Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
DeBrief av liret idag(måndag)
Skriv gärna vad ni tyckte var bra/dåligt med kvällen.

Jag tycker själv att det var en lyckad kväll och skulle gärna köra fler sådana.

Det var riktigt trevligt folk som gärna småpratade när vi satt i helikoptern och väntade på action.
Tycker också vi anropare bettede oss bra mot dom.

Första missionet gick bra men blev dock TK'ad av okänd person från east.

Andra missionet satt jag mest i bas och pratade med sam och två andra så ni får gärna berätta lite mer om det och den där granaten som kom vid extraction.

Sista missionet gick bra när vi hade kommit igång och anfalls gruppen delade upp sig och gjorde en liten distraction lite innan anfallet. Jag stack ju 10 så ni får gärna berätta slutet.

/Joel
Redigerat av JoelBitar den 2011-05-23 22:20
Kommer du ihåg hur det var förra vintern?
skönaste var när nån av dem sa rtb bla bla tack för idag Wink

Citera

sillburk skrev:
skönaste var när nån av dem sa rtb bla bla tack för idag Wink

jo någon (thor?) drog ju en sådan fin avslutnigs tal innan nånting hände med helin.
Kommer du ihåg hur det var förra vintern?
hade precis lite debreif snack med thor.

Sammanfattningen blev:

Bra saker
* Vi kör likaartat, dvs casual och på ungefär samma "mognadsnivå".
* Vi hade inga problem med mixa grupperna i coop, några anrop, några naked fanatics
* Vi hade kul
* Det funkade med liten förvarning eftersom vi båda kör med acre.. inget krångel.

"Brister"
* Andi, Pedro, två random som joinade.. inget problem men visade på risken att nästa lir förstörs om något troll ansluter

Därför kommer vi försöka köra fler tillfällen, gärna som ikväll, en hel kväll med god stämning utan några större förberedelser och blandade team.

Det var som sagt "våran sammanfattning"..

personligen vill jag lägga till lite.

Roliga missions, både coopet och första pvpet framför allt.
Var bara ett par gånger jag hörde folk snacka svenska, så tycker vi gjorde bra ifrån oss. Fortsätt så.

Lite kritik dock..
uppförande, egentligen inget att säga rent generellt för tyckte vi betedde oss bra, men kom ihåg att vi är på besök och även om ribban är hög i båda så är vi ändå gäster. Därför bör
man vara försiktig med:

* Hur man uttrycker sig.
* Vilka slots man tar,nu gick det bra men möjligt att man stöter sig lite om man tar pilot + gruppchef + machinegun.


Men iallafall jag hade jätte skoj och egentligen borde vi bjuda in dem till våran server och hosta lite spel.



Enda total IG som jag kanske borde ta i PM, mosarelli.. att säga nigger är inte ok, det är inte ok på anrop, det är inte ok på naked fanatics. Tänk på att det kan sitta en pappa med sin 5 åriga pojke och han kan bli jävligt arg om det hörs sådant i hans högtalare. Sunt förnuft helt enkelt.
Minimera även svensktalandet om vi inte kör PVP mot dom, Pfft
Jag är en av dom som spelade ikväll från "den andra sidan".

Ville bara säga att det var ett skitbra spel.
Framförallt PvP spelet på slutet var fantastisk.
tror jag dödade cirka 4 pers efter dom försökt landa en mi8 så gott som på migGrin

Ni hade våra nerver på helspänn där, vår lag blev ganska paranoit ett tag hehe.

GG, jag hoppas vi kan göra om det i framtiden
Haha, var på er flygplats och hörde hur folk snackade "one got out, he is inside the white building" (och jag var utanför), såg hur en dörr öppnades och tror inte fick honom.. började lagga precis då :/


Bravo squad gjorde bra ifrån sig förövrigt, ingen dog, vi dödade fi.. allt frid och fröjd, men Moss, du är från och med nu känd som captain america Pfft

Jag fattade inte vilken kanal min grupp använde. Tolkar det som min egen dumhet i briefing. Första coop var grym. Min tjej tyckte dock det sköts för lite... Andra PvP med flygplanen var skitkul. Jag var på första helikoptern ut. Vi var 4 st som smög i 30 minuter innan vi kom till flygplatsen. Sen skickades en kille för att göra en avledande manöver - Han sågs aldrig till igen. Sedan framme vid muren runt flygplatsen så rushade någon för att se om något hände - han försvann. Sen var vi bara 2 som smög fram till ca 100 m från flygledartornet - där tappade jag kontakten med sista killen....

