Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
Vad tycker du?
verifySignatures=1; (på) verifySignatures=1; (på) 50%[3 Röster]
verifySignatures=0; (av) verifySignatures=0; (av) 50%[3 Röster]
Totalt antal röster : 6
 Skriv ut ämne
verifySignatures = 1 eller 0 (På eller av?)
Hej allihopa, jag och gQ har diskuterat om min server om den ska begränsa till användare med samma tillägg som servern och resten slängs man ut.
Fördelen med detta är att ingen kan komma in med tillägg som servern inte stödjer och stoppa (till viss mån) fusk, men det bästa med att ha den på är att man kan stoppa folk med ACE (Advanced Combat Environment) att komma in vilket får servern att krascha.
Stora nackdelen dock med att ha den på är att man måste köra med exakt samma som servern använder, det inkluderar ArmA2+OA. När det kommer en ny uppdatering på de saker på de moddar som servern använder så är det bara en kort tidsfråga tills servern är uppdaterad och klar för att spela, den största flaskhalsen är att jag måste fåreda på att det finns en ny uppdatering och till detta har jag tagit hjälp av Google Docs. - https://spreadsheets.google.com/viewf...MWI4QlE6MQ
Så att jag direkt får reda på när någon upptäcker att min server är o-uppdaterad.

Men som sakt, om verifySignatures är på så kommer inte de som saknar ArmA2 eller OA att kunna komma in, så då undrar jag, vad tycker ni? Är det värt att ha verifySignatures på för att förminska fusk och krascher eller är det viktigare att alla ska kunna få vara med?

OFF-TOPIC: Skriv gärna om ni saknar ArmA2 eller OA, så att det syns hur många det rör sig om.
jag har inte arma 2 men kommer ha i slutet av denna vecka eller början av nästa så jag säger på
verifySignatures=2 (efter nästa patch 1.58)

lägg till alla tillåtna addons key-filer på servern (ljudmoddar och snusk), man behöver inte nödvändigtvis ha exakt samma addons som servern har laddat.
odenhouse.servegame.com/OdenSig512.jpg
2 låter ju utmärkt, i princip gillar jag 1:an egentligen men då strulat lite för mig med just CBA så blir man lite trött för man vet "egentligen borde det lira"..

Hur funkar 2 exakt då? Är det man kan spela med typ ACE igång fast ace kommer inte laddas in då? låter knasigt.
verifySignatures2? vart har du hittat detta? det låter ju som något jätte bra!
Jag önskar att vi kunde använda ACE och ACE-SM (Soundmod) på servern.

Citera

Traxx skrev:
Jag önskar att vi kunde använda ACE och ACE-SM (Soundmod) på servern.

eftersom det total fuckar upp för alla andra så är det ganska klart nej på den requesten.

Finns så många andra som kör ace, räcker väl med det.
Fuckar up? Okaj, det visste jag inte och inte hört talas om! :S

Citera

Chris_Acrobat skrev:
verifySignatures2? vart har du hittat detta? det låter ju som något jätte bra!

http://forums.bis...p?t=115114
odenhouse.servegame.com/OdenSig512.jpg
Jag vill ju kunna köra med PROPER utan att det klassas som füsk så theOden verkar har rätt tänk (kors i taket!)