tills vi börjar.

Tid blir 19:30 och JIP ska fungera.

Själv gillar jag teamwork och köra med tydliga mål och ordergivning. Vill man köra cowboy så har vi alltid dominationservern Smile
(även fast det kanske inte uppskattas där heller). Men viktigast är att det blir roligt ;> Vågar påstå att röra sig taktiskt och tänka över sina drag gör arma och sfp till en grym kombination.

Så har du lust o köra sfp med teamwork ikväll kom gärna in på TS.

ACRE och nyaste SFP är att rekommendera.
Redigerat av sillburk den 2011-03-03 10:33
Jag är lugnt på!
Alltid kul med teamwork!
Jag är på! Ni behöver inte fråga för att köra på servern. Smile
Är den på så kör bara! Smile
Det är bara om ni behöver ändra PW till hejsna eller något som ni behöver höra av er och säga det innan. Smile

Men jag är med 19:30!
Jag kan tänka mig vara med också. Smile
Fan! Jag jobbar kväll! Sad Hoppas det blir fredagslir med SFP!
count me in Smile
kan behöva lite paus från KP CTI
vad står KP för?
Kamrat Posten? Pfft
Är också med!
Det var riktigt kul igår.

Speciellt till en början när vi hade våra dedikerade grupper och vettig orderhierarki.
När vi sedan började dö blev det lite svårare, då man fick stå där på basen, titta på varandra,
rycka på axlarna och bestämma sig för att vara en ny grupp och åka iväg.
Någon tog kanske självmant ett flygdon och stack?

Några idéer på ifall vi kan/ska styra upp förfarandet i en sådan situation?

Man vill kanske i första hand försöka joina sin gamla grupp, dels för att det ska vara ordning
och reda, dels för att den gruppen har blivit försvagad, vilket i sin tur kan leda till att man börjar
slå ihop ett par försvagade grupper och då gäller inte längre nåt av det som var till en början uppsatt.
Man kan visserligen slå ihop grupperna under en krissituation, men min tanke är att när förstärkning
kommer, försöker man antingen joina sin grupp direkt eller att vi återsamlas och gör ett nytt försök?

Citera

Vrazalica skrev:
Det var riktigt kul igår.

Speciellt till en början när vi hade våra dedikerade grupper och vettig orderhierarki.
När vi sedan började dö blev det lite svårare, då man fick stå där på basen, titta på varandra,
rycka på axlarna och bestämma sig för att vara en ny grupp och åka iväg.
Någon tog kanske självmant ett flygdon och stack?

Några idéer på ifall vi kan/ska styra upp förfarandet i en sådan situation?

Man vill kanske i första hand försöka joina sin gamla grupp, dels för att det ska vara ordning
och reda, dels för att den gruppen har blivit försvagad, vilket i sin tur kan leda till att man börjar
slå ihop ett par försvagade grupper och då gäller inte längre nåt av det som var till en början uppsatt.
Man kan visserligen slå ihop grupperna under en krissituation, men min tanke är att när förstärkning
kommer, försöker man antingen joina sin grupp direkt eller att vi återsamlas och gör ett nytt försök?


Ja det blev kaoz och inge grejor i bilen när vi börja trilla av. Är ny på att leda så det blev ju att samla ihop alla till en grupp och först lösa uppgiften. Stora avstånd och våran chopperpilot kraschade mest så det blev inge taxi från basen Smile

Den typen av uppdrag är lite extra klurig. Svårt att hitta en balans så man inte blir skrikhals och allt bara fallerar.
Jag tror dock att tar man tid på sig i början och förklarar vad som ska göras när folk dör och vad som händer om vi måste omgruppera så blir det säkert roligare och effektivare.

Skulle vilja lira lite mer strid i bebyggelse med grupper om 3-4 pers. Där grupperna kan uppträda autonomt med samtidigt som de jobbar mot ett och samma mål.

Men i början flöt det ju på bra Smile
mm, vi dog först och tok väntade i basen, hade lite trevligt och snackade skit men efter sådär 15 minuter och fortfarande ingen kontakt med heli så tog vi strf90. Halvvägs tillbaka möter vi vår helikopter i form av en bil...

tror pajade mycket där.. men som vanligt när man försöker köra domination och liknande missions seriöst.

Måste till bra uppstyrt om vad som händer när man dör.
om du snackar om mig gQ så slutade jag vara pilot väldigt tidigt. Det var alldeles för dimmigt för att jag skulle känna mig nyttig på den banan.
"Oj, kolla ett berg!" *BOOM!*Die Hard 2 FTW! Pfft

Citera

Chris_Acrobat skrev:
om du snackar om mig gQ så slutade jag vara pilot väldigt tidigt. Det var alldeles för dimmigt för att jag skulle känna mig nyttig på den banan.
"Oj, kolla ett berg!" *BOOM!*Die Hard 2 FTW! Pfft


men ingen som fattade det.. skyller inte på dig chris, men det var ju uppenbart att lite mer styrning och ledning av hela vore önskvärt.

Citera

granQ skrev:

Citera

Chris_Acrobat skrev:
om du snackar om mig gQ så slutade jag vara pilot väldigt tidigt. Det var alldeles för dimmigt för att jag skulle känna mig nyttig på den banan.
"Oj, kolla ett berg!" *BOOM!*Die Hard 2 FTW! Pfft


men ingen som fattade det.. skyller inte på dig chris, men det var ju uppenbart att lite mer styrning och ledning av hela vore önskvärt.


Ja jag borde tagit tag i det och markerat LZ så chris kunde airliftat in de som respawnat i basen. Värt och tänka på till nästa gång.