Fick köra lite lonewolf då. Sköt/skadade 2 stycken i flygledartornet, tag ner deras heli med ett välriktat pansarskott och en kille stendog med ett välriktat skott mot taket på en närliggande byggnad. Sen var det dags att byta plats men på vägen blev jag skjuten i benet. Försökte kräla iväg men klarade mig bara 4-5 minuter till innan det var slut på mig...

Kul som fan Smile Måste bara bli lite mer organiserad och bli vän med acre så ska det nog gå bättre...

/Calle

Citera

rug skrev:
Vi var 4 st som smög i 30 minuter innan vi kom till flygplatsen. Sen skickades en kille för att göra en avledande manöver - Han sågs aldrig till igen.
/Calle

det var jag som lade manövern. vet dock inte om den funkade, jag disconnectade när jag dog för jag skulle upp på morgonen.
Kommer du ihåg hur det var förra vintern?

Citera

granQ skrev:
Haha, var på er flygplats och hörde hur folk snackade "one got out, he is inside the white building" (och jag var utanför), såg hur en dörr öppnades och tror inte fick honom.. började lagga precis då :/


Hehe snackaren på taket var jag, tyvärr så var det nog lagget som gjorde att jag kunde skjuta digFrown

Citera

rug skrev:
en kille stendog med ett välriktat skott mot taket på en närliggande byggnad.

Tror det var jag också, trodde det var en krypskytt som fick migAngry
Ja, jag ber om ursäkt för att säga N* men jag brukar härma slangfraser från staterna så jag minns inte att jag sagt det.
Jag har sagt det i Amerikanskt sällskap med färgade personer och de tyckte bara det var roligt för de tillhörde inte gruppen N*.
Får prata med mig i enskilt om du inte fattar.

Jag ska sluta säga det för det är en dålig vana.

Bravogruppen på Compund 197-missionet utmärkte sig med att ha noll causalties. Sen att jag är Captain America gör ju bara RPG roligare lol.
"I don't care about Civilians" "Alpha... Bravo team here send over"
Måste träna på radiosamband lite mer.

PvP på Chernarus var kul som pilot men han den NFaren som låg Öster om flygbasen var en irriterande retsticka.

Jag släppte av någon vid fiendebasen som ren skenmanöver och sen flög runt landningsbanan för att Joel och hans grupp skulle kunna attackera. Sen vem som vann vet jag inte.
moss, ja.. det viktigaste är ju helt klart att alla överlevde.

Det var kanske inte bästa tillfället att behöva lära sig acre radios och leda i sånt stort coop, men gick ju riktigt bra på slutet.

För er som inte användt acre radio..

Ställ in lilla radion i vänster öra
Stora radion i högra öra

Då blir det betydligt lättare att hänga med.. även om grupperna helst skall kunna arbeta utan använda radion. Hålla ihop osv.

Ännu smidigare och så vi brukar köra på anrop, är att ha en radio kille.

Ser fram emot nästa lir men som sagt, är väl på anrop att organisera så vi får försöka ta styra upp något där Smile
För de som inte kan se den på framsidan.



Vad heter radar addonet han använder?
Och bråkar det med BE så att man blir bannad?
Redigerat av Zeon den 2011-05-27 11:14
ah med battle eye.. nix, är vanlig addon.

Radarn hittar du här:

http://forums.bistudio.com/showthread...hp?t=96791
Redigerat av Granquist den 2011-05-27 11:28

Citera

granQ skrev:
ah med battle eye.. nix, är vanlig addon.

Radarn hittar du här:

http://forums.bistudio.com/showthread...hp?t=96791


GRYMT