Visa ämne
Anrop » Anrop » Information
 Skriv ut ämne
Anrop 2.0.. inte bara en sida?
Engen och Zip har börjat på anrop 2.0, ni har redan börjat se förändringarna. Det innebär att utsidan kommer se lite annorlunda ut men även att "motorn" bakom anrop kommer uppdateras och bli snabbare. För vara ärlig vet jag inte hur mycket arbetet har gjorts.

Iallafall, med nya anrop funderade jag på om vi skall börja strukturera upp anrop lite mer, innan var anrop "mitt" men jag insåg mina begränsningar att utveckla anrop så Zip fick ta över. Han insåg dock att han var en nörd och ingen designer så Engen fick designa. Resultatet? En bättre och snyggare sida.

Fundera nu på om man skulle börja med lite ansvars fördelningar på andra sätt, vi har tidigare haft folk som skrivit nyheter i en "alla kan bidra men ingen har ansvar" anda. Resultatet har väl varit sådär.

Min fundering, om några tar på sig nyhetsansvaret t ex. Uppgiften är att se till att nyheter skrivs, om de gör det helt själva, rekryterar andra osv.. upp till ansvariga. Likaväl kan man ha någon som pvp kvällar ansvarig.

Så tänkte vi kunde väl ta en diskussion om vi skall ha sådant? Med ansvar kommer även cred så klart..

Min personliga tanke är att anrop kanske seriöst skulle kunna bli första stoppet för den som vill läsa nyheter om soldatsimulatorer och liknande. Så jag tyckte det var i anrop's början men som tappat mycket nu på senare år.


Så dels en diskussion om det, men samtidigt söker vi folk som är beredda och säga "Jag kan vara redaktör för nyheter", "jag kan ta på mig att ".. indirekt har vi ett par stycken, för t ex teamspeak osv. Vore fint kunna ge lite cred för det också.
Ja, det kan ju fungera. Shoutboxen och forumet finns ju redan om "vanligt" folk vill lägga upp information, om inte så kan det ju finnas en/flera nyhetsansvariga som de kan ta kontakt med.
Jag tänker mig att vem som kan skriva nyheter (på vettigare sätt än nu) men kanske att några "moderatorer" får verifiera att de ska publiceras innan de visas på startsidan. Vad tror ni?
Ja, det låter som en jättebra idé, ZiP!
Bra inlägg granQ!

Tror det är bra att denna process sparkas igång. Redesignen tänkte jag och zip påbörja inom en snar framtid. Förändringen (både front-end och back-end) kommer bli bli ganska påtagliga. Syftet är givetvis att göra det enklare, smidigare och häftigare för anrops besökare att besöka och använda sidan, samtidigt som Anrops kärna och själ kvarstår.

Jag kommer bland annat inom en snar framtid gå ut och göra lite förfrågningar om vilken funktionalitet som saknats/funkar bra på sidan och utvärdera layouten för den nya siten därefter.

Jag tror det kan fungera bra med nyhetsinlägg från ett större antal personer som sedan modereras av ett mindre antal fasta personer. Detta gör "arbetsbördan" för de fasta personerna blir relativt liten, vilket förhoppningsvis kan se till att det blir fler relevanta och intressanta artiklar/nyheter som läggs in.

Första steget i min mening är att helt enkelt posta fler nyheter & lyfta fram detta nyhetsflöde tydligare på sidan. Om ni har några andra nyhetssidor ni tycker är trevliga så tar jag gärna emot förslag på detta!

Citera

engen skrev:
Jag kommer bland annat inom en snar framtid gå ut och göra lite förfrågningar om vilken funktionalitet som saknats/funkar bra på sidan och utvärdera layouten för den nya siten därefter.

Det ända som jag tycker känns fel är hur "Kommentarer" fungerar. Själv tycker jag att kommentarer ska läggas i en forums-del med samma namn som nyheten. För idag när man lägger en kommentar i en nyhet så måste man kolla tillbaka manuellt för att se om någon svarat eller någon annan kommenterat nyheten. Det funkar kortsiktigt, men om man vill kommentera en månads gammal nyhet eller liknande så är det ingen som ser det.

Ut över det så ska det bli spännande och se vad ni har lyckats koka ihop för planerade uppdateringar! Smile
Idé från dagens kodstuga med engen som bollplank,

Förstasidan blir en feed som består av senaste nyheterna, foruminläggen etc. Viktat så nyheter ligger långt upp i typ en vecka. Kunna se antal kommentarer på nyhet/ytterliggare inlägg i en tråd. Tänk Facebook.

Citera

ZiP skrev:.. Tänk Facebook.

Nooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
odenhouse.servegame.com/OdenSig512.jpg

Citera

theOden skrev:

Citera

ZiP skrev:.. Tänk Facebook.

Nooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

Odan, du kan föreställa dig en digital version på Stockholms Dagblad istället Wink
Mockup på hur feeden skulle kunna se ut
Dahlgren bifogade följande bild:bild:
anrop_feed.png

ser mer ut som zip bara har mig som vän på facebook Pfft

Citera

granQ skrev:
Fundera nu på om man skulle börja med lite ansvars fördelningar på andra sätt, vi har tidigare haft folk som skrivit nyheter i en "alla kan bidra men ingen har ansvar" anda. Resultatet har väl varit sådär.

Min fundering, om några tar på sig nyhetsansvaret t ex. Uppgiften är att se till att nyheter skrivs, om de gör det helt själva, rekryterar andra osv.. upp till ansvariga. Likaväl kan man ha någon som pvp kvällar ansvarig.

Så tänkte vi kunde väl ta en diskussion om vi skall ha sådant? Med ansvar kommer även cred så klart..

Inkluderar det att ha en server uppdaterad och uppe? Smile
Redigerat av Chris_Acrobat den 2011-07-04 17:05
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!

Citera

Chris_Acrobat skrev:
Inkluderar det att ha en server uppdaterad och uppe? Smile

Ja Smile
yay! jag förstår att det inte kommer vara lönsamt, men ändå. Smile
när det kommer igång så kanske jag uppdaterar internetet, ifall intresse finns. (själv klarar jag mig på mitt 10/10 fiber. Pfft
Redigerat av Chris_Acrobat den 2011-07-04 20:13
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!

Citera

ZiP skrev:
Jag tänker mig att vem som kan skriva nyheter (på vettigare sätt än nu) men kanske att några "moderatorer" får verifiera att de ska publiceras innan de visas på startsidan. Vad tror ni?


Det är ju typ så det är nu och det funkar väl bra. Jag fortsätter gärna som lite halv mod/admin för sidan och hjälper till att verifiera (och ibland skriva) nyheter och artiklar.

Citera

Finarvas skrev:

Citera

ZiP skrev:
Jag tänker mig att vem som kan skriva nyheter (på vettigare sätt än nu) men kanske att några "moderatorer" får verifiera att de ska publiceras innan de visas på startsidan. Vad tror ni?


Det är ju typ så det är nu och det funkar väl bra. Jag fortsätter gärna som lite halv mod/admin för sidan och hjälper till att verifiera (och ibland skriva) nyheter och artiklar.


Skriver gärna lite nyheter. Sitter ju o surfan på diverse sidor som riktiga anropare inte rör i med tång (aftonzone, Fragbladet) Wink
Redigerat av sillburk den 2011-07-05 09:38

Citera

Chris_Acrobat skrev:
yay! jag förstår att det inte kommer vara lönsamt, men ändå. Smile

Anrop kostar just nu drygt 500 - 1000 kr om året ur egen ficka för mig Wink
zip, ordna en donationsknapp på sidan. tror att folk är villiga att bidra till driften

Citera

subroc skrev:
zip, ordna en donationsknapp på sidan. tror att folk är villiga att bidra till driften

jag har också tänkt på att föreslå det. med tanke på vad andra hobbys har kostat så är jag inte alls långt ifrån att kunna donera lite pengar hit. Smile Speciellt med tanke på att i jämförelse med andra hobbys, så är detta roligt och återkommande. Grin Andra hobbys händer kanske en gång i månaden och då är det inte ens garanterat att det kommer vara kul. Facepalm
Så i "Grin/kr" ligger Anrop (ArmA 2) mycket högt i kvot. Smile

Citera

ZiP skrev:
Anrop kostar just nu drygt 500 - 1000 kr om året ur egen ficka för mig Wink

vad är det som kostar? är det bara webbhotellet eller något mer?
Redigerat av Chris_Acrobat den 2011-07-06 14:39
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
tror zip har glömt redovisa mina kvitton då.. jag reser och dricker jorden runt för "inspiration/marknadsföring", visst har det diskuterats hur lönsamt det är.. men glöm inte att Anrop grundades i Thailand, SFP kom igång på nytt förra året när jag var i Mexico.

Så nog finns samband mellan alkohol + resor = kreativitet..


iallafall, snart kommer arma3, och tydligen utspelas det "någonstans i södra europa", så jag tänkte 2-3 veckor på cypern, "all inclusive" så klart. Donationerna bör sättas igång direkt Wink


och zip, seriöst, let me know när jag kommer hem så kan jag skicka över lite cash för .se och hotellet.