Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
Stort pvp.. idéer
Jag vill göra ett stort pvp för 20-40 man, dvs för anrop internt eller för anrop mot en annan grupp.

Man kan ju naturligtvis göra flera men som jag tänker:

Helst bör det ta runt max en timme, så kan man köra "bäst av 3" t ex.
Gärna "death match", dvs är man död så är man död. Eller begränsat med revives.
Någon form av "story", inte en begränsad yta och "last man standing".



och lika viktigt..

om man dör efter 5 minuter, och spelet varav 60, inte så kul. Vad göra för dessa? Någon fun park på annan del av kartan eller ett spectacting script och "gilla läget" ?



Körde en gång med shacktactical där scenariot var i princip (om jag minns rätt). Amerikanarna hade a10, en grupp med soldater med hmmwvs och skulle göra ett större anfall. Dog man så var man död, finito. Talibanerna respawnade och handlade om west skulle hinna ta alla objectives på utsatt tid. Fördelarna med sånt upplägg:

Bluefor förväntas inte dö förens möjligen senare en bit in i liret, och då får de vänta.
Talibanerna kan dö ofta och ändå ha skoj, slåss in i döden.

Blir "verkligt" lirande (funkade oerhört bra på CAT afghanistan för var 700+ meters engagement där hmmwv gruppen kallade på airstrikes). Jag vill inte ha att gruppen kör gasen i botten och hoppar ut 20 meter framför..och då anfallande styrkan är den som har allt att förlora (de har ju ingen respawn) så blir det mycket mer försiktiga och talibanerna vågar mer (dvs skjuter mer aktivit).. summan blir att blir en mer realistisk upplevelse även om folk bara "spela för vinna".


men jag vill höra era tankar, kanske kan göra the ultimate pvp Smile
man skuller ju kunna göra så på sturkö fast i "mindre" skala (alltså ingen airsupport) svensken mot ryssen.
I stort tycker jag det låter lysande. Men... det måste nog finnas någon möjlighet till respawn för alla. Igår, av misstag, drog jag en 7.62 i ansiktet på Woop på 1 meters avstånd. Inte hans fel att GUI:t på Arma 2 suger getballe. För det var inte skit bakom spakarna. Det är det aldrig när jag är i farten. Smile

Jag har spelat en del Project Reality och det blir hyffsat realistiskt spel även om man respawnar.

En idé är att ha lång tid mellan respawn, kanske upp till ett par minuter. Det kan ju börja med respawn tid på 2 minuter för att öka någon minut för varje gång man dör. En annan idé är att "låsa" in döda soldater och släppa dem vid ett och samma tillfälle, vilket ökar chansen att de sedan agerar kollektivt och inte bara rusar iväg på ännu ett solo-uppdrag. "Releasing in 3 minutes". Så oavsett om du dör 10 sekunder innnan releasen så kommer du ut, i värsta fall får du vänta 3 minuter.

Sen ska man ju respawna långt från händelsernas centrum anser jag.
Redigerat av nightman den 2011-03-19 16:03
Stort pvp=många viljor som ska tillgodoses för att en allmän spelglädje ska uppstå.
Att vara spectator i 55 av 60 minuter må appellera till hardcorespelaren men kanske inte till den stora massan.
Varför inte respawn till ett fångläger med fritagningsmöjligheter och någon typ av bonus om det lyckas?
En annan variant är att ha tre fraktioner med respawn till den tredje fraktionen. Den skulle kunna vara av guerillatyp
med möjlighet att bara använda enklare vapen. Guerillafraktionen skulle kunna strida mot vilken sida som de
behagar men med enklare medel och följaktligen inte med lika stor effekt. Mer som ett irritationsmoment.
Jävlig kul igår!
/D

edit:Man kanske ska läsa de andra inläggen innan man postar själv, jag instämmer i ovanstående inläggSmile
Redigerat av Turbulence den 2011-03-19 15:14
PVP är välkommet! Ju större desto bättre i min mening. Respawn-frågan är väl en smaksak men jag vågar nog påstå att den är bra mycket känsligare för oss med familj och barn, som inte har möjlighet att plöja ArmA 2 kl 19-22 alla dagar i veckan Wink Personligen har jag kanske 4-6 tim per vecka att lägga på spel (jag vet, stackars sate) och då vore det för segt att lira utan respawn. Klart att det finns ju vettiga varianter och kompromisser, några av dem har redan nämnts här i tråden.

Kommer ihåg för 8-9 år sedan när jag lirade mycket PVP med SWEC som jag var med i då. Riktigt kul minnen från det! Sedan Armed Assault har det dock mest blivit coop för min del. Så jag skulle gärna delta i ett storartat PVP snart Smile
Cleanrocks CTI har man ju lagt en och annan timme på genom tiderna för övrigt..=)
_______________________________________________________________
www.SpecialLuftvapen.se | [URL=www.xsys-clan.se][XSYS] Sweden[/URL] | Mina missions
ahh.. CR-CTI är en klassiker, och ja håller med om respawn eller tid snarare (även om jag lägger för mycket).. sådär kul sitta hemma en lördag kväll och vara "död". Så antingen korta eller respawn möjligheter på något sätt